רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 31 באוגוסט 2018

תסיסה בויז'ניץ: תורמי החסידות הותרמו כביכול לשטיבל של ויזניץ ובפועל תרמו לשטיבל חסידי-ליטאי-ספרדי-תימני

מאת ויזניצאי בביתר

בעיר ביתר שעל יד ירושלים יש לויזניץ 2 שטיבלך. אחד מהם בנוי ומתנוסס לתפארה לשם ולכבוד בית ויזניץ ברח' קדושת לוי, ושטיבל נוסף ברח' דרכי איש בשכונת התמר, הנמצא זה 10 שנים בקארוון ישן בלוי וקרוע. מלבד זאת אנ"ש שגרים בגבעת A הישנה, מתפללים בשבתים במבנה של השטיבלך העירוני ברח' רבי עקיבא (המועצה איפשרה להם להתפלל באחד החדרים, רק בשבתות ובחגים). 
בעוד מתפללי השטיבל בשכונת התמר, סובלים מצפיפות ומהזנחה קשה ומתייגעים לאסוף פרוטה לפרוטה, כולל בהו"ק נכבד של כל מתפלל, בכדי לעבור למבנה החדש, הלך אחד מאברכי אנ"ש, הר"ר פסח (ב"ר ישראל) פרוימוביץ והשקיע עצמו לשפץ ולהרחיב את השטיבלך הכללי והעירוני בגבעת A, ואף באיזור שלא שייך לויזניץ כלל וכלל, ועוד ידו נטויה להמשיך ולהביא ריהוט חדש ויקר ולהשים שם מצלמות כמו בבנקים. בויזניץ התמר אומרים: ברור שכל כוונתו של פסח היא חיובית ורק לטובה, אבל לצורך זה היה עליו לקחת את כספי השיפוץ מהמתפללים שם בשטיבלך העירוני, ובוודאי לא לילך לנגידים של ויזניץ בבני ברק, כמו ר' מתתיהו גרוזינגר ור' הערשל כץ ולקחת את כספם כאילו עבור: "שטיבל של ויזניץ בביתר" בזמן שויזניץ מתפללים שם רק בחדר צדדי סמוך, ורק 15% בשבוע (היינו בשבתים בלבד) ואילו בשאר ימות השבוע זה שטיבל של כל עמך בית ישראל. בואו ונעשה חשבון הנפש, למה הדבר דומה? שיש 7 יונגלייט שגרים ברח' פרי חדש בירושלים, ואין להם כח לעשות כל הדרך עד רח' נחמיה, ועשו מנין עצמי בשבת באחד החדרים בבית הכנסת זכרון משה הסמוך להם, ופתאום החליטו לשפץ את כל "זכרון משה" ולהשים שם מצלמות...
מאי שנא הא מהא?!
מתפללי אנ"ש בשטיבל בשכונת התמר אומרים: על ר' פסח פרוימוביץ, שבעקרון הוא איש טוב ונחמד, לדעת כי "עניי קהילתך, קודמים לעניי עירך", וצריך לסייע בתחילה ובראשונה לשטיבל ויזניץ (שהוא ממש של ויזניץ) בשכונת התמר, ובוודאי ובוודאי כאשר הוא לוקח כספים מתוך ויזניץ. ובוודאי ובוודאי כאשר בית חיינו, "בית ויזניץ", היכלא קדישא של מרן אדמו"ר שליט"א בקרית מלך רב, מתייגע בעצמו על גיוס תרומות, אם במגביות שנעשו בעבר "כוננהו", "רצון צדיק", ואם עתה כפי אשר מתפרסם חדשים לבקרים מטעם מרן אד"ש, שהוא עצמו מצטער על אותו דבר, ומתחנן לכל ציבור אנ"ש, שיקנו מקומות בסכומים גובהים ויהיה להם "חלקי" בבית המדרש הגדול והקדוש ששם רבותינו הק' נקרא עליו. 
אחד מראשי הקהילה, אף חשב לבוא לר' פסח ולתבוע ממנו השבה של כל סכומי הכספים שלקח מהנגידים של ויזניץ למען מטרה שכביכול הוא של ויזניץ, (ונתן את זה לכלל) ולהפקידם לטובת בית ויזניץ.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.