רשימת הבלוגים שלי

יום שלישי, 8 במאי 2018

מיוחד: השיר שיעזור לכם 'להינצל מהיצר הרע'!


בי' אייר האחרון מלאו מאתיים עשרים ושמונה שנים להסתלקותו של הצדיק הגאון החריף ר' מאיר מרגליות זצוק"ל, שהיה רבן של כל בני הגולה ותלמיד חבר של הבעש"ט הקדוש, ואשר מכנה אותו בספרים שכתב 'ידידי' וכן כינויי חיבה נוספים ולא שגרתיים.

הרב זצוק"ל חיבר 'תפילה מיוחדת להינצל מהיצר הרע' המיוסדת על השמות שיש ליצר הרע, כמובא במסכת סוכה (דף נב), ובן משפחתו הרב נתן מרגליות קיבל על עצמו להפיץ את התפילה הזו בכל דרך אפשרית, כשבין השאר הוא הלחין על חלק מהמילים אותן לקח מהבית האחרון של התפילה שיר מיוחד "אליך בתמימות".

כדי שתוכלו לומר את התפילה בהתלהבות הלב, צורף אל המלאכה צורף המעבד הדגול יהושע פריד שנתן פירוש מדוייק למילים המיוחדות, הבעל מנגן המוכשר משה שטעקל כובד בביצוע השיר, ואילו מקהלת 'ידידים העולמית' הפליאה בקולות שמימיים ומיוחדים.

הרב עצמו קבור באוסטראה במקום שהגישה לשם קשה, ולקראת השקת הסינגל "אליך בתמימות" התכנסו בני המשפחה וידידים נוספים ביום ההילולא של הרב זצוק"ל לומר את התפילה הנוראה והמיוחדת בקברו של דוד המלך, וגם זה לא נבחר בכדי - דבר ידוע הוא שהבעש"ט אמר שיש שלוש משפחות מיוחסות ודאי לדוד המלך ואלו הן - מרגליות, הורביץ ושפירא, וכך נסגר מעגל נוסף במעמד הקדוש והנשגב.

אתם מוזמנים לנסות את זה בבית, ברכב, בעבודה ובכל מקום!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.