רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 20 בפברואר 2019

לעילא מן כל ברכתא

יקירנו איש חי רב הפעלים המשפיע המהולל בתשבחות פה מפיק מרגליות כש''ת הרב רבי חיים שאולזאהן שליט''א
על אף שקראתי היום ששני מאורות מזהירים מקרב אדמו''רי הדור בירכוהו וגם הבטיחו לו שלא יהיה כלום. עוד אינני מקנא בו ברבי ליצמאן. כי זה הזכיר לי את הסיפור על אותו צדיק שבאה לפניו יהודיה כפרית, הניחה זהוב לפדיון וביקשה להתברך לישועה ממכת העכברים הנוראה שבאו על משק ביתה, ועוד שחה ובכתה אותה עניה לפני הצדיק שכבר נתנה כו''כ פדיונות אצל אדמו''רים שונים ואותם קטנים ארורים עוד לא הניחו לה.. רק אז נכמרו עליה רחמי הרבי ואמר: "בשכר הרייניש שהנחת לי לא אתן לך ברכה אלא אגלה לך סוד שקיבלתי מאבותי הקדושים. כי בצרה כמו שלך עולה כוחו של חתול אחד על כוחם של עשר ברכות מצדיקים.."
וחלילה וחלילה שאשמח לאידו של האיש הכוחני הלא סימפאטי הזה, כי דעתי נוטה שלא על חיפוי על חזיריי הוא נתפס אלא שכשל במעשה של חסד ורחמים.
ישבתי עם בני שיחיה והיינו דנים שעה ארוכה  והופכים בשאלה של מה היינו עושים לו היה לאל ידנו לסכל את הסגרתה של אותה עלובה למשפטה באוסטרליה, ואכן הגענו למסקנה שלמעשה היינו נוהגים ב ד י ו ק כמוהו.
האמת עד לעצמו שאותה אשה היתה לצל אדם שבר שברי כלי ואין שום סכנה ריאלית שתשנה שוב באיוולתה ותפגע במישהיא. ובאשר לכבוד חוקי המדינה, עם כל הכבוד, מדובר במדינת היהודים.. וכי למה נהיה קתולים יותר מהאפיפיור..
ועל הכל, בנושא מצבה הנפשי ''האמיתי'' של אותה רבנית. נזכרתי במה ששח לי אחד מרבותי בדברי המדרש המובאים בילקוט: אמר דוד לפני הקדוש ברוך הוא: ריבונו של עולם כל מה שעשית כולם בחכמה עשית אבל השטות שבראת, מה הנאה יש בה לפניך..  והקב''ה אמר לו על השטות אתה קורא תגר, חייך שאתה בעצמך תצטרך לה
וקשה, מה הוא אומר "שאתה בעצמך תצטרך לה" הרי הוא בעצמו לא נצטרך לה רק שיחק אותה אצל אבימלך ..
אלא במשמע שכדי לשחק את המשוגע באופן משכנע זקוקים למעט מהסחורה האמיתית. וזו הייתה הצטרכותו של דהמע''ה באותה שעה..
אלא שהייתי מייעץ לו לרבי ליצמן שמצבו מחייב אותו במה שנקרא אנלערערנינג בלע''ז מהסגנון שאימץ לעצמו כאיש סודו של האדמו''ר העשיר קודם שנתאדמר ופיתח עד קצה לאורך הקריירה הפוליטית שלו בכנסת ובשילטון וצבר לעצמו אין קץ אויבים האורבים לשעת הכושר..
ובאשר הוא שם יקום ויאמר בצניעות ברורות וגלויות: יהודי חרדי אנכי וכשכזה נבחרתי ונתמניתי, וגם בעניין זה פעלתי למיטב מצפוני ואמונתי. וכדי להפיג את המהומה אני לוקח חופשה מהפוליטיקה עד שתשך הסערה.. ואם יסכימו עמי המומחים לדבר בטוחני שבכך הוא יוושע..
יהודי פשוט
לאנדאן

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.