"היום בתניא" שבת קדש יח אדר
(המשך פרק לה)
מהי השראת השכינה:
הקב"ה המהוה ומחיה את העולם נמצא בכל מקום. ו"השראת השכינה" מביעה את "גילוי אלוקותו יתברך ואור אין סוף ברוך הוא באיזה דבר" - "גילוי" המביע שבדבר זה "שורה ומתגלה ה' אחד" (והוא יודע ומרגיש את היחוד הנעלה של ה' אחד).
וכמבואר לעיל פרקים כ-כא, הביטוי "ה' אחד", אינו בא להשמיע שאין עוד בורא, אלא שהקב"ה הוא המציאות היחידה וחוץ ממנו אין שום דבר, פשוט "אין עוד מלבדו", וכהדגשת התניא כאן "שהוא לבדו הוא ואפס בלעדו ממש".
...
המסקנה עבורנו:
גם הצדיק הגמור שזכה כמתנה מלמעלה לאהבה הנעלית המוגדרת כ"אהבה בתענוגים". הנה, היות שגם באהבתו זו הוא עדין בבחינת "יש ולא אפס" (עדין מהולה בו הרגשת ה"יש" העצמי), סימן הדבר שביטולו לה' עדין אינו מושלם - ומשמעות הדבר, שלמרות אהבתו הגדולה לה', הענין של השראת השכינה (ש"אפס בלעדו באמת"), טרם בא להכרתו המלאה.
והיות שקיום המצוות הוא המביע את ה"ביטול במציאות לגמרי" אל הבורא ואת הרצון להיכלל באורו יתברך. הנה גם הצדיק הגמור, המעונין לזכות בגילוי של "השראת השכינה" בצורה מושלמת, חיב בקיומם של המצוות המעשית שבהם ועל ידם גם הוא יגיע ל"ביטול במציאות לגמרי", ויהיה "כלי" לגילויה של "השראת השכינה".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך.
*מוסדות תורה רבים מעונינים לקבל כתרומה את ספרי הרבים על התניא ותורת חב"ד - כל השתתפות תתקבל בשמחה.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד 0548094265
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אימה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.
(המשך פרק לה)
מהי השראת השכינה:
הקב"ה המהוה ומחיה את העולם נמצא בכל מקום. ו"השראת השכינה" מביעה את "גילוי אלוקותו יתברך ואור אין סוף ברוך הוא באיזה דבר" - "גילוי" המביע שבדבר זה "שורה ומתגלה ה' אחד" (והוא יודע ומרגיש את היחוד הנעלה של ה' אחד).
וכמבואר לעיל פרקים כ-כא, הביטוי "ה' אחד", אינו בא להשמיע שאין עוד בורא, אלא שהקב"ה הוא המציאות היחידה וחוץ ממנו אין שום דבר, פשוט "אין עוד מלבדו", וכהדגשת התניא כאן "שהוא לבדו הוא ואפס בלעדו ממש".
...
המסקנה עבורנו:
גם הצדיק הגמור שזכה כמתנה מלמעלה לאהבה הנעלית המוגדרת כ"אהבה בתענוגים". הנה, היות שגם באהבתו זו הוא עדין בבחינת "יש ולא אפס" (עדין מהולה בו הרגשת ה"יש" העצמי), סימן הדבר שביטולו לה' עדין אינו מושלם - ומשמעות הדבר, שלמרות אהבתו הגדולה לה', הענין של השראת השכינה (ש"אפס בלעדו באמת"), טרם בא להכרתו המלאה.
והיות שקיום המצוות הוא המביע את ה"ביטול במציאות לגמרי" אל הבורא ואת הרצון להיכלל באורו יתברך. הנה גם הצדיק הגמור, המעונין לזכות בגילוי של "השראת השכינה" בצורה מושלמת, חיב בקיומם של המצוות המעשית שבהם ועל ידם גם הוא יגיע ל"ביטול במציאות לגמרי", ויהיה "כלי" לגילויה של "השראת השכינה".
...
חבר נכבד:
*קראת ונהנית, העבר את "היום בתניא" לחבריך.
*מוסדות תורה רבים מעונינים לקבל כתרומה את ספרי הרבים על התניא ותורת חב"ד - כל השתתפות תתקבל בשמחה.
בתודה ובברכה!
הרב יקותיאל גרין כפר חב"ד 0548094265
*לעילוי נשמת רעיתי היקרה מרת רחל ע"ה, נפטרה ז' שבט תש"פ. ולעילוי נשמת אימה, חמותי מרת פרידה לוין ע"ה נפטרה ג' שבט תש"פ. יהי זכרן ברוך.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.