רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 15 במאי 2018

זהירות מעוקץ

מאת אלי שור

ב"ה, כ"ח אייר תשע"ח,  13/05/2018

לפני מספר ימים בני בן ה-20 מתקשר מהישיבה מולהב במיוחד, מציעים לבחורים בישיבה השקעה שבטוח משתלמת. תשקיע היום 15,000 ש"ח ובעתיד תקבל הכנסה חודשית של כ-12,000 עד 15,000 ש"ח. תשובות כמו אין ארוחות חינם ועל כסף צריך לעבוד וכו' לא שכנעו אותו. אמרתי לו שאני מוכן ללכת עם הבחור הכי משוכנע בישיבה לפגישה בחברת "מייסמארטי"  שהציעה להם את ההשקעה.

למחרת בערב (07/05/18) הלכתי עם החבר למשרדי החברה בירושלים (מקום שלטעמי ממש לא מתאים לבחור ישיבה). להלן ההתרשמות שלי,

השיטה-

מדובר בהשקעה בזכיינות בחברת "מיי סמארטי ישראל בע"מ" מהזכיין נדרשת השקעה של 15,000 ש"ח כולל מע"מ ובתמורה הוא מקבל זכיינות על רשימה של 480 עסקים שהוא נדרש לפנות אליהם ולרשום אותם לאפליקציית "מייסמארטי"  (Mysmarty) שהחברה מפתחת. אם הזכיין בוחר להשתמש בשרותי הטלמרקטינג של החברה במקום לפנות בעצמו לעסקים, הוא נדרש לשלם לחברה 17 ש"ח עבור כל עסק שנרשם.

בשלב הראשון רושמים את העסק חינם ואחרי שמגיעים לעסק 100 לקוחות דרך האפליקציה, תיחסם לו האפליקציה והוא יידרש לשלם לחברה 50 ש"ח לחודש או 500 ש"ח לחודש על חבילה מקיפה יותר של שרותים. (באתר של החברה שפונה לעסקים רשום שהכל חינם ואין מילה על כך שהעסק יידרש לשלם בעתיד).

לטענתם העסק מקבל מהחברה/האפליקציה שירות של פידבקים לעסק תמורת הענקת הנחה ללקוחות (קאשבק) וכן אפשרות לצ'אט עם הלקוחות ופרסום ממוקד וכו'.

לזכיין מובטח לטענתם 50% מהתקבול שמשלם בעל העסק לחברה כל חודש. הם משכנעים את המשקיעים שלפחות 300 עד 400 עסקים בטוח יצטרפו לאפליקציה מתוך ה-480 עסקים שלו וכך הוא יקבל בעתיד כל חודש הכנסה פאסיבית בין 10,000 ש"ח ל-20,000 ש"ח !!! נשמע מדהים.

ואז מגיע מרכיב הפירמידה או חבר מביא חבר כלשונם, אם הזכיין מביא זכיין נוסף לחברה הוא מקבל עליו 2,000 ש"ח ואם יביא 3 לקוחות הזכיין יקבל 8,000 ש"ח.

במקום לעצור כאן ולהסיק ישר שאין כלום בהבטחות ובדמיונות האלו, בחרתי לבדוק לעומק.

איכות המוצר -

אין כמו התרשמות ישירה מהמוצר. ציפיתי שאחרי 3 שנים שהחברה קיימת, שנתיים שהאפליקציה באוויר וגיוס של כ-10 מליון ש"ח לראות אפליקציה מתקדמת ומושקעת. כל אחד מוזמן להוריד את האפליקציה ולהתרשם בעצמו מהרמה הנמוכה של האפליקציה. מסתבר שהחברה כמעט לא השקיעה כסף בפיתוח האפליקציה אלא במשכורות למשווקים ותשלומי חבר מביא חבר. נציג השיווק שלהם טוען שהחברה "שורפת" כלשונו כל חודש חצי מליון ש"ח.

ציטוט ממפתח אפליקציות שבדק את האפליקציה -  
"האפליקציה היא לא פיתוח ייחודי לאנדרואיד, במילים אחרות אפליקציה היברידית (פיתוח זול ולא איכותי) ממשק מלא בבאגים, חויית משתמש גרועה, מאגר מידע לא עדכני"

אם מדברים על המאגר של העסקים, באפליקציה יש מאות או אלפי "עסקים" של אנטנות סלולריות ומתקני מיחזור. פעם הבאה שתעברו ליד המיחזורית הקרובה תנסו לקבל ממנה קאשבק...

כדאי לציין שיש לאפליקציה כמעט 1,000 תגובות "מוזמנות" עם 5 כוכבים ומלא בקורות חיוביות עד כמה האפליקציה מדהימה וכו' לא לשכוח שגם לטענת החברה האפליקציה עדיין עם בעיות.

יש לחברה גם אתר אינטרנט ואפשר בקלות להתרשם מהאיכות הנמוכה של האתר ומעט העסקים שנרשמו בו לדוגמה מפגש הסטייק עם כתובת ללא עיר או סרוגים מעוצבים עם הכתובת הולנד 14 עפולה, תל אביב יפו... כתובות לא נכונות והמון פרטים חסרים. חובבנות לשמה.


להמשך כנסו כאן:



איכות החברה -

לחברה אין טלפון קווי, אין פרוספקטים, אין שילוט בכניסה לבנין,  לא עונים למיילים, אין אישור ניהול ספרים וניכוי מס במקור ממס הכנסה יש רק שיווק ושיווק ושיווק.

הסיומת של האתרים שלהם הם סיומות זולות במיוחד לא משהו שמוסיף נקודות לחברה.

היזם והמנכ"ל של החברה שגיב קורן ניהל בעבר עסקים כושלים. בנסח החברה ברשם החברות רשום ברשומת בעל המניות שגיב קורן "ע"פ מידע שנתקבל מהוצל"פ הוכרז חייב מוגבל באמצעים בתיק מספר 0515763-04-17"

אין יותר מתאים מאשר התגובה של מייסמארטי לכתבה של ערוץ 11 - "אם זה הולך כמו ברווז, מגעגע כמו ברווז ושוחה כמו ברווז כנראה שזה ברווז".

קהל היעד -

החברה פונה בעיקר לצעירים וביניהם לבחורי ישיבה ואברכים חרדים צעירים ללא טיפת הבנה בהשקעות ובטח שלא באפליקציות.

מיותר לציין שזה שהם לא פונים כמקובל למשקיעים מקצועיים ובמקום זאת הם פונים לנערים וצעירים מעלה שאלות על איכות החברה/ההשקעה/הזכיינות.

המודל הכלכלי (הבלוף הגדול) -

אחד ההסברים במצגת של החברה לשאלה "למה אתם לא לוקחים משקיע מבחוץ ומשלמים כ"כ הרבה לזכיינים?" הם מסבירים שאם יגייסו משקיע הוא יקבל 50% ואת אותם 50% הם מעבירים לזכיינים שגם עוזרים להם לקדם את העסקים וכך הם חוסכים עובדים. כשהסברתי לנציג השיווק שהמשקיע מקבל 50% מהרווח נטו אחרי ניכוי כל ההוצאות ואילו הזכיינים מקבלים 50% מהמחזור !!! שזה פי כמה ממה שהיה מקבל משקיע חיצוני, לא היה לו מה לענות.

בלי להיכנס להסברים מורכבים למה אין אפשרות לדעת מראש את הוצאות התפעול ולהבטיח לזכיינים 50% מהכנסות החברה, ברור שאם הם היו מצליחים לשכנע משקיעים גדולים באיכות המוצר/החברה המשקיעים היו עומדים בתור להשקיע תמורת 50% מההכנסות (מודל שלמיטב ידיעתי לא קיים באף השקעה) וכך החברה היתה חוסכת את כל הוצאות השיווק.

הצעתי לאחד המנהלים שיבוא אתי לכל רואה חשבון שהוא יבחר לבדיקת התוכנית הכלכלית, מובן מאליו שהוא לא הסכים.

חוק הנגישות -

אחרי שבתחילת הפגישה הם משווים את האפליקציה הגאונית לוויז ולפייסבוק, הם טוענים למשקיע התורן שלאחרונה הוחל חוק הנגישות על כל העסקים בישראל דהיינו כל עסק יידרש להנגיש את העסק ללקויי ראיה וחרשים ולכן הוא יהיה חייב להשתמש באפליקצייה שלהם (או בלשונם, אנחנו יוצרים לעסקים צורך) שתהיה מונגשת ללקויי ראיה ולחרשים באמצעות צ'אט ודפי נחיתה מונגשים. נשמע פנטסטי.

אלא שהמציאות שונה לגמרי, החוק לא ממש חל על  כל העסקים אלא בעיקר על מוסדות ציבור ועסקים גדולים. לטענת שימי שטיין המכהן כראש צוות בחברה הדברים נאמרו רק לצורך שיווק המוצר. יתכבדו מנהלי מיי סמארטי ויקראו היטב את חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות.

עסקים בישראל -

לטענתם יש כ-600,000 עסקים בישראל שרובם בטוח יצטרפו לאפליקציה המדהימה של מיי סמארטי. עד היום השקיעו בחברה 850 זכיינים שקנו 1,200 יחידות השקעה במילים אחרות זכיינות על 576,000 עסקים. לשאלתי כמה זכיינים מקסימום אפשר לצרף לחברה התשובה היא 3,000 !!! וקצת מורכב להסביר לי למה כ"כ הרבה זכיינים יחסית לכמות העסקים האפשרית או במילים אחרות מה שהם לא מספרים שרוב הזכיינים עוזבים את החברה ולא מצליחים לגייס 480 עסקים.

בבלוגים המרתקים משנת 2016 בלוג 1 ו-בלוג 2 אפשר לקרוא תגובות מלא מעט זכיינים מאוכזבים.

רק אציין שלטענתם עד היום נרשמו חינם 30,000 עסקים לאפליקציה. בחשבון פשוט כל זכיין הצליח לגייס עד היום בממוצע 35 עסקים בלבד.

בסוף הפגישה הבחור שהיה איתי הבין טוב למה הסיכוי שלו להרוויח מההשקעה/זכיינות נמוך מאוד אם בכלל.

לסיכום אני חייב לצטט את השקף האחרון והכי אמיתי במצגת השיווק שמוצגת לזכיין התורן -

כדי להצליח חייבים אמונה, סבלנות וזמן.

אז אם באמת יש לכם המון המון המון סבלנות וזמן כנראה שבסוף תהיה לכם אמונה בצדקת הדרך של מיי סמארטי ישראל בע"מ

כבעל רשיון לייעוץ פנסיוני אני חייב לסייג שלא בטוח שהזכיינים יפסידו את ההשקעה. מי יודע אולי החברה תצליח להוציא מליונים מהמשקיעים בסניף החדש ברשות הפלסטינית...

כל אחד מוזמן לבדוק את הנתונים בעצמו. גם מי שאוהב השקעה עם הרבה סיכון ויש לו כסף מיותר, שיזכור שלא מדובר בהשקעה במניות החברה אלא בדמי זכיינות בלבד.

אלי שור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.