רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 17 בינואר 2022

האם יש באמונה ב'כח של רבי' עבודה זרה בשיתוף


אתמול הבאת בבלוג, איך שכותבים אצל חסידי ר' מנדל  בהזמנות, מילים האלו: "בעזר השם יתברך, עם הכח של הרבי הקדוש",
https://bshch.blogspot.com/2022/01/blog-post_6267.html
הזדעזעתי מזה מאוד, ועלה אצלי השאילה שאני רוצה להציג פה בפני כל הגולשים, ובתוכם גם לשאולזון, אז השאילה שלי היא האם זה נחשב לעבודה זרה בשיתוף??  האם יכול להיות שבעצם מסתובבים בינינו אנשים שנראים חרדים, וחסידיים עם "וויסע זאקען", ובעצם נכשלים (בשוגג) בע"ז בשיתוף??  המשמעות של המשפט הנ"ל, זה כאילו שהם כותבים "בעזרתם של השם והרבי שלנו". בדיוק ככה, ויכול להיות שהמשמעות יותר גרוע, כי הם כתבו "בעזר השם", דהיינו השם רק עוזר, אבל בכח הרבי הקדוש, דהיינו שכל החתונה זה מהרבי הקדוש". רח"ללשיטתם לפחות שיכתבו הפוך, "בכוחו של השם יתברך, ובעזרת הרבי הקדוש". שאז זה מתפרש שהכל מהשם ומכוחו, והרבי הקדוש עוזר להם בעבודת השם או בכסף (במקרה שיש כזה מושג אצלו, לתת לחסידיו כסף לצורך חתונה, בנתיים זה הפוך שהם עוזרים לו וד"ל)

ולגבי מה שהבאת שכביכול ר' מנדל הורה (בי"ב שבט ר"ה לשוואנצנות שהוא המציא) להפסיק לכתוב הנוסח הנ"ל, אז קודם כל אי אפשר לסמוך על זה כלל, כי הוא טיפוס הפכפך. אני יביא דוגמה, אני אישית הייתי בשנת תשע"ה כשר' מנדל הגיע ללונדון, וחסידיו עשו לו קבלת פנים וכן מסיבת פרידה, וכשהוא עמד באמצע והסתכל בהנאה על צאן מרעיתו, צעקו לו אז כל חסידיו 3 פעמים "יחי אדונינו מורנו ורבנו יחי", שכיום מול המושגים שחסידיו הגיעו בפולחן האישיות שלו, זה נראה כלום ואין שום בעיה בכך,
(ובאמת נראה לי שאין פסול שחסידים של אדון פלוני, מאחלים שאדוניהם יחיה, זה לא ע"ז. בדיוק כמו עובד שמאחל שהבעל הבית שלו יחיה), 

עכ"פ ובכל זאת אני זוכר שהיה שם הרבה זרים מחסידויות אחרות, ור' מנדל הסתכל לצדדים בחשש, ועשה עם ידו תנועת ביטול, כאילו שהוא לא רוצה ואין דעתו נוחה שמכריזים עליו "יחי אדונינו", כך שאם מישהו היה תמים, היה יכול לחשוב שר' מנדל רחוק מאוד מדברים כאלו, של השרשת פולחנו בקרב חסידיו, והנה 3 שנים אחרי זה בתשע"ח הוא יצא עם השיטה הקדושה שלו בקול רעש גדול, שזה פי 10 הרבה יותר מהכרזה פשוטה ולגיטימית של "יחי אדונינו". זאת אומרת שנתגלה למפרע שבאותו אירוע שהוא כביכול לא אהב שהכריזו עליו 'יחי אדונינו', זה רק היה מהשפה ולחוץ, בגלל כל הזרים שנכחו שם במעמד, כך שמה שאנו רואים עכשיו שכביכול הוא מתנגד להכרזה "מיטן כח פונעם הייליגע רבי", סביר מאוד להניח שזה בגלל שאמרו לו שזה התפרסםבצבור, ושאנשים מבחוץ תמהים על זה, ולכן הוא הורה להפסיק עם זה לעת עתה. 

חיים שאולזון מעיר:
הטענה הזו אינה רק נגד הקדוש והטהור אלא נגד הרבה רבי'ס שעושים מהם עבודה זרה. לצערי חסידים ומתנגדים הפכו לעובדי עבודה זרה בכמה תחומים, אבל על כך צריך לכתוב בהרחבה כתבתי ודיברתי על כך כמה פעמים, הרחקנו לכת, עברנו את הקו האדום, וכאשר נעבור על כמה חסידויות בולטות נמצא דברים מזעזעים ממש, והטענה היא על כולם
לראות ברבי שהוא אדם גדול אין בכך כל פסול, בכל הדורות היו יהודים גדולים ומיוחדים, להאמין שבזכות מעשיהם יכולת השפעתם גדולה גם טוב. אבל להאמין שהרבי הוא הקב"ה או אפילו סגנו או ממלא מקומו כמו שאומרים בחסידות ידועה אחרת, זה עבודה זרה ממש

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.