שלום וברכה מורי ורבותי!
ערב שבת שלום, שבת פרשת מקץ.
ומה בפרשתנו?
פרעה חולם שני חלומות מזעזעים, הוא לא מצליח לצאת מהחלומות הללו.
הוא קורא לכל חרטומי מצרים ולכל חכמיה, "וְאֵין פּוֹתֵר אוֹתָם לְפַרְעֹה" (בראשית מא, ח).
מסבירים רבותינו הקדושים והטהורים, לפרעה הם לא פתרו, אבל היו להם מגוון גדול מאוד של פתרונות ופרעה לא הסכים לקבל את הפתרונות הללו.
עד שהגיע יוסף הצדיק ואמר: "יש שני פרטים שהצוות שלך לא שם לב אליהם. אני שמתי לב לכל פרט.
"הפרט הראשון הוא, כאשר בתחילה אתה מספר לנו שהפרות והשיבולים בולעות פרות ושיבולים גדולות, שמנות ויפות הרבה יותר מהן, ועם כל זאת, מראיהן רע כאשר בתחילה.
"מה זה אומר שמראיהן רע כאשר בתחילה?", אומר יוסף הצדיק, "שזה אומר ששנות הרעב יבלעו את שנות השבע עד שאף אחד לא ירגיש שהיו פה שנות שבע.
"באותה מידה, למה החלום חזר על עצמו פעמיים? כי הקדוש ברוך הוא רוצה להראות לך שהוא ממהר לעשות זאת, וזה נכון מצידו, וזה הולך לקרות אוטוטו".
אלו המילים של יוסף הצדיק לפרעה.
מה ההבדל בין יוסף לבין כל חכמי מצרים?
עין של בן תורה, מחשבה של בן תורה – היא משהו ששם לב לכל פרט.
גם פרטים שחכמים אחרים וגאונים גדולים ופרופסורים מדופלמים לא שמים לב אליהם, עין של דעת תורה שמה לב גם אליהם.
וזה היה יוסף הצדיק, וזה מה שקנה את ליבו של פרעה, ולכן הוא אמר: "אם אין נבון וחכם כמוך, בוא ותנהל גם את המדינה בשנות המשבר הללו".
ממה התלהב פרעה?
לא סתם מחכמתו של יוסף, אלא מהירידה לפרטים הקטנים.
עשה לך רב והסתלק מן הספק (אבות פ"א מט"ז), כי הרב שלך רואה דברים שאתה לא רואה. אתה יכול לסמוך עליו עוד לפני הסייעתא דשמיא העצומה שנתן לו הקדוש ברוך הוא, שהוא יראה גם את מה שאתה, בעיני בשר, לא רואה.
ברכת שבת שלום ומבורך ממני, ומכל צוות החיזוק היומי העולמי האוהב, מעריך, מוקיר, מעריץ ומה לא..
וברוכים תהיו!
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.