רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 במאי 2018

הקריאה והקדושה

איזה יהודי נאמן לא ישמח לבבו ותגל נפשו כי נתקיים בנו דור יתמי דיתמי בבין השמשות דעקבתא דמשיחה ויעשו כולם אגודה אחת בהתאסף ראשי עם מאורות אומתנו חברי המועצת ועדם בחתומם באש קדש שחור על גבי לבן על נוסח הקריאה הקדושה והאזהרה החמורה להרחקת הכלי המאוס הטמא והמזיק הידוע וכל אביזריהו דיליה והברכות וההבטחות למזהיר ולנזהר..
אלא שאני הקטן גם נזכרתי מתוך כך באשר סיפרו על צ'אלמער מרושל שבא לפני בעל בית ממולח פלוני פה ותקע בפניו ערימת המלצות במשקל חצי הקילו ודרש במפגיע 'מיניום א פופצ'יגער..' וזה הציץ בחוסר עניין והושיט לו חמש לי''ש ובירכו שילך לו לחיים ולשלום,,.
אהה רק רגע.. אמר האורח שבדלת, נראה שלא התרשמת מההמלצות שלי בגלל שאתה נוטה לחסידים ושלף מתחת לחלאט עוד צרור הגון המלצות של אדמורים קטנים וגדולים ומשראה שעוד לא כבש את האדרעס לא אמר נואש רק החזיר ידו עמוק יותר והוציא בדרך נצוח אחת ועוד אחת ועוד אחת של רבני העדה החרדית והסאטמאר.. ומשראה שאורו פני האיש קרא אותו מאכער בחדוות נצחון: נו אז אתה כן רושם לי את הפופצ'יגער שלי..
מתון מתון את זה לא אמרתי.. הרגיעו האיש, אלא משראיתי שכל יהודי הראוי להתכבד חותם לך אגרות המלצה נתפייסתי לך ואחתום לך גם אני.. 

אי לכן מהודענא לכון אחינו שלומי אמוני ישראל הרחוקים והקרובים שגם אני הקטן נתתי אל ליבי ולא די שמסכים אני עם האזהרות ודברי האלה אלא שאני י.פ. בן רחל גם כופל ומכפיל כהנה וכהנה בדברי הברכות הכתובים ושאינם כתובים.
ואם ילעיזו המלעיזים לאמור לשווא חתם אותו לאנדאנער שדי לנו בעדותו עצמו כי יהודי פשוט והדיוט הוא ולית מאן דציית ליה.. אומר להם בתם לבבי שכאן כמוני כמוהם וכחי כחילם של הגדולים וגדולי הצדיקים בעלי המופתים בעניין הזה, כי באחת היא הקריאה והאזהרה ושתים הם מיני הבריות שלא יחושו להם, והם אלה היודעים שמץ בטיב ה'טומאה' המדוברת והשניים הם המבינים בערך מעלת מועצת הצדיקים הקוראים.
ויתקימו בישראל רבנן תלמידיהון וכל הדבוק בהם דברי בכתוב:
ולכל בני ישראל היה אור במושבותם.. אכי''ר
יהודי פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.