רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 26 באוגוסט 2018

'שארית ישראל' מכשילה את הרבים בטריפות

מאת קו במערכה

פרסום ראשון. דרמת עולם בכשרות הרבנות שארית ישראל. המותג היחיד בכשרות – שחיטת שארית ישראל עוברת זעזועים. הרב שוורץ סולק מהרבנות שארית ישראל לאחר שעבר על תקנות הכשרות והכשיל את הרבים ואף שיקר על הרבנים. הרב וובר שתחילה נזעק בכל כוחו להגן על הרב שוורץ למרות הקלקלה הגדולה, חזר בו לאחר שהוכח בפניו את מעללי הרב שוורץ. מי שהוביל את המערכה היה הרב שבח רוזנבלט בגיבוי נכד הדור, שעמדו על דעתם עד שהרב שוורץ יסולק.
אמנם לאחר מאבקים קשים ומחשש לזעזועים כבדים כשהרב שוורץ יתחיל להשתולל, הוחלט להחזיר את הרב שוורץ לשבועות הקרובים, עם שינויים דרסטיים לגביו. יוצב מפקח שיפקח על הרב שוורץ, וינטלו ממנו סמכויות רבות.
כל זה מתרחש חודשים ספורים אחרי שגם הרב גאלי סולק משחיטת הרבנות שארית ישראל, ועד היום מתמודדת משחטת עוף ירושלים עם מלאי עצום של משטחי עופות של שחיטת תפארת.
כל הפרטים על הטלטלה בכשרות הגזולה הרבנות שארית ישראל בהנהלת מר רפי מנת החרד"ק.
היה זה לפני כחודש וחצי. התברר כי הרב שוורץ האחראי על אחת השחיטות עם חותמת הרבנות שארית ישראל, המשווק על ידי טעם מן, שחט ושיווק עופות שקיבלו זריקה בשוק הירך.
לא ניכנס במסגרת זו לפולמוס הגדול שנערך על כך בעבר, אך למעשה לפני תקופה התעורר הפולמוס הזה שוב, נגד שחיטת העדה החרדית בעיקר, כאשר לטענת רבים ומומחים הזריקות הניתנות בשוק גורמים לריקבון בצומת הגידים ולטריפת העוף. משכך נוהגים הם לתת זריקות בחזה. בזמנו כשהתעורר הפולמוס נבהלו בשחיטת העדה החרדית מהסערה, והבטיחו שהם משנים את מיקום הזריקה בעופות. בפועל מה שקורה היום, זה שהכל נותר כמו שהיה, ויש שחיטה אחת מצומצמת מידי פעם עם עופות ללא זריקות לצאת לכל הדעות, אותה רוכשים המהדרין, מה שהשתיק את האכפתיים, ולשאר הציבור אפשר למכור מה שרוצים.
לא ניכנס כאן כמובן להכרעה בנושא ההלכתי הזה, מה שכן ברור שברבנות שארית ישראל הורו הרבנים להקפיד במשנה תוקף שלא להכניס עופות עם זריקות שוק בשל חשש גדול לטריפות.
והיה היום ולאחר שתמו כל העופות שהגיעו עם זריקת חזה, מתברר לפתע כי התקיימה שחיטה נוספת בהמשך היום על ידי שוורץ. התעוררו שאלות והחלו בבדיקות שהביאו למסקנא אחת: שוורץ עבר על הוראות רבני הכשרות ושחט ושיווק עופות עם זריקות בשוק. שוורץ הכחיש בתוקף, אבל לאחר בדיקות חוזרות ונוספות, התברר שהוא גם משקר.
כאן החל מאבק של ממש בתוככי הכשרות הגזולה, כאשר ר' שבח צבי רוזנבלט שכבר מזמן זועם על התנהלותו של שוורץ – דרש לפטרו לאלתר מהמשחטה. מי שעמד מנגד היה הרב צבי וובר מנוה יעקב, שהמשיך להתעקש שאותו לא מעניינים סיפורים הוא רוצה את שוורץ בתוככי השחיטה למרות הבעיות הרבות שיש בו.
בסופו של דבר, אחרי שהוכח מעבר לכל ספק ששוורץ שיקר והכשיל, וכן לאחר גיבוי חזק שקיבל ר' שבח רוזנבלט מנכד הדור – יענקוש קנייבסקי, הסכים הרב וובר שיש לסלק את הרב שוורץ מהשחיטה, ולפני שבועיים זה מה שקרה. שוורץ סולק מהשחיטה.
ברבנות שארית ישראל שחששו מהבלגן שיעורר שוורץ אם הוא יישאר מובטל לגמרי, ומצד שני הם צריכים עוד שחיטה אחת מלבד השחיטה שלהם שעומד תחת הגאון ר' נחום יברוב שליט"א, החליטו בסופו של דבר להחזיר את הרב שוורץ עם שינויים דרמטיים. הוא יהיה תחת פיקוח תמידי ויהיה לו שותף בשחיטה, בנוסף הוא יהיה רק רב מטעם אך לא יהיה לו שום כח יותר בשחיטה או מול המפעל, ועוד תנאים רבים.
כל זה קורה אחרי קריסת השחיטה השלישית שנפתחה לזמן קצר על ידי הרב גלאי, מה שהותיר את עוף ירושלים עם כמויות ענק של משטחים שתחת שחיטת תפארת של הרב גלאי.
כפי שפורסם כאן לפני כחצי שנה, שחיטת 'תפארת' של הרב גלאי וחתנו של הרב שבח רוזנבלט בוטלה והופסקה בשל אי ביקוש, ומשחטת עוף ירושלים נותרה עם מלאי עצום וענק של עופות.
לפני למעלה משנה, בתחילת קיץ תשע"ז, נפתחה שחיטה שלישית ב'עוף ירושלים' תחת הרב מרדכי גלאי. אז, היו מי שניסו אז לטעון מספר גירסאות להכנסת הרב גלאי לשחיטה נוספת. הגירסא הרשמית והמשעשעת שהופיע שחור על גבי לבן ביתד הייתה, שמאחר ויש עומס אדיר של ביקוש לעופות, נוצר הצורך לפתוח שחיטה שלישית. לפי היתד של אז, עד עתה התקיימו 2 מסלולי שחיטה, האחד בראשות הגאון הרב נחום יברוב, והשני של הרב אליהו מאיר שוורץ, כשיחדיו הם סיפקו כ-20 אלף עופות ביממה. ומעתה, עם הוספת מסלול השחיטה הנוסף בראשות הרב גלאי צפוי המספר לגדול ומידי יום ישחטו כ-30 אלף עופות.
כמו שהיה ברור לכל וודאי לנו וכפי שדווח על זה בזמנו כאן, הרי שזה קשקוש בתוך קשקוש. שהלא גם מה שנשחט בשני השחיטות, נמצא בירידה מתמדת, וכחלק מההתרסקות הכללית של הרבנות 'שארית ישראל'. וכפי שקו במערכה חשף מפעם לפעם על אי האכפתיות של הציבור הנוורגי היום להוראות מרבנן ורבנן לגבי הכשרות ולגבי שום דבר, וכך השחיטות הזולות יותר משגשגות, כאשר בהרבה שכונות שהיה נמכר בהם בדווקא שחיטת שארית ישראל, החלו למכור בכמויות שחיטה של כשרות זולה יותר, והדברים ידועים ומפורסמים.
קו במערכה חשף בזמנו את הסיבה הנוספת להוספת השחיטה השלישית של הרב גלאי. הסיבה הייתה וכך גם אומר הרב גלאי בעצמו, הוא הנזק למכירות שארית ישראל בשחיטות פרטיות שהחלו צצות בהמוניהם, כאשר הרב גלאי נותן את הכשרו עליהם. כדי למנוע מכך, ביקשו מבית הגר"ח מהרב גלאי להיכנס לרבנות שארית ישראל, ובכך להחזיר את המכירות של הרבנות שארית ישראל לגובה.
בניגוד לנכתב ביתד הלא נאמן, שכדרכם אין שם טיפת אמת, השחיטה שלישית לא באה בנוסף ולנוכח צריכה מוגברת, אלא שזה הגיע על חשבון שני השחיטות האחרות ובעיקר זו של הרב שוורץ. אם עד היום היו לכל שחיטה חמש שחיטות בשבוע, לא עוד! מאז השחיטה השלישית כל השחיטות וכן שחיטה תצטמצם. הדבר גרם לזעם רב של השוחטים הקבועים שזה פוגע להם בפרנסה. הדברים הגיעו עד כדי כך שהם פנו לדיין הפוליטי מבני ברק, אלא שכדרכו הוא דחה אותם בקש.
ויש גם סיבה נוספת לכל השחיטה החדשה. מי שמונה למנהל ורב השחיטה של 'תפארת' הוא אפרים לייכטר שהוא חתן של ר' שבח רוזנבלט. הוא יחד עם הרב נדל אחראים על השחיטה, והם מקבלים את הכסף הגדול ממשחטת עוף ירושלים. אביו של הרב נדל הוא חברותא של הגר"ח. וכך נוצרה השחיטה החדשה, לדאוג לפרנסה של המקורבים, וכדרכם של אותם חצרות ועסקנים.
עד כאן מה שהיה עד אז – בקיומם של שלושה שחיטות שונות תחת חותמת אחת. הדבר גרם למתחים בעיקר בין שוורץ לגלאי.
בשל פתיחת השחיטה השלישית, החל בוקה ומבלוקה בתוככי שחיטת הכשרות הגזולה הרבנות שארית ישראל. הרב אליהו מאיר שוורץ, אחד מרבני שלושת השחיטות שתחת הכשרות הנ"ל, יצא בחריפות נגד השחיטה החדשה של הכשרות שחיטת 'תפארת' שבראשות הרב מרדכי גלאי, ותוקף שרמת הכשרות שם פחותה אפילו מרבנות!!!!
בעקבות הדברים והפרסום של קו במערכה על כך, מנהלי הרבנות והרב שבח רוזנבלט החליטו להעניש את הרב שוורץ. הרב שוורץ הושהה מהשחיטה למשך כמה שבועות. בסופו של דבר הוא הוחזר והמשיך לשחוט.
בסופו של דבר מה שקרה אז, שהשחיטה של הרב שוורץ נמשכה, אבל השחיטה השלישית של תפארת נותרה ללא ביקוש – למרות הניסיונות של 'קרן אור שי' לשווקם בכל הכוח, מה שאגב מוכיח על האפקטיביות של אותו קרן והעיתון שמפרסם אותו ללא סוף, יתד הלא נאמן. בשל כך הוחלט במשחטת עוף ירושלים וברבנות שארית ישראל לסגור את השחיטה השלישית והנוספת שהוקמה בקול תרועה רמה, שחיטת 'תפארת', ועד עתה – חצי שנה לאחר סגירת השחיטה - מנסים להיפטר מעודף המלאי שנותר ברשותם.
אחרי כל זה הגיע הדרמה החדשה אותה חשפנו הערב. הרב שוורץ עבר על תקנות רבני השחיטה, הכשיל את הרבים ואח"כ שיקר לרבנים, סולק ומוחזר באזהרה.
כך נראית שחיטה של פלג מבולבל.
הדבר אבל מוכיח שוב ושוב – לא ניתן לסמוך כמעט על איש. מי שקצת יברר מה קורה בשחיטות אחרות, יתפלץ לשמוע או לראות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.