רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 18 באפריל 2023

"היום בתניא" יום ג' כ"ז ניסן

 
"היום בתניא" יום ג' כ"ז ניסן
תניא "ליקוטי אמרים"
המשך פרק מ"ב (עמוד 120)
שנה פשוטה


יראה קבועה בכל היום:

לעיל דובר על היגיעה המביאה לגילוי היראה הצפונה בבינת הלב אצל כל יהודי. וכעת ניתנת הדרכה, שהיראה הזו תהיה קבועה בכל היום.
...
להיעזר בשני התבוננויות:

א. בראש ובראשונה (בראשית היום), על האדם להתבונן "שעה  גדולה" "איך שהקב"ה מלא בעולמות העליונים והתחתונים". וכן בעובדה שהקב"ה "צופה ומביט" ומשגיח  בהשגחה פרטית  על כל מעשיו.

ב. לאחר ההתבוננות הנ"ל שהיתה שעה גדולה. הרי כשיחזור במשך היום להתבונן בזה אפילו בהתבוננות קלה. יתן לו הדבר את הכוח, להיות סור מרע ועשה טוב בכל עת ובכל שעה.
...
"וזהו שאמר הכתוב":

לאור המבואר עד כה בפרק שלפנינו (מ"ב), מסכם כעת רבנו:

א. את באורו לדברי משה בפסוק "מה ה' אלוקיך שואל מעמך כי אם ליראה את ה' אלקיך" -- שיראה זו, היא ה"יראה תתאה" שעליה דיברנו לעיל, היראה המביאה "לקיום מצוותיו יתברך בסור מרע ועשה טוב" במשך כל היום כולו.

ב.  את באורו לדברי חז"ל שאמרו על פסוק זה, שאכן, לגבי משה "יראה זו מיילתא זוטרתי היא" (שלגבי משה באומרו, מה בסך הכל ה' מבקש ממך רק ליראה אותו, אכן השגת היראה היא דבר קל) - ומשמעות הדבר היא, מבהיר אדמו"ר הזקן: שלגבי בחינת הדעת הנמצאת בכל נפש אלקית מישראל (שנמשכת בו מבחינת משה), אכן השגת היראה שלפנינו היא "מילתא זוטרתי" (דבר קל), וכל אחד באמת יכול בנקל להגיע אליה.
...
סיפור:

פעם בשבת קדש, הגישו לרב הקדוש רבי נחום מצ'רנוביל יין לקידוש, וכולו רעד עד שנשפך היין מהכוס.
מילאו את הכוס פעם שניה, ושוב נשפך היין. וכך אירע כמה פעמים, עד שגבר על הרעדה וקידש על היין.
כששאלוהו לסיבת הדבר, אמר: שכאשר הגישו לו את הכוס לקידוש, הוא התחיל להתבונן לפני מי הוא עומד לקדש, ונפלה עליו יראה גדולה עד שכל גופו רעד.
...
חבר  נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב יקותיאל גרין  ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן  ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. 

🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה  נפטרה ז’ שבט תש”פ
🌺  לזכות מנחם מנדל בן יהודית שיחי' ליום הולדתו לאורך ימים ושנים טובות
🌺 לזכות מיכל רחל בת חיה מושקא ליום  הולדתה לאורך ימים ושנים טובות

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.