רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 22 באפריל 2019

הרבי מגור סיפר לרבני ב"ב: בגיל 11 נבחנתי אצל החזון איש

אחדות בעיר התורה

הרבי מגור סיפר לרבני ב"ב: בגיל 11 נבחנתי אצל החזון איש

רבני בני ברק החדשים, עלו למעונו של האדמו"ר מגור לביקור חג, ושמעו מהאדמו"ר סיפורים על ימי האחדות ששררו בעבר בעיר התורה. האדמו"ר סיפר כיצד נבחן בגיל 11 אצל מרן החזון איש

רבני העיר בני ברק, הגאון רבי חיים יצחק אייזיק לנדא והגאון רבי שבח צבי רוזנבלט ערכו הבוקר (ראשון) ביקור מיוחד של אחדות, לרגל חג הפסח, במעונו של כ"ק האדמו"ר מגור.

אל רבני העיר התלוו שושביני מהלך השלום, ראש העיר אברהם רובינשטיין וממלא מקומו חנוך זייברט, שהשתתפו בפגישה המרגשת.

בתחילת השיחה דיברו הרבנים על שיתוף הפעולה שהפך לשם דבר בעיר התורה והחסידות והזכירו כי בכך הם מחזירים עטרה ליושנה ומהדירים את העידן של היום כמו בימים עברו שחסידים, ליטאים ובני עדות המזרח חיו יחד בשלום ובשלווה וללא מחלוקת.

בשלב זה סיפר האדמו"ר מגור כמה סיפורים על אותם ימים של אחווה בין כלל מנהיגי היהדות החרדית והקשר הבלתי אמצעי ששרר בין גדולי ישראל החסידים והליטאים.

"כשהייתי ילד כבן 11 הגעתי להיבחן אצל מרן החזון איש זצ"ל ועד היום זוכר אני את אותם רגעים מיוחדים ומרטיטים כאשר הייתי בחדרו ושאל אותי מהלימוד בחיידר", סיפר הרבי מגור.

האדמו"ר הוסיף וציין כי בשעתו לפני עשרות שנים ביקשו לפתוח שטיבל של גור בשכונת זכרון מאיר בבני ברק והתורם שנתן את הסכום הראשוני התחרט מאיזו סיבה.

"מרן החזון איש פנה אל אבי, הרבי בעל ה'לב שמחה', ואמר לו כי יש לדבר עם התורם שייתן הכל", סיפר האדמו"ר, "חשוב עד מאוד לצביונה הרוחני של העיר בני ברק שיוקמו שטיבלאך ובתי חסידים של גור, אמר ה'חזון איש'".

לסיום סיפר הרבי כי למרן החזון איש היה שכן חסיד גור ומרן ביקש ממנו כי לא ישתמש בחשמל בשבת וכן אותו חסיד קיבל על עצמו לעשות כן רק בשל בקשתו של החזון איש.

"אלו היו ימים של אחווה ורעות והלוואי וישובו ימים שכאלו שוב", סיכמו הרבנים והבטיחו כי יעשו הכל למען המשך כינונו של השלום.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.