רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 27 במרץ 2020

ביטולה צורך קיומה

אני מתפלא על אלו שמחפשים בכל הכח מנין, גם ולמרות שהרבנים אסרו וקבעו כי חייבים להיזהר ולהישמר, וכי עדיף להתפלל ביחידות בבית, נמצא מי שיוצאים ומארגנים מניינים, כאשר כמעט ואין היכן שלא תמצא מי שהיה קרוב מדי למי. גם אם ישנם מי שמצליחים לשמור מרחק מי שיעקוב אחר המניינים הללו ימצא את מי שבמשך זמן התפילה עומדים קרובים מדי, ומי יודע אם הם לא מסכנים את נפשם

נכון, זה כאב מאוד שלא להתפלל בבית הכנסת. כרב בית כנסת וכמי שהתפילות הם חיי ובמיוחד בשבת, אני יודע כמה זה כואב שלא להתפלל במנין יחד עם הציבור, אבל כמטיף למתפללים אצלי בבית הכנסת, אני חייב לפחות ברגע של אמת להוכיח את עצמי, ולעשות את מה שצריך לעשות. אחד הכללים הכי חשובים בחיים הוא 'ביטולה צורך קיומה', 'עדיף לחלל שבת אחת מאשר יחלל הרבה שבתות' כאשר מדובר בסכנה, ואצל מבוגרים זו סכנת חיים, עדיף בשבת להתפלל בבית ביחידות מאשר שחלילה בעתיד לא יוכל בכלל להתפלל במנין

כאשר ניגשים לנושא בצורה שכזו, מתפללים ביחידות מתוך חשבון של להבטיח כי בעתיד נוכל להתפלל הרבה במנין, הרי שמבחינה ציבורית כאילו שהתפללנו במנין. היחידות היא הבטחת המנין. מי שיוצא החוצה ומסתכן, מפסיד את כל העולמות, גם העמיד את עצמו בסכנה שזה אסור, וגם אין לו את הביטולה צורך קיומה

בתחילה הייתי חצוי מה עדיף, ארגנתי לעצמי מנין מאחורי ביתי, יש לי ספר תורה בבית ואני בעל קורא, הנכדים שלי גרים כמה בלוקים ממני, ככה שיכולתי בקלות לארגן מנין שיהיה בו הכל, ולאחר ששברתי את הראש, הגעתי למסקנה כי בשביל שחלילה אף אחד לא יפגע בריאותית, עדיף להיסגר בבית ולהתפלל ביחידות, על מנת שנוכל בעתיד לאחר התקופה הקשה הזו לשוב לבית הכנסת ולהמשיך בעבודת הקודש

מציע אני כאן לכל יהודי שמחפש מנין בחוץ, אל תסתכנו ואל תכניסו אחרים לסכנה, עדיף להתפלל ביחידות ולהבטיח את בריאות כולם, זה צו השעה, זה הצעד הכי נכון במצב שנוצר

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.