רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 22 באפריל 2018

על ההתבדלות והחיים הטובים

מה לעשות גם הפעם לא יהיה לי זכות ראשונים רק אלך בעקבות הרב שאולזאהן ואעסוק בנושא שהוא כבר כבר חזר ודש בו והוא נושא הזהות החרדית. 
גבר עלי שוב היהודי ההונגרי שבי ועצור במילין בנושא ההתבדלות לא אוכל. פשיטא שזהותו של היהודי החרדי מיוסדת על ה'עבריות' של אברהם אבינו ע''ה כלומר שכל העולם ניצב בעבר אחד והוא עמד חבוק ודבוק באמונתו יתברך ובייחודו נפרד מהם ומהמונם בעבר השני. 
רבותנו גידלו דורות על האידיאל של ואתם המעטים לא רק בקרב האומות אלא גם בקרב בני עמנו אנו אשר נסחפו ברוחות העתים המתעתעים ולימדונו ללכת בעקבות אבינו הראשון בבחינת אחד היה אברהם וכי נשלם באהבה את המחיר האישי והחברתי כדברי ישעיהו הנביא שאמר: גוי נתתי למכים ולחיי למרטים פני לא הסתרתי מכלמות ורוק. ועמדנו כחומה איתנים חבוקים ודבוקים באמונתו ואהבתו יתברך כלשון רבי אליעזר הקליר בפיוטו להושענא: אום אני חומה.. ויחידה ליחדך דבוקה חבוקה בך ... ורבותנו רועי ישראל בחלופות הדורות האחרונים מצאו שאי אפשר לה לאותה עבריות שהצטמצם בדורותנו בענייני האמונה וקיום המצוות בלבד, כי משדמה שהעולם נעשה נוח לנו נזקקנו לתורת האבות שבכל דור ודור אשר ישמור עלינו לבל נסחף חלילה למחוזות הרוב ומוקדי הכח ואותה תורת האבות הייתה במגמות ההיפרדות וההתבדלות ועצמאות הקהילות שקיימנו וקיבלנו עלינו ועל דורותנו כסכר בפני שטף המים הזידונים של הכפירה ופריקת עול תו״מ ר״ל, 
וכאן באתי לזכור ולהזכיר שעובדת החיים היא שגם אידיאל ההתבדלות איננו משהו המסוגל לעמוד לעצמו, כי למימושו הוא צריך למעטפת ערכים ותפישת עולם של צניעות הסתפקות במועט ונמיכות הרוח מחד ולויגבה לבו בדרכי השם מאידך. 
היהודי הנבדל חייב להתבדל לא רק בהצהרת קבלת עול מלכות שמים אלא גם להיות שונה בתפישת מהות חיי העוה''ז והמימוש העצמי, כי הצרכים והמשאלות מוכתבות מהשפעות הסביבתיות ותפישת סולם העדיפויות העיקר והטפל, כי מבלי ההתבדלות האחרונה תהיה זו הראשונה רק למראית העיין ומן השפה ולחוץ, הגוף והפה כאן והלב שם אצל אלה 'היודעים לחיות' .. וכמו שאומרים: ועל זה בוכה הנביא. 
לא רק שטף החיים ואויר העולם שהאברך נחשף לו בחיי היום יום הם שהביאו לתוכנו את החומרנות הנפסדת עם המאפיינים המאוסים על המהוגנים שבקרב הגויים והחילונים. כל ילד חילוני יודע שאנחנו החרדים היינו לתלמידי אריה דרעי ו'מובילים' בתרבות הערסים (השתמשתי במודע במושג ..) בו הנוכל הכזבן והגנב הם 'בנינו המוצלחים' גיבורים חברתיים והכל נמדד בתאכלעס שהוא הממון אותו חוגגים בראוותנות מטומטמת עד חמלה.. 
ובאמת האיך ייתכן אחרת כאשר כבר מילדותם של אלה הם נחשפו לחיים הטובים אותם מנהלים משפחות מוריהם ורבותיהם ודי לו של תלמיד שיהיה כרבו.. 
ראיתי את הצילום איך שהאדמו''ר הצה''ק רבי יודא משי זהב עושה את הנענועים בדגל המדינה הגדול והנורא שלו ונזכרתי בחידה: מי מרוויח יותר רביי ליבראלי או כומר קתולי? והתשובה היא בוודאי שהרביי מקבל יותר,האחרת הוא עצמו היה מצטרף לקתולים.. 
יודא הוא פרחח עם קבלות אבל לא טיפש והוא יודע בדיוק כמה מיליונים הניח הסבא רבי יוסל ע''ה מחיים על מעגלי השנאר וכמה קושש הסבא השני מהמקובלות ואילו הוא ראה 'אור גדול' אצל הציונים ואשריו ואשרי חלקו.. 
אבל אסוננו הוא שיש לנו אלפי יודא'ס אנוסים שאין להם את ה.. של יהודה משי זהב והם עושים בשלהם בהצנע ואוכלים בנו כמחלה ממארת והשם ירחם

אדם פשוט

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.