רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 20 במרץ 2023

מבזקים

 

✅ ‏ח"כ חנוך מילבצקי (הליכוד) ב-103fm על פשרת רוטמן: "זו הצעה לא טובה. אם תהיה משמעת סיעתית לדבר הזה אחרי דיון, אצביע עם המשמעת הסיעתית. צריך רוב רגיל לא רק לשני שופטים בעליון אלא לכל תהליך בחירת השופטים. במקום שהשופטים יעשו את הפוליטיקה, נבחרי הציבור יעשו" .

✅ ישראל כהן בקול ברמה: "החרדים היו הראשונים שיצאו כנגד האקטיביזם השיפוטי, זה לא רק חוק הגיוס, זה כל נושא יהודי. לחרדים פחות אכפת הזהות או השם של השופטים, אלא שלא יתערבו בנושאי דת ומדינה" :

✅ כלכליסט דיווח כי יועץ ועדת החוקה טען בדיון כי לנשיא המדינה סמכות מהותית במינוי שופטים ויכול שלא לאשר את החלטות הועדה למינוי שופטים, עמית סגל מכחיש ואומר כי היועץ בליי לא אמר את הדברים.

✅ יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן בפתח ישיבת ועדת החוקה: "המתווה החדש הוא בשורה. הרכב בית המשפט יגוון ולעם תהיה אפשרות להשפיע על זהות השופטים. מזמין את כולם לדבר בפגרה כדי שנחזור עם שאר חלקי הרפורמה בהסכמה"

✅ עוד מחה"כ רוטמן: "על הפער בין מה שיש במתווה הזה לבין מה שהייתם רוצים לא שורפים מדינה. מה שמטריד אתכם הוא לא ההסדר עצמו אלא לשרוף מדינה כי הפסדתם בבחירות. תנו לעם להגיע לחגי ניסן ולחגים הלאומיים מאוחדים, אני מוכן לשבת להגיע להסכמות על המשך חקיקת הרפורמה בהסכמה רחבה"

✅ רוטמן בוועדת החוקה: "חברים על הפער בין מה שיש במתווה הזה לבין מה שהייתם רוצים לא שורפים מדינה. מה שמטריד אתכם הוא לא ההסדר עצמו אלא לשרוף מדינה כי הפסדתם בבחירות.
תנו לעם להגיע לחגי ניסן ולחגים הלאומיים מאוחדים, אני מוכן לשבת להגיע להסכמות על המשך חקיקת הרפורמה בהסכמה רחבה"

✅ מרדכי גולדמן במאמר ב'הארץ': "גם אם הליכוד היה מאמץ את המתווה מיד, ישראל עדיין היתה קמה למחרת לעוד של יום של הפגנות. נראה כי חלק גדול ממאות האלפים שמשתתפים בהן כבר לא מאמינים כלל בהידברות".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.