שלום וברכה מורי ורבותי!
מועדים לשמחה, חגים וזמנים לששון!
שוחחנו על כך שכל רגע בסוכה זו מצוה.
אך שימו לב טוב למאמרם של גדולי ישראל!
שלוש דקות של לימוד תורה שווים יותר משבעה ימים בסוכה.
כלומר, אנו חייבים בלילה הראשון של חג הסוכות לשבת עם כל בני המשפחה, לאכול כזית לחם, לברך ברכת המזון, להלל ולהודות לקדוש ברוך הוא על הטוב אשר גמלנו.
כל יתר הסעודות, הן סעודות שאנחנו מחמירים על עצמנו ועושים כהידור מצוה, אך אינן מעיקר הדין.
לעומת זאת, ביטול תורה זהו מעיקר הדין.
אם אתה יכול לשבת וללמוד תורה בסוכה, אתה זוכה לעילא ולעילא. אתה נמצא בצילא דמהימנותא, בצילו של הקדוש ברוך הוא ונמצא עם הגמרא הקדושה, עם ספר הלכה, עם משהו שמפתח אותך רוחנית, הרי שאתה מוקף רוחניות מבית ומחוץ.
היו אומרים בשם הגאון מוילנא שאין מצוה שכל הגוף כולו נמצא בתוכה, מלבד מצות הסוכה. כי כאשר אתה נמצא בתוך הסוכה, כל גופך, רמ"ח אבריך ושס"ה גידיך נמצאים בה.
זה אומר שכאשר אתה לומד תורה, ומטעין גם את תוכנו של הגוף שלך באותה רוחניות, הרי שאתה מוקף רוחניות מבית ומחוץ, ואת הזכות העצומה לכך, לא ניתן להמיר בשום דבר אחר.
כלומר, אם התעכבת בסוכה רבע שעה כדי להמתין למישהו שיתן לך את הספר בו אתה רוצה ללמוד, הרי שהפסדת, כי השלוש דקות האלו כבר היו יותר מדאי. קום, קח את הגמרא, צא מהסוכה ותחזור חזרה ללמוד תורה בסוכה.
אין משהו יותר גדול מעמל התורה הקדושה, עמל שלשמו ברא הקדוש ברוך הוא את העולם. וכאשר אנו משלבים אותו יחד עם השהייה בסוכה, עם המצוה כל רגע, ולא משנה מה מותר ומה אסור לאכול מחוץ לסוכה, אנו מקפידים שהכל אבל ממש הכל יהיה בתוך הסוכה, כי אנו רוצים להראות לקדוש ברוך הוא עד כמה אנו מחבבים את המצוה שלו, אוהבים אותה, ואפילו כוס מים לא שותים מחוץ לסוכה.
"תורה, עבודה וגמילות חסדים" (אבות פ"א מ"ב).
תשקיע את כל כולך בסוכה, תשקיע אותה בעמל התורה, ותזכה לראות רב- טוב לנצח.
בהצלחה רבה לכולנו,
וברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.