"היום בתניא" שבת קודש ז' אלול
"אגרת הקדש"
המשך פרק י"ב (עמוד 234)
שנה מעוברת
⛳
לימוד המביא לשלום:
בדומה למעלת הצדקה המביאה ל"שלום במרומיו". מצינו גם בלימוד התורה, שמביא לשלום אף במישור רחב יותר.
וכפי שאמרו רז"ל על העוסק בתורה לשמה, שהוא "משים שלום (לא שם, אלא משים מלשון הפעיל) בפמליא של מעלה ובפמליא של מטה.
...
השלום ב"פמליא של מעלה":
השלום בפמליא זו, מתייחס לשלום הנפעל בין המלאכים והמידות (שדובר עליהם לעיל) שמקומם בהיכלות העליונים שבעולם הבריאה (היכלות שדרכם נמשך השפעת ה"אור אין סוף" אל המקבלים למטה).
...
השלום בפמליא של מטה:
השלום הנפעל עם לימוד התורה לשמה במסגרת זו, מתייחס:
א. לשלום הנפעל בין המלאכים והמדות הנמצאים בהיכלות התחתונים (שבעולמות יצירה ועשיה).
ב. השלום הנפעל בעולם הזה השפל - וכפי שיתגלה לעתיד לבוא בכללות העולם, עם בירור הטוב מהרע.
ג. (כמבואר בהמשך) לשלום הנפעל בין הנפש האלוקית והנפש הבהמית - וכפי שהוא מתגלה בעת התפילה.
ויש לצין, שאת עיקר השלום רואה רבנו, לא בשלום הנפעל בהיכלות העליונים והתחתונים, אלא בשלום הנפעל בעולם הזה השפל ובנפש הבהמית - וכהדגשתו באגרת "ובפרט...".
......
......
חבר נכבד:
קראת ונהנית, העבר הלאה את "היום בתניא" לחבריך ולמכריך.מומלץ לשלב את התניא היומי בדיברי התורה הנאמרים בשולחן השבת.
חדש! "היום בתניא" באמצעות המייל. להצטרפות נא לשלוח בקשה hayombatanya@gmail.com
הרב יקותיאל גרין ע"ה מחבר באור התניא משכיל לאיתן ועשרות ספרי חסידות לעם הנמצאים בכל בית כנסת, בכל בית חב"ד ובכל בית חסידי. הביאור היומי מובא כאן במקורו מכתביו של הרב גרין ע"ה ומופץ על ידי בני משפחתו.
🕯️ לע"נ הרה"ח הרה"ג הרב יקותיאל גרין ע"ה נפטר ב' אדר א תשפ"ב ומרת רחל גרין ע"ה נפטרה ז’ שבט תש”פ
תשורה לשבת
⛳️⛳️⛳️⛳️⛳️
מסכת אבות מרכזת בתוכה הוראות נפלאות של חכמי התלמוד, המדריכות את האדם למידות טובות ברמה גבוהה של " מדת החסידות" ו"לפנים משורת הדין".
הספר "פרקי אבות עם מילי דחסידותא" של הרב יקותיאל גרין משלב באופן נפלא פרשנות בסיסית, דברי הגות ומחשבה, ומעיינות החסידות יחדיו.
‐------------------------------
אבות פרק ו משנה ג
"הַלוֹמֵד מֵחֲבֵרוֹ פֶּרֶק אֶחָד אוֹ הֲלָכָה אֶחָת אוֹ פָּסוּק אֶחָד אוֹ דִבּוּר אֶחָד אוֹ אֲפִילוּ אוֹת אֶחָת, צָרִיךְ לִנְהָג בּוֹ כָּבוֹד..."
הלומד מחברו צריך לכבדו
הלומד מחברו אפילו דבר אחד צריך לנהוג בו כבוד. גם אם חברו אינו בגדר של רבו, או בגדר של אדם גדול וחכם שחיבים הכל לכבדו.
הלומד מחברו - אפילו אם חברו לא התכוין כלל ללמדו, אלא שהוא בעצמו למד ממנו (לאחר ששמע את חברו התחדש או שהובהר לו הענין).
על פי מדת החסידות עליו לנהוג בו כבוד ובתמידות, ו"גם כי יזקין לא יסור ממנה".
(פרקי אבות עם מילי דחסידותא הרב יקותיאל גרין, ו,ג)

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.