א. ישתדל לשקול ולסדר השיעורים מבעוד יום, שלא יטעה או יתבלבל בליל הסדר.
ב. נהגו אבותי ורבותי הקדושים זצוק"ל, שבקערה יהיו שלוש מצות ומרור, חרוסת, כרפס, זרוע וביצה.
ג. נהגו רבותינו זצוק"ל (כדברי רבנו הבן איש חי זצוק"ל) כשמסדר הקערה לכוון, קערה הוא סוד המלכות, ויכוון "קערה" בגימטריא "שעה" כמנין חמישה שמות "אכדט"ם", כי אכדט"ם עם הכולל עולה ע"ה וחמש פעמים עולה "שע"ה" כמנין קערה, כי שם זה של "אכדט"ם" תתגלה הארתו בליל הפסח בסוד (יחזקאל טז, ז) "ותבאי בעדי עדיים" כי שם זה גמטריא ע"ד. גם יכוון "קערה" מספר כ"ה פעמים י"ה.
ד. יהרהר בנפשו כשמסדר המצות שהם כנגד חכמה בינה ודעת, ויבקש בליבו מבעל הרחמים שיזכהו לחכמה בינה ודעת, חכמה היא להגיע לרעיון של דבר מסויים, בינה לתכנן איך לבצע את הדבר, ודעת איך להוציא את הדבר לפועל.
מגביהים את הקערה, וטוב שכולם יהיו שותפים להגבהת הקערה יחד. ואם הדבר גורם קלות ראש או דוחק מריבוי המסובים, אז ישתדלו להעביר הקערה מיד ליד.
ב. נהגו אבותי ורבותי הקדושים זצוק"ל, שבקערה יהיו שלוש מצות ומרור, חרוסת, כרפס, זרוע וביצה.
ג. נהגו רבותינו זצוק"ל (כדברי רבנו הבן איש חי זצוק"ל) כשמסדר הקערה לכוון, קערה הוא סוד המלכות, ויכוון "קערה" בגימטריא "שעה" כמנין חמישה שמות "אכדט"ם", כי אכדט"ם עם הכולל עולה ע"ה וחמש פעמים עולה "שע"ה" כמנין קערה, כי שם זה של "אכדט"ם" תתגלה הארתו בליל הפסח בסוד (יחזקאל טז, ז) "ותבאי בעדי עדיים" כי שם זה גמטריא ע"ד. גם יכוון "קערה" מספר כ"ה פעמים י"ה.
ד. יהרהר בנפשו כשמסדר המצות שהם כנגד חכמה בינה ודעת, ויבקש בליבו מבעל הרחמים שיזכהו לחכמה בינה ודעת, חכמה היא להגיע לרעיון של דבר מסויים, בינה לתכנן איך לבצע את הדבר, ודעת איך להוציא את הדבר לפועל.
מגביהים את הקערה, וטוב שכולם יהיו שותפים להגבהת הקערה יחד. ואם הדבר גורם קלות ראש או דוחק מריבוי המסובים, אז ישתדלו להעביר הקערה מיד ליד.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.