שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק
משיחת כ"ק אדמו"ר שבת פרשת חוקת ה'תנש"א
סימן יא ,
מכל דבר צריכים
להוציא לימוד והוראה פרטית בעבודת השם [ כתורת הבעל שם טוב הידועה ] ועל אחת כמה וכמה
מקביעות על פי תורה – החיבור דיום בשבוע ויום בחודש , ובפרט ביום זה – יום השביעי
בשבוע ויום העשירי בחודש , אחד הלימודים בזה , בכל יום צריכה להיות אצל יהודי
עבודה כפולה – [א] העבודה דימי השבוע , שיפעל במציאות העולם , ושם יגלה
אלוקות , [ב] העבודה דימי החודש ,שיפעל חידוש בהבריאה , יותר מכפי שיש בה מצד עצמה
, שתי עבודות אלו רואים בסדר עבודתו של יהודי בכל יום , ומיד בתחלת היום , במודה
אני לפניך [ שיהודי אומר מיד כשניעור משנתו ] הוא מודה על שני ענינים [א] שהחזרת
בי נשמתי – שהקדוש ברוך הוא החזיר לו את נשמתו [ שהיתה לו אתמול , שלשום וכולהו ]
, זאת אומרת , שזה קשור עם הסדר הטבעי כפי שהקדוש ברוך הוא מתנהג עם כל אחד ואחד
מישראל [ ועל דרך זה עם כל אדם ] בכל בוקר , ובהתאם לזה היא גם עבודתו של היהודי –
שעושה עבודתו על דרך הרגיל , בסדר הטבע , [ב] רבה אמונתך מרמז על גילוי אלקות שהוא
רבה , למעלה ממדידה והגבלה [ דהסדר הטבעי והרגיל ] , וזה צריך לעורר ביהודי – מדה
כנגד מדה – עבודה באופן דרבה , למעלה מרגילות שלו , בכללות יותר משתקפים שני
ענינים אלו בהמשך ברכות השחר , תחילה אומרים ברכות הקשורות עם האופן שבו הקדוש
ברוך הוא מנהיג את העולם [ בלבושי הטבע ] – הנותן לשכוי בינה להבחין בן יום ובין
לילה , פוקח עורים , מתיר אסורים , וכולהו , אחר כך אומרים את ברכת התורה [ ובהמשך
לזה אומרים חלקים מתורה שבכתב ותורה שבעל פה ] – שתורה קדמה [ במעלה ] לעולם ,
סימן יג ,
ובקשר עם חג
הגאולה עצמו – יעשו גם את כל ההכנות המתאימות לסדר התוועדויות בקשר עם חג הגאולה
בכל מקום ומקום ביום המתאים לפי תנאי המקום – ביום די"ב תמוז , או י"ג
תמוז , או בשני הימים , או גם - בימים שלאחרי זה , ובפרט ביום השבת ,
והתוועדויות שבהן כמה וכמה מישראל מתאספים יחדיו , ואיש את רעהו יעזורו ולאחיו
יאמר חזק – בקבלת החלטות טובות בהוספה בעניני יהדות , תורה ומצוותיה , ובפרט –
בהפצת התורה והיהדות , והפצת המעינות חוצה , ויהי רצון שתיכף ומיד ממש , עוד קודם
חג הגאולה , ועל אחת כמה וכמה לפני היום דשבעה עשר בתמוז – תבוא כבר הגאולה , כך שלפני
ההתחלה דבין המצרים יהיה יהפכו ימים אלו לששון ולשמחה ולמועדים טובים בגאולה
האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו – תהיה בפשטות ביאת המשיח והתפשטות המשיח
, מלך מבית דוד הוגה בתורה ועוסק במצוות כדוד אביו כולהו , ויכוף כל ישראל לילך בה
ולחזק בדקה , וילחם מלחמת השם , ויעשה ויצליח ויבנה מקדש במקומו ויקבץ נדחי
ישראל – כפסק דין הרמב"ם , וכל זה נעשה באופן של – [ רמב"ם ראשי תבות ]
רבות מופתי בארץ מצרים , שעוד בהיותנו במיצרים וגבולים דגלות , מתגלים רבות מופתי
, כך שכאשר שואלים יהודי , מה היה המופת האחרון שראה ? הוא משיב , מה פתאום האחרון
? ! ישנם ויהיו עוד רבות מופתי , ורבות בלשון התורה פירושו יותר ויותר , עד בלי
הגבלה , עד תיכף הגאולה האמיתית והשלימה , כמו שכתוב כימי צאתך מארץ מצרים אראנו
נפלאות , נפלאות גם בערך לנפלאות במצרים – הן באיכות הנפלאות והן בכמות הנפלאות ,
והקיצו ורננו שוכני עפר , ובעל הגאולה בתוכם ובראשם , ביחד עם כל בני ישראל –
נשמות בריאות בגופים בריאים – ובנערינו ובזקנינו ובבנינו ובבנותינו , טסים עם ענני
שמיא לארץ הקודש , לירושלים עיר הקודש , להר הקודש , ולבית המקדש השלישי , מקדש
אדנ-י כוננו ידיך ,
בברכת התורה
משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.