רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 20 בפברואר 2019

בסוד שיח - כי תשא

מאת הרב שאול יצחק שיף - רעננה

וראית את אחרי ופני לא יראו : כתב מרן ה"חתם סופר", כי לא כל דבר מבינים אנו את פשרו ותכליתו. ישנם דברים שבתחילה נראים תמוהים ובלתי מובנים, ורק לאחר זמן מה מתברר עניינם, ומבין האדם למפרע למה באו. כמו שמצינו בנס פורים, שארעו אז דברים בלתי מובנים , כגון לקיחת אסתר לארמון, גידול המן על ידי אחשורוש וגזירות המן, כל פרט ופרט בפני עצמו לא היה מובן למתבונן, ורק לאחר שנעשה הנס, נתברר, שלכל פרט נועד  תפקיד בתהליך שהוביל לנס, וכל פרט היה הכנה לישועה‎.
זהו  שנאמר "וראית את אחרי ופני לא יראו". רק לאחר שהתרחש המעשה , יוכל האדם לראות ולהבין את פשרו, אבל בשעת המעשה עצמו, אי אפשר להבין את תכליתו וסיבתו.
סיפרה הרבנית שולמן , אשת רבי מרדכי שולמן זצ"ל , ראש ישיבת סלבודקא, שהיתה בעיירה סלבודקא בליטא ילדה, שנולדה עם יבלת  מאחורי האוזן, והמום גרם לה ולהוריה  צער רב. והנה באחת המלחמות , עבר קצין גוי  ליד בית המשפחה, והיה נדמה לו  שנערה זו היא אחותו, על כן חטף אותה בפתאומיות  והמשיך בדרכו.
אחד מאחיה של הנערה לא אמר נואש, והוא רדף אחרי הקצין עד שהגיע אל פתח המפקדה. האח ניגש למפקד הראשי  והתלונן בפניו , שקצין פלוני לקח בטעות את אחותו.
"האם יש לך סימנים מובהקים שהיא אחותך"? שאל המפקד, והאח השיב מיד, "כן, יש לי סימן ברור , יש לה יבלת מאחורי אוזנה הימנית שאינה נראית מבחוץ". בדקו ומצאו כדבריו, והחזירו את הבת לחיק משפחתה.
רק הקב"ה, צופה הדורות מראש , ידע שנערה זו תחטף על ידי אותו קצין, והכין רפואה  למכתה על ידי אותה יבלת.
 

שבת שלום ומבורך בשמחות וישועות ,

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.