רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 18 באוגוסט 2016

מה מסתתר מאחורי התנגדות דגל התורה בבית שמש לישיבת הרב שטרנבוך

אין זה סוד כי מה שקורה בימים האחרונים בבית שמש הוא דבר מוזר במיוחד כאשר הזדמנות פז שלא תחזור על עצמה הולכת להיות ההחמצה הגדולה של השנים האחרונות. רכישת השטח הפרטית עבור ישיבת הרב שטרנבוך היא ההזדמנות ההסטורית לתקיעת יתד בעיר בית שמש. כאשר אין שום דרך להתנגד לכך.

כפי שהתפרסם כבר העסקה כולה היא עסקה פרטית לכל דבר ואינה קשורה בכל צורה שהיא לעירייה, כך שגם המתנגדים מהציבור החילוני הבינו זה מכבר שאין כל טעם ודרך להתנגד לכך. כך גם ראש עיריית בית שמש הרב משה אבוטבול גם הוא מבין את העובדה הבסיסית כל כך שיש כאן הזדמנות פז שאינה כרוכה בהפרת הסכמים קואליציוניים מול אף סיעה בעיריה ובעצם גם הם מבינים שגם אם העיריה הייתה רוצה הי אינה יכולה להתנגד. מה יותר טוב מהסיטואציה הזו בשביל ראש העיר עצמו וכלל הציבור החרדי בבית שמש?

זו הסיבה גם שאר הסיעות החרדיות מאוחדות כולם סביב העניין הזה תוך שהם שמחים על ההזדמנות ההיסטורית שכנראה לא תחזור על עצמה לפתוח את הדרך לציבור החרדי שיוכל להתיישב במרכז העיר בית שמש. דבר שקורה כבר בשנים האחרונות כאשר מאות משפחות חרדיות כבר מתגוררות במרכז העיר הישנה ובשכונות הסמוכות לו.

וכאן מגיע סימן השאלה הגדול כל כך. דווקא אלו שנלחמו כל השנים על עתידה של בית שמש החרדית פתאום מפנים עורף לעניין החשוב כל כך בעת הזו. דווקא נציגי דגל התורה הם אלו העושים ככל יכולתם כדי לטרפד בכל דרך את העסקה. כידוע דגל התורה היא המחזיקה את תיק תכנון ובניה בבית שמש וככזו מנסה היא מאז היוודע דבר העיסקה לזרוע פחד בקרב כל הגורמים בעירייה. 

מסתבר שמאחורי העניין מסתתרים אינטרסים אחרים לחלוטין. לא טובת ותועלת הציבור החרדי בבית שמש, כאילו זה מסכן את עתיד הבניה ברמת בית שמש ג' ד' דבר שלדעת כולם אין לו כל אחיזה במציאות במיוחד כשאין כל עילה לטענה לחברי העיריה ולראשיה על עסקה פרטית לחלוטין שנעשתה כאן. אלא שיקולים כלכליים בלבד. מקורות יודעי דבר יודעים לספר על עסקאות סיבוביות הקשורות לטירפוד העסקה הזו ואשר גורמים בדגל אמורים להרוויח ממיזמים אלו שייצאו לפועל באם עסקת ישיבת הרב שטרנבוך תטורפד. 

אם אכן יצליחו גורמים אלו בדגל התורה לטרפד את המהלך כי אז תהיה זו בכיה לדורות. לא יהיה אדם אחד שלא יזכור את ההחמצה הגדולה הזו לדיראון עולם. במיוחד כאשר עם ביטול העסקה יתפרסמו השיקולים האמיתיים ויוכחו בשטח. אז יוכח קבל עם ועולם הסיבות האמיתיות להתנגדות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.