העבודה דיציאת מצרים בכל יום, לצאת מהמיצרים וגבולים, צ"ל מתוך שמחה
וטוב לבב!וכמו שבנ"י יצאו ממצרים "ביד רמה", ועד"ז
בקשרלשלימות דיצי"מ – קריעת ים סוף, נאמר "אז ישירמשה וגו'"
– בשירה ובזמרה! וכמ"ש מו"ח אדמו"ר במעלת השירה על הדיבור, שבאותיות הדיבור
מתבטאת הארה מוגבלת בלבד של הנשמה (שכל וכיו"ב), משא"כ את עיקר וכללות
הנשמה שאינה מוגבלת אא"פ להתבטא כ"א בשירה. וא"כ, כאשר האדם שר ה"ז סימן
שהוא במצב מרומם כזה שלמע'מהגבלותיו. והנה, כאשר הוא שר בפועל, הריהשירה
עצמה פועלת עליו להתעלות עוד יותרמהגבלותיו. ובזה גופא ישנן דרגות: יש
ניגון עם מילים, אבל יש מצב, שהאדם הוא במצב מרומםכ"כ שאינו יכול להתצמצם
אפי' בשירה (אבל) עם מילים, אלא הוא שר בלי מילים. (וגם בזה – כאשר הוא שר
בפועל, ה"ז מרומם אותו עוד יותר וכו'). ועוד ענין: כשהשמחה שלו מתבטאת (לא
בריקודים, אלא)בשירה ה"ז פועל גם על השומעים שהם יתעלו מהגבלותיהם. וזהו מה
שהענין דיצי"מ בכל יום צ"ל מתוך שמחה ובשירה, עד לשירה בלי מילים, עד
ל"שירו לה' שיר חדש" דלעת"ל וכו'.
משיחת יו"ד שבט ה'תשל"ג
משיחת יו"ד שבט ה'תשל"ג

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.