רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 22 במאי 2019

הפנים האמיתיות של הרב יגאל רוזן

מאת ש. מפתח תקוה

בהקשר לרעש שיש סביב ההקלטות עם ר' יגאל רוזן, אני חייב להבהיר גם דברים לציבור כתור יהודי ששייך לציבור הליטאי בפ"ת.

אני מכיר את ר' יגאל עוד שהגיע לישיבה בפונביז' מהישיבה התכונית 'המדרשיה' אז ביקש מאתנו המשגיח ר' חצק'ל לוינשטיין לקרב אותו, הייתי אז בחור מבוגר לפני חתונה, ואני זוכר שמהרגע שהוא הגיע תמיד הוא החזיק מעצמו כאדם הכי מבין שבעולם, היות וקבלנו הוראה לקרב אותנו, אז השתדלנו לא לפגוע בו.
למעשה השנים עברו ור' יגאל ניהיה ראש ישיבה, אבל עד היום לא השתנה בקו שלו, הוא הכי חכם הוא הכי מבין, ואף פעם הוא לא טועה. הסגנון הזה גרם לו להסתכסך ולריב עם כל העולם, זה הישיבה עם הכי הרבה בחורים שנזרקים לרחוב ללא רחמים וללא דאגה שמא ירדו מהדרך.
בעקבות כך הוא באופן קבוע בבחירות לראשות העיר תמך בזה שהפסיד, בד"כ הוא ידע אחרי הבחירות איך למצוא דרך להתחבר למתמודד הזוכה, אבל הפעם זה לא הלך לו, וראש העיר החדש, לא רוצה להכיר בו, ונותן לציבור הליטאי כספים חוץ מלר' יגאל.
כל השנים הוא לא קבל את מרות המד"א הגרב"ש סלמון ע"ה, ולכן העדיף רב מזרחוניק מאשר ליטאי שיהיה כאיום כנגדו. בעקבות כך תמך בהרב מיכה הלוי שהוא מזרוחניק, גם נתן לו לדבר בישיבה שלו, דבר שלא מקובל בכלל בעולם הליטאי.
לגבי חוק הגיוס, לא שמעתי שום הסבר למה כן, אבל מה שכן שמעתי הוא זלזול מוחלט בכולם, חוץ ממנו אף אחד לא מבין, ובקטע הזה למרות שאני ליטאי, אני לא מקבל את מה שהוא אומר, וביחוד את הזלזול בקהילות חסידיות ובאדמו"רים גדולים דבר שנוגד את כל הדרך של אמונת חכמים שגדלנו עליה.
כידידי וכתור אדם שקצת יותר מבוגר ממך, מציע לך עזוב את כל הנושא הזה, ותתחיל להתעסק רק בישיבה שלך.
ולכל החסידיות שר' יגאל פגע בהם וברבם, תלמידו מאתנו הליטאים בפ"ת, אל תתייחסו אליו, גם אנחנו לא סופרים אותו, לא להתייחס ושיתפוצץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.