רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 25 במאי 2020

איגוד חכמי המערב לרב יצחק יוסף: "שוב בחרת לאמץ את הגישה הליטאית"

רבני איגוד חכמי המערב בארץ ישראל יוצאים במכתב חריף נגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף בעקבות דבריו נגד הישיבות התיכוניות: "במקום לייצג את חכמי הספרדים, בחרת שוב לאמץ את גישת הליטאים"

גיא עזרא, חדשות סרוגים, 24.05.20 18:32 א' בסיון תש"פ

רבני איגוד חכמי המערב בארץ ישראל - שעוררו לפני כחודשיים סערה בעקבות פסק הזום שהתיר להשתמש במחשב לצורך עריכת שיחת וידאו בליל הסדר, יוצאים במכתב חריף נגד הראשון לציון הרב יצחק יוסף בעקבות דבריו נגד הישיבות התיכוניות ואומרים כי סגנון הדברים אינו ראוי לרב בישראל. עוד הם אומרים כי במקום לייצג את חכמי ספרד, הרב יוסף שוב בוחר לאמץ את הגישה הליטאית.

במכתב, שהגיע לידי סרוגים ומתפרסם פה לראשונה, כתבו הרבנים יהודה שלוש ורפאל דלוי'ה: "השתוממנו לראות את יחסך המבזה כלפי הישיבות התיכוניות, שם לדבריך מלמדים "בגרויות -שטויות". מלבד הסגנון הבוטה שאינו ראוי לרב בישראל, נזכיר מעט מן העובדות".

הרבנים מציינים כי "היום במדינת ישראל, הרבה דיינים, ראשי ישיבות ורבנים במגוון תפקידים הינם בוגרי ישיבות תיכוניות. הם רכשו השכלה כללית ותורנית וטיפסו במעלות התורה. חכמתם אינה מעוטה מאלה שלמדו בישיבות שאותן אתה מגדיר "ישיבות קדושות" (ללא לימודי חול)".

הרבנים ממשיכים וכותבים: "בנוסף, אתה בטח יודע שקיים משבר בציבור החרדי דווקא סביב הנושא של "הישיבות הקדושות" בהן קיים אחוז נשירה לא מבוטל, והנוער אובד עצות. וכפי שהצהיר לפני כמה חודשים ראש עיריית אלעד, שאצלו בעיר "כמעט אין בית אשר אין שם מת רוחני". שלא לדבר על מצב העוני בציבור החרדי עקב מדיניות זו של לימודי קודש בלבד. הבורות בקרב הנוער החרדי רבה היא ולצערנו, יותר מדי אנשים מהציבור היקר הזה הופכים להיות חוטבי עצים ושואבי מים של החברה ונזקקי רשויות הרווחה. לחלקם גם לא נשאר לא תורה ולא דרך ארץ. רבים עשו כרבי שמעון ולא עלתה בידם".

דברי הרב הראשי הם קריאת השכמה לציונות הדתית

הרב שלוש, רב שכונת מזרח נתניה וראש כולל לדיינות 'בית יוסף', החתום על המכתב, פנה לרב יצחק יוסף וכתב: "היה מצופה מאדם כמוך, שאמור לייצג את חכמי הספרדים, לפעול לתיקון המצב דווקא ב"ישיבות הקדושות", אבל במקום זאת, בחרת שוב לאמץ את גישת הליטאים של ימינו ובנוסף תקפת את הישיבות בהן מלמדים תורה עם דרך ארץ. אולי נזכיר לך בהזדמנות זו, שהראשון שפתח ישיבה תיכונית בארץ ישראל, היה הראשון לציון הגאון הרב בצמ"ח עוזיאל זצ"ל".

הרבנים נוקטים במקורות מהתלמוד וכותבים: "כבר כתבו חז"ל בפרקי אבות (פרק ב, משנה ב): "יפה תלמוד תורה עם דרך ארץ שיגיעת שניהם משכחת עוון. וכל תורה שאין עמה מלאכה, סופה בטלה וגוררת עוון. וכן בגמרא במסכת קידושין כט ע"א: "תנינא להא דת"ר: האב חייב בבנו למולו ולפדותו וללמדו תורה ולהשיאו אשה וללמדו אומנות וי"א אף להשיטו במים. רבי יהודה אומר כל שאינו מלמד את בנו אומנות מלמדו ליסטות. ליסטות ס"ד? אלא כאילו מלמדו ליסטות... ללמדו אומנות: מנלן?אמר חזקיה דאמר קרא (קהלת ט, ט) "ראה חיים עם אשה אשר אהבת" אם אשה ממש היא, כשם שחייב להשיאו אשה כך חייב ללמדו אומנות. אם תורה היא, כשם שחייב ללמדו תורה כך חייב ללמדו אומנות".

"צר לנו שאדם במעמדך מרשה לעצמו להלעיז דווקא על ציבור רחב ועל רבניו אשר בחרו במוסדות חינוך ראויים",

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.