רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 7 באוקטובר 2021

מי שלא כותב קבוע לא צריך להזדהות


 מאת מגיב 

לזה שהגיב על כבודו של 'החרדי בעולמו', עם חרדה וסגידה כל כך עמוקה ל'חרדי בעולמו', הנה אי אפשר לדעת אם אתה בעצמיך הגבת לי, או שבאמת יש לך חסיד נאיב ותמים שקורא דבריך "בשקיקה"...  (חה חה זה הצחיק אותי), לא אשחק פה חתול ועכבר, לברר האם אתה בעצמיך כתבת בשביל כבודך, או מישהו אחר באמת הגיב בשבילך, מכל מקום לגופו של ענין, חשבתי שאתה יותר פיקח ומבין בכמה מילים, ולכן לא הארכתי להסביר למה אני לא צריך להזדהות, ולמה אתה כן צריך להזדהות, והסיבה מאוד פשוטה כמו שכתבתי כבר, שאם אתה רוצה להיות "כותב קבוע" בשביל צבור של חצי מליון איש, ואתה לא בא לחזק אותם ולדבר איתם בטוב, אלא אוהב להבליט ולבחוש בבעיות שלהם, ולהגיד ביקורת ומסר, אז בא נראה בדיוק מי מדבר, כמה הוא נאה דורש ונאה מקיים, בא נראה האם הוא עומד בכל מה שהוא דורש וכותב לאחרים,

בעוד כשסתם אחד כותב ומגיב יום אחד, ורק פעמים בודדות ב"בעולמם" לא צריך להזדהות, כי זה חד פעמי, ואני לא כותב קבוע, וגם לא באתי להצליף באחרים, ולהגיד מה שלא טוב בהם, ולא צריך לבדוק האם אני נאה דורש ונאה מקיים, אלא באתי לענות לזה שהתחיל לדבר על הצבור החרדי, ואני פשוט מגיב על דברי ההבל שלך, ולכן אני לא צריך להזדהות, אבל אתה שאתה "כותב קבוע", ואתה לא מניח את הכתיבה אפי' לא ליום אחד...  

(אתה כל כך מולהב שיש לך במה בכל יום, שלא נופל בדעתך לקחת חופש לפחות כמה ימים...)  בקיצור אז אתה בתור אחד שרישמי אתה כותב קבוע ב'בעולמם', אז תזדהה. זה הרי דבר פשוט שכל אחד מבין, כל אחד ששומע שירים או דיעות באופן קבוע מאיש אחד, רוצה לדעת מי זה, ובפרט כשאותו איש לא מחזק אותנו באמת להתרחק ממחלוקת ולשה"ר, ולא מדבר ממש לענין, אלא מקנטר ומתנגח, וחי בסרט שמישהו מתחזק להתרחק ממחלוקת ואלימות, בעקבות קריאת דבריו המקנטרים, אז מובן שרצוננו לראות מי בדיוק "המטיף" והבעל דרשן.

נכון לפני עידן האינטרנט, אולי לא היה בטוח לכתוב כאלו דיעות, אבל כיום כל אחד יודע שבאינטרנט כולם כותבים מה שרוצים, הנה קהלתו של רבי שאול חיה וקיימת, אף אחד לא רצח חסיד של ר' שאול,  גם "היהודי הפשוט" שכותב ב'בעולמם' לא מתחבא, על אף שדבריו מרגיזים את סוגדי האדמורים הרבה יותר מדברי 'החרדי בעולמו' המדומיין, הנה אנו יודעים מיהו "היהודי הפשוט", ויודעים שהוא גר בלונדון ולמד באמשינוב, ואנו יודעים אפי' שהוא הונגרי, ושבילדותו הוא גר 
בתל אביב-בני ברק, ובלונדון מכירים אותו,

ואם באמת הבנת שכוונתי בהבאת ההסטוריה היהודית, מאז עידן יוסף ואחיו, ושאר הדורות, כאילו שהתכוונתי שצריך לחקות את העוולות שהיו בהסטוריה היהודית, אם באמת ככה הבנת, כנראה שאתה לא פיקח ובר דעת גדול כמו שאתה אוהב להציג את עצמיך... כל אחד הבין שכוונתי היתה, שתמצא לך שעיר אחר לעזאזאל, להסביר למה החילונים לא חוזרים בתשובה, (אולי במקרה זה קשור ליצה"ר שיש גם לנו החרדים...  אולי זה קשור לרשימה הארוכה שכתוב בסוף סוטה, נערים פני זקנים ילבינו, פני הדור כפני וכו', מלכות תיהפך למינות, סר מרע משתולל, רש"י כל מי שסר מרע, כולם אומרים עליו שהוא משוגע), כי אותם סיפורים שיש היום בצבור החרדי היה מאז ומעולם, לפני שהיה בכלל אתאיסט או חילוני אחד בעם ישראל, וגם אם כל החרדים היו מושלמים לא היו חוזרים החילונים בתשובה, אולי זה היה משפיע על מעט פה ושם, אבל בוודאי שהאמונה באלוקים והשמירת תורה ומצוות קשור ללב של כל אחד, מה שהוא בוחר מחליט,  אנו צריכים לתקן את המידות שלנו, לא בגלל הגוי או החילוני, אלא בגלל עצמנו, לטובתנו, זה שנולדנו חרדים ופשוט לנו שיש אלוקים, זה לא אומר שלא נולדנו עם יצרים כמו החילונים, וזה לא אומר שאנו צריכים להיות כמו מכונה שמתקתק בלי שום בעיות, כן בפירוש אנו לא מושלמים, ויש לנו בעיות ועוולות, וצריך לתקן אותם ולחזק את הצבור להתרחק ממחלוקת, וצריך לחנך כל ילד לפרגן לקהלה של השני,
לא רק לא לחלוק, ולא להיות אלים, אלא גם לשמוח ולפרגן לחסידות או הקהלה או הצבור "האחר", אבל להשתמש בדרך הנבזית שאתה משתמש בזה, לקנטר ולחגוג על זה, סליחה זה לא הדרך!
ולא הבנתי מה שאתה רוצה להגיד עם החז"ל שהבאת? יש גם שפע של חז"ל אחרים. כגון ירושלמי שבת א, ד, "אותו יום היה קשה לישראל כיום שנעשה בו העגל... 
תנא ר' יהושע אונייא תלמידי בית שמאי עמדו להן מלמטה והיו הורגין בתלמידי בית הלל,  תני ששה מהן עלו והשאר עמדו עליהן בחרבות וברמחים. עכ"ל.  
וכן כפו על הלל הזקן לשבת לפני שמאי כמו תלמיד, בבלי שבת יז, א, א"ל הלל לשמאי מפני מה בוצרין בטהרה ואין מוסקין בטהרה, א"ל "אם תקניטני" גוזרני טומאה אף על המסיקה, 
נעצו חרב בבית המדרש, אמרו הנכנס יכנס והיוצא אל יצא, "ואותו היום היה הלל כפוף ויושב לפני שמאי כאחד מן התלמידים", והיה קשה לישראל כיום שנעשה בו העגל. עכ"ל.
ועיין תענית כ ע"א-ע"ב, על תנא שהשפיל בן אדם בגלל מראהו, ואחרי זה חזר בתשובה, עכ"פ רואים שגם גדולי עולם לפעמים נכשלו במידות,
ויש עוד הרבה חז"ל על עוולות ובעיות בצבור היהודי, ושוב אם אתה שוטה שלא מבין את כוונתי, אז אכתוב מפורש שאני לא בא להגיד ללמוד לעשות כך, 
אלא להגיד שתמצא לך תירוצים אחרים למה החילונים הם חילונים... 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.