רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 22 באפריל 2019

ידיעות כלליות

ספר תורה בשווי 70 אלף דולר נגנב מבית הכנסת העתיק טשורטקוב בעיר העתיקה בצפת. הפורצים שידעו את הקוד של ארון הקודש גנבו את הקלף והשאירו את ה'עצי חיים' והגלימה.

יו"ר צוות המשא ומתן הקואליציוני של ישראל ביתנו, ח"כ עודד פורר, אמר עם סיום הפגישה עם צוות המשא ומתן של הליכוד בכפר המכביה כי "צפוי משא ומתן לא פשוט, מורכב וארוך". לדבריו, "הצגנו בפגישה את עקרונותינו ואת דרישותינו, בין היתר בענייני ביטחון, דת ומדינה ועלייה וקליטה".

התנועה לטוהר המידות ועו"ד שחר בן מאיר עתרו לבג"ץ נגד החלטת הנשיא ראובן ריבלין להטיל על יו"ר הליכוד בנימין נתניהו את הרכבת הממשלה, בבקשה שיצא צו על תנאי נגד נתניהו

‏יו"ר ועדת הבחירות ליועמ"ש: לפתוח בחקירות פליליות על זיופי קלפיות, בעיקר במגזר הערבי.

ירון אברהם מדווח: הרכבת הממשלה: הסתיימה הישיבה הראשונה של המו"מ בין הליכוד לישראל ביתנו, אין הסכמות בנושא הגיוס. הייתה ישיבה באווירה טובה ונינוחה. בנוגע לחוק הגיוס, נציגי ישראל ביתנו חזרו על עמדתם המוכרת שיש להמשיך בהליכי חקיקת החוק שניסחו במערכת הביטחון. גורם המעורה בפרטים אומר שנציגיו של ליברמן הגיעו עם דרישות מוכרות אבל לא עלו על בריקדות.
בישראל ביתנו העלו שורה של דרישות תקציביות, בין היתר בנוגע לרנטות של העולים ובנושא הביטחוני ביקשו את השלמת ביצוע ותקצוב תכנית המיגון ליישובי הצפון. לא דובר על תיקים. תהיה פגישה נוספת השבוע.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מביע בשם אזרחי ישראל זעזוע עמוק מההתקפות הרצחניות נגד אזרחים חפים מפשע בסרי לנקה. ישראל נכונה לסייע לרשויות בסרי לנקה בשעה קשה זו. העולם כולו חייב להתאחד במאבק נגד נגע הטרור.

גורם בכיר בכבאות והצלה לליזרוביץ ב'קול חי' בנושא גידול הזקן בימי ספירת העומר: "מדובר בנסיון של הועד למחזר דברים ישנים , גם ב 2014 וגם שנה שעברה הם הוציאו הודעות על זה. אין הוראה כזו של הנציב כלל".

לראשונה: כלל הפרסומים בל"ג בעומר ובמהלך השנה במירון ינוהלו על ידי משרד הפרסום 'קייזלר ענבר'. זאת לאחר שהחליטה האגודה השיתופית חקלאית מירון, כי מעתה כל חברה שתרצה לפרסם בתחומה תעבור דרך גורם המוסמך לכך ותתבצע אכיפה כנגד מי שיפעל אחרת.

דוברות המשטרה: ‏כוחות משטרה הורידו בובה בדמות חייל שנתלתה על אחד הגגות בשכונת מאה שערים בירושלים.

ר״ע טבריה רון קובי מאיים על חברי האופוזיציה בעירו: ״מי שלא יתייצב לימיננו יחטוף אחד אחד. אנחנו נדאג להקיא אותכם. אני ילחם בכם. תחטפו ממני בתקשורת. תאכלו ממני מרורים. לא רואה אותכם ממטר״.

לירן תמרי: ‏הסערה סביב אירוע קבלת פני רבו של שס מחר בהיכל ארנה: שדולת הנשים שגרה מכתב למשנה ליועמש, דינה זילבר לאחר שבמשרדי השדולה הגיע מידע כי מארגני האירוע ימנעו כניסת נשים למתחם, מנגד המארגנים טוענים כי דווקא כניסת נשים תתאפשר לעזרת נשים. המבחן: מחר בשעה 18:00.

׳העין השביעית׳: כדי להסיר תביעת דיבה בסך 3 מיליון שקלים: באתר "בחדרי חרדים" ימחקו 11 כתבות שהאשימו אנשי עסקים בנוכלות נד"לנית ויפרסמו במקומן כתבה אוהדת על מפעלות הצדקה של אחד מהם.

דוד ביטן: ‏אני שמח שיו״ר ועדת הבחירות כבוד השופט חנן מלצר נעתר לבקשתי. כסגנו בוועדה מטעם הליכוד מחובתי היה לוודא כי רצון הבוחר ישתקף בצורה האמיתית. הראיות שהצגנו מדאיגות וגובלות בחשד לזיופים במספר רב של קלפיות, ייתכן ובל״ד לא הייתה צריכה לעבור את אחוז החסימה. חובה לעקור תופעה זאת מהשורש.

עטרה גרמן בטוויטר: למרות שהפגישה נדחתה לאחר החג, באיחוד מפלגות הימין הסכימו להעביר בימים הקרובים מסמך דרישות אותו הם מגבשים בדקדקנות, בהתאם לבקשת השר יריב לוין.

מתנגד לגוש דתי מאוחד במו"מ הקואליציוני - השר דרעי ל'הדרך': אין בזה צורך. הבעיה היחידה שיכולה לצוץ זה מהכיוון של ליברמן, אבל הגוש הוא לא הפתרון. בקדנציה הקרובה ייכנסו עוד שלושה - ארבעה חברים חדשים.

גדעון אלון: ‏הבית היהודי וש״ס שביקשו לדחות את המו״מ הקואליציוני עד לאחר הפסח, עלולות להכניס את נתניהו ללחץ זמן. עפ״י החוק נדרש נתניהו לסיים הרכבת הממשלה עד ה-15 ועוד ארכה של שבועיים. זה לא הרבה זמן.

ח"כ אבידר מ'ישראל ביתנו' לשמואל בן צבי ב'JDN': "ישנן הסכמות לגבי חוק הגיוס. הסיבה שהוא לא עבר בקריאה שניה ושלישת היא, להערכתי האישית, המחשבה שממילא יהיה צורך לריב על משהו בהרכבת הקואליציה".

עוד מח"כ אבידר לJDN: "מי שחושב שבנימין נתניהו יושב בביתו ועוסק אך ורק בקואליציית ימין-חרדים פשוט לא מכיר את האיש. הוא רוקם איך להרחיב את הקואליציה כדי שלא לחרדים ולא לישראל ביתנו יהיה את הסטאטוס של לשון מאזניים".

עוד מאבידר בראיון לJDN: "צריך לתת למי שיודע לשאת ולתת לנהל את המשא ומתן. בתהליך המשא ומתן הקרוב אין מקום לנוקשות ליטאית או חסידית, משא ומתן הוא אומנות המזרח, לדעת לחבר קצוות ולא רק להתבצר בעמדות".

‏יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן: "הרשות הפלסטינית מביעה את הערכתה לעמדתן העקבית של מדינות ערב נגד ההחלטות האחרונות של הממשל האמריקאי, שמפרות את החלטותיהם של המוסדות המשפטיים הבינ"ל". את הדברים אמר בכינוס החירום של הליגה הערבית בקהיר (גור כפיר).

‏יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן: "הרשות חתמה עם ראש הממשלה של ישראל לשעבר, יצחק רבין, על הסכם אוסלו מתוך תקווה שהוא יצלח ויהווה הסכם שלום עם ישראל. לעומת רבין, בנימין נתניהו אינו מאמין בשלום ואיננו תולים בו תקוות". את הדברים אמר בכינוס החירום של הליגה הערבית בקהיר (גור כפיר).

‏יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו-מאזן: "ישראל מתמידה במדיניות ההתנחלויות לקראת תכנית הסיפוח. נפגשתי כמה פעמים עם טראמפ, והתרשמתי ממנו. הוא הודיע לי שהוא מוכן לקדם מו"מ לפתרון שתי המדינות, אבל אחד מ'עוזריו האצילים' אמר לו לא למהר". את הדברים אמר בכינוס החירום של הליגה הערבית (גור כפיר).

גורם פלסטיני בכיר- 3 מדינות ערביות סוחטות אותנו לקבל את "עסקת המאה" של טראמפ והן מצרים, סעודיה ואיחוד האמירויות. (יוני בן מנחם)

ד"ר ענת ברקו בטוויטר: ‏אי צות לאזהרת מסע! הצעת חוק שהגשתי לפני כשנתיים. מי שבחר להתעלם להגנה שהמדינה נותנת לו, זכאותו לתגמול כנפגע פעולת טרור, לא תהיה אוטומטית! מקווה שההצעת החוק תקודם בכנסת ה-21.

ישראל כהן בטוויטר: ‏נתן אשל אחרי פגישת המו״מ: ״החלטתי לעזור לעוסקים במלאכה להביא את רצונו של רוב העם למינוי בנימין נתניהו לראש הממשלה של ישראל. כל מי שהצביע לליכוד לבנט לחרדים לאיווט ולכחלון יותר מ-70% של המצביעים רוצים שרה״מ הטוב ביותר מאז קום המדינה ימשיך במלאכה״

ספי עובדיה ב׳ערוץ 13׳: ‏רה״מ נתניהו דן באפשרות להציע לכחלון את תיק החוץ, כחלון מתעקש להמשיך כשר האוצר.

ענבר טויזר: כתבי אתר Ynet ניסו להבריח חמץ לארבעה בתי חולים. בהדסה עין-כרם, בשערי צדק ובאסף הרופא הכניסו כיכר לחם באין מפריע. רק בהדסה הר-הצופים השומר החרים את הלחם בכניסה והסביר שזה החוק בישראל.

‏הבחירות באוקראינה: המועמד היהודי, קומיקאי חסר ניסיון, ניצח לפי המדגמים עם 72.7% מהקולות.

מטיילת ישראלית בסיני לעופר חדד ב׳ערוץ 12׳ - ״יש כאן יותר יהודים מאשר היו ביציאת מצרים.. חם כאן ואני מרגישה כמו קורבן פסח״.

בצלאל סמוטריץ בטוויטר: תכל'ס, קצת לא נעים לי שחוקרים ופרקליטים צריכים לעבוד בחול המועד במקום להיות עם המשפחה בבית כדי לנבור בעברי ולתפור לי תיק. חבר'ה, תפירה היא מלאכה אסורה בחול המועד (בטח מלאכת אומן, ואתם הרי אלופים בזה). יהיה לכם מספיק זמן אחר כך.

גדעון דוקוב בטוויטר: שאלה לפיד שמאל - אמנם חלפו מאז ארבע שנים, אבל זכור לי שאחרי בחירות 2015 שמרצ זכו במנדט החמישי רק ברגע האחרון, עלו קולות שקראו לזהבה גלאון לעשות חשבון נפש ולהתפטר. אז למה עכשיו הארבע שתמר זנדברג בקושי השיגה עוברים ככה בשתיקה? בלי קריאות לחשבון נפש והתפטרות?


להמשך כנסו כאן:



הקרב על תיק המשפטים: ‏השר צחי הנגבי - הליכוד על הרכבת הממשלה ברשת ב': "אלה ימי הזוהר של המפלגות הקטנות. גם להן ברור שכל אחד מגיע למו"מ הזה בצניעות. לליכוד יש דרישה ברורה לאחוז בתיקים המשמעותיים – תיק המשפטים הוא אחד מהם"


‏דן שפירו שגריר ארה"ב בישראל לשעבר, בגלצ: "אם הפלסטינים יסרבו לתכנית המאה, טראמפ כנראה ייתן אור ירוק לסיפוח שטחים"


תחזית מזג האויר: גשם לפרקים בצפון הארץ. במרכז הארץ גשם מידי פעם. בצפון הנגב גשם מקומי.חשש משיטפונות בבקעת הירדן, מדבר יהודה וים המלח. בחרמון ירד שלג. אחה"צ הגשמים יחלשו. הלילה: מעונן חלקית. ייתכן גשם מקומי, ברובו קל, בעיקר בצפון הארץ.


כאן חדשות: בליכוד מציעים פיצוי נדיב ליו"ר האיחוד הלאומי בצלאל סמוטריץ' כדי שיוותר על תיק המשפטים, במטרה להשאיר את התיק בידי הליכוד. הפיצוי כולל את הפיכתו של משרד השיכון למשרד עם סמכויות רבות. במקביל, בליכוד גם העבירו מסרים לרב רפי פרץ, כי יסכימו לתת לו את תיק החינוך.


‏יו"ר הסוכנות היהודית, יצחק הרצוג על האנטישמיות ברוסיה והצתת הישיבה: "יש פעילים שהחליטו דווקא בליל הסדר, בישיבה הכי גדולה ברוסיה, לנקוט פעולה. אנחנו לא צריכים להיות מופתעים. הממשלה הרוסית עושה הרבה מאוד – ובשנים האחרונות יש פריחה של חיים יהודיים בכל רחבי רוסיה"


׳כלכליסט׳ בכותרת ראשית: החוק מתיר אמנם 18 שרים - אבל חוק יסוד הממשלה יתוקן כדי לאפשר לרה״מ נתניהו למנות 26 שרים בממשלה הקרובה. המשרדים הקטנים כמו משרדי המודיעין, התפוצות וההסברה יזכו כל אחד לשר משל עצמו.


שירית אביטן ל׳גלי ישראל׳ - ״‏ליברמן ונתניהו כבר סגרו ביניהם את התיקים, לפי מה שאני יודעת ושומעת - נתניהו כבר נתן לליברמן את תיקי הביטחון והקליטה. זה סגור ביניהם״.


שרון גל: ‏ניצב בדימוס בורובסקי מדהים בשידור: כשהייתי תת ניצב הייתי עד לסיכול מכוון של מינוי שר, ראש אגף החקירות דאז הודה באוזניי שנפתחה חקירה במטרה לסכל את המינוי. זה תמיד מגיע מהפרקליטות.


‏ח"כ ‎דוד ביטן לרדיו 103 "חוק הגיוס ניתן לפתרון כי גם החרדים לא מבקשים שינויים מהותיים. יהיה גיוס חובה ויהיו מכסות. הם רוצים לצמצם את גובה הקנסות ואת משך שנות הדחיה של המכסות. לדעתי מערכת הביטחון תסכים".


ידיעות: מבין בתי החולים הגדולים בישראל, בסורוקה נרשם המספר הקטן ביותר של זיהומים (52) לאחר מכן רמב"ם (54) ושיבא (93) מספר גדול של זיהומים התגלהבבילינסון (132) ובהדסה עין כרם (116) הנתונים מתייחסים למספר הזיהומים למאה אלף ימי אשפוז.


עוד ב'ידיעות' על בדיקת הזיהומים בבתי החולים: מבין בתי החולים הבינוניים שיעור הזיהומים הנמוך ביותר נרשם בבית־חולים מאיר בכפר סבא (40) ואחריו בהעמק בעפולה (41) בני ציון מוביל את רשימת הזיהומים (156) ואחריו שערי צדק (119) וולפסון (115).


עוד ב'ידיעות': מבין בתי החולים הקטנים באסותא באשדוד התגלה שיעור הזיהומים הקטן ביותר (51) ואחריו הדסה הר הצופים (54) מנגד, בבית חולים השרון נמצא שיעור גדול של זיהומים (161) ואחריו לניאדו (104).


המו"מ הקואליציוני מתחיל. 'ידיעות': נתניהו שלבקשת החרדים הודיע שיתחיל במו"מ הרשמי עם ראשי הסיעות רק לאחר החג, נאלץ לקבל את בקשת ליברמן ולהתחיל במגעים איתו כבר הבוקר.


בכיר ב'כולנו' ל'ישראל היום': "הסיכוי לחבירה ל'ליכוד' הוא גבוה, אך זה לא צפוי לקרות בשבועיים הקרובים. נראה שהמחלוקת יהיה סביב דרישת נתניהו שבבחירות הבאות 'כולנו' לא תרוץ כמפלגה נפרדת.


'כלכליסט': מיד לאחר השבעת הכנסת, היא תידרש לחוקק חוק יסוד שמבטל את ההגבלה על מספר השרים וסגני השרים. החקיקה תבוצע בהליך מזורז, עוד לפני הצגת הממשלה החדשה והיות ומדובר בחוק יסוד יידרש רוב של 61.


עטרה גרמן 'סרוגים' בטוויטר: ‏כמו המפלגות החרדיות, גם באיחוד מפלגות הימין מתכננים לא לשבת למו"מ בחוה"מ עם נתניהו.


ח"כ סמוטריץ' ב'רשת ב':‏ "אם אני לא אקח את תיק המשפטים, אני אקח את החינוך".


'כאן': ‏אנטישמיות בפולין - תושבים בדרום פולין הכו ושרפו בערב ליל הסדר בובה בעלת מאפיינים יהודיים.


עקיבא וייס: בכוונת יהדות התורה לדרוש מהליכוד את ועדת הכספים ושליטה על שלוש משרדים של סגני שרים במעמד שר- הבריאות, הרווחה והשיכון. גורמים ביהדות התורה: "ע"פ יחסי הכוחות אין סיבה שלא נקבל את זה".


ידיעות: שש ערים יאפשרו בימי החג חניה ללא עלות בכחול לבן: חיפה, באר שבע, נתניה, פתח תקווה, אשדוד ורחובות.


כמידי שנה גם בבני ברק הפיקוח העירוני בראשות סגר"ע מנחם שפירא לא יתנו דוחות בכחול לבן.


איתי גדסי: פרשיית השחיתות בהקצאות של עיריית בני ברק - בית המשפט סירב לקבל את בקשת עמותת אנחנו וצאצאינו (של הרב אליעזר יוטקובסקי) לסגירת התביעה נגד העירייה והחליט כי ידון בתביעה יחד שאר התביעות נגד העירייה. נציין כי בין התובעים את העירייה הטוענים לשחיתות נמצאים עמותת חסידי חב"ד ועמותות נוספות מהציבור הליטאי והספרדי.


‏העיתון א-שרק אלאווסט מדווח כי מלך מרוקו, מוחמד השישי, החליט לרענן את השורות בקרב נציגי הקהילה היהודית בממלכה, וכי שר הפנים של מרוקו הורה לקיים בחירות בגופים המייצגים את הקהילה, בפעם הראשונה מאז 1969.


'מעריב': עובדי מערך הכבאות הופתעו הבוקר לקבל הנחיה האוסרת עליהם לגדל זקנים בספירת העומר. בהנחיה נכתב "חל איסור על גידול זקן בתקופת העומר, ובכלל".


השר ישראל כץ: ‏למעלה ממיליון וחצי ישראלים יטוסו בפסח הזה לחו״ל! זהו שיא כל הזמנים. בכל שנה נשברים שיאים חדשים של טיסות ישראלים לחו״ל והגעת תיירים לישראל. למעלה מ-140 חברות תעופה פועלות כיום בישראל, למעלה מ-4 מיליון ישראלים טסו בשנה החולפת לחו״ל.


החדשות 13 בדיווח על ‏מתקפת הטרור בסרי לנקה: מניין ההורגים עלה ל-185 הרוגים, עד כה ישנם 500 פצועים לפחות.




תקרית אנטישמית במוסקווה. 'החדשות': ישיבת תורת חיים, הגדולה ביותר ברוסיה, הוצתה לפני ליל הסדר. לא היו נפגעים ועשרות בני אדם שהיו במבנה הצליחו להימלט. צלבי קרס רוססו במקום וטרם נעצרו חשודים.


‏תוכנית השלום האמריקנית: שגריר צרפת היוצא בארצות הברית, ז'ראר ארו אמר בריאיון ל-The Atlantic האמריקני כי "אני קרוב לג'ראד קושנר. הבסיס לעסקת השלום יהיה קרוב למה שהישראלים רוצים. טראמפ במעמד מיוחד ללחוץ על הישראלים, בגלל שהוא כל כך פופולארי בישראל"


‏ארצות הברית: מייל שנשלח על ידי חתנו ויועצו של הנשיא טראמפ, ג'ראד קושנר בחודש ינואר- הודלף. במייל מברך קושר על היוזמה להפסיק את המימון לסוכנות האום לפליטים, אונר"א - "מטרתנו היא לא לשמור את הדברים יציבים כפי שהם כעת, אלא להפוך דברים לטובים יותר משמעותית"


‏העיתון "אל-חיאת" מדווח מפי דיפלומטים ערבים שצרפת הביעה דאגה מחומרת המידע שהעבירה ישראל על מפעל טילים מדויק בשטח לבנון. בעיתון דווח כי בפריז החלו לדון לאחרונה בסוגיה, וכי בצרפת סבורים שעל לבנון לנקוט צעדים כדי להימנע מהשלכות, משום שישראל לא תשב בחיבוק ידיים.


‏ברמאללה יוצאים נגד דבריו של ג'ייסון גרינבלט, שאמר אתמול כי "אין תועלת בפתרון שתי המדינות": משרד החוץ הפלסטיני הודיע כי כל תוכנית שלא מבוססת על פתרון שתי המדינות נידונה לכישלון, ותיתקל בהתנגדות מוחלטת. עוד נאמר כי הצוות של טראמפ ממשיך להוליך שולל את דעת הקהל הבינלאומית.


אביגדור ליברמן: ‏מחר ב-10:30 בבוקר יחל המו"מ הקואליציוני בין הליכוד לישראל ביתנו. ישראל ביתנו היא מפלגה עם סדר יום ברור, המורכב משלושה נושאים: ביטחון, עלייה-וקליטה, דת-ומדינה. עם כל הרצון להצטרף לקואליציה המתגבשת והמתבקשת, ועם הנכונות לגמישות, אנו לא נוותר על העקרונות הבסיסיים שלנו.


‏ניסיון פיגוע בצומת תפוח: רס"ב גיא, סגן מפקד יחידת סיור מרחב שומרון - "המחבל התנפל על הניידת וניסה לפתוח את הדלת שלי כשהוא אוחז בסכין גדולה. יצאתי מהניידת וביצעתי נוהל מעצר חשוד. המחבל לא נענה לקריאות שלי וניסה לברוח מהמקום"


מחר, היום הראשון של חוה"מ, צפוי מזג אוויר חריג וקיצוני. פרט לחרמון, עשוי לרדת שלג גם במירון ובצפון גולן. קיים סיכוי לברד, לרוחות ב-80 קמ"ש ולהצפות באזורים שונים. ביום שני עדיין יהיה קר.


במהלך החג רקטה שוגרה מעזה ונפלה בשטח פתוח ברצועה. בנס לא היו נפגעים.


פרלשטיין ב'ידיעות י-ם' על יוסף חיים כלף: "הוא שולט באנשי המפלגה, הוא מכיר אותם בחוזקות ובחולשות, יודע הכל על כולם. איתו אף אחד לא יתעסק. כשהוא מתקשר זה תמיד בהוראת 'הבוס'".


עוד ב'ידיעות י-ם' על כלף: "בזמן משבר הוא נכנס לחדר, דרש מכולם לכבות את הטלפונים, להוציא את הסוללה ולהניח על השולחן, והביא לפשרות ולהסכמות. הוא האדם הכי זהיר וערמומי בעולם הפוליטי".


'כיכר': האברך העריק, מאיר בלוי, הצליח לצאת מהמעצר הפתוח בו הוא שוהה - לכל ימי חג הפסח, זאת לאחר שהשופט שוכנע כי הוא מחמיר בפסח שלא לאכול כלל מחוץ לבית.


האסטרטג של בני גנץ איתי בן חורין מסביר בראיון ל'דה מרקר' את המבוכה בנאום הניצחון בליל הבחירות: "היה לנו רצון להגיד לכחלון, לליברמן ולחרדים - העם אמר את דברו, בואו למו"מ. שלא ילכו אוטומטית לליכוד".


מנכ"ל בית הנשיא הראל טובי העלה בפייסבוק את התמונה של לחיצת היד בין אחמד טיבי לח"כ מקלב: "בית הנשיא הוא צומת ייחודית בחברה ויש רגעים מרגשים ומפגשים לא צפויים. למרות המחלוקות יש כאלו שרואים אלו את אלו".


נשיא ארה"ב דונלד טראמפ צייץ בטוויטר: "מאחל חג פסח שמח לכל אלו שחוגגים באמריקה, בישראל ובכל רחבי העולם".


ספי עובדיה ב'חדשות 13' על המו"מ הקואליציוני מחר: הפערים הגדולים קיימים בין המפלגות החרדיות שנישאות על גבי הצלחה גדולה בבחירות לליברמן שהוא רק חמישה מנדטים אבל לנתניהו אין ממשלה בלעדיו.


עוד מספי עובדיה ב׳ערוץ 13׳: בערב החג טענו גורמים בליכוד כי השר כחלון "גורר רגליים" בנוגע לפתיחה במשא ומתן הקואליציוני. זאת, לאחר שכחלון חזר אמש מחו"ל וטרם תיאם פגישה עם רה״מ נתניהו, ואף עדיין לא מינה צוות לצורך המו״מ.


בכירים בליכוד אמרו ל'ויינט': כחלון "מנותק קשר" ולא מצליחים לקבוע פגישה בינו לבין נתניהו. מכולנו נמסר בתגובה: "הם בלחץ, כחלון ייפגש איתו במהלך החג או אחריו".


כתבה נרחבת בניו יורק טיימס על עליית הכח החרדי בבחירות. ח״כ יצחק פינדרוס: ״נפעל יחד למען המסורת היהודית״. ריק ג’ייקובס מהתנועה הרפורמית חושש: ״הצלחת המפלגות החרדיות תרחיב את הפער בין ישראל ליהדות ארה״ב״.


זמני הקבלת פני רבו אצל גדו"י בי-ם: נשיא המועצת הגר"ש כהן בשני ב'ארנה'. הראש"ל הגר"א בקשי דורון בבית מדרשו בבית וגן מחר ב-18:30. הראש"ל הגרש"מ עמאר בשני ב'תמיר'. הגר"צ בוארון במעונו בשני ושלישי בערב.


קבלת קהל אצל גדו"י בבני ברק: הגרי"ג אדלשטיין לאחר תפילת מנחה ומעריב במעונו ברחוב ראב"ד - תפילת מנחה 13:30 תפילת מעריב 20:30. אצל הגר"ח קנייבסקי לאחר תפילת מנחה ומעריב בכל יום.


שס אונליין: מרן הראשון לציון הגר"י יוסף שליט"א במתקפה חסרת תקדים בשיעורו השבועי נגד הרפורמים ונשות הכותל. בשיעור משתפים מאות בני אדם אורח הכבוד משה ליאון.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.