פרשת פקודי מפי כ"ק הגה"צ הרב אליעזר ברלנד שליט"א
"ויקם משה את המשכן"
תכלית העבודה של האדם
היא להגיע לענווה, להיות "אין", שזאת הייתה מעלת משה רבנו שהוא זכה להיות
אין, הוא לא רימה את עצמו אף רגע. כשמשה למד תורה הוא ידע שזה מתנה מה',
הוא עלה לשמים והוריד תורה, הוא ידע זה מתנה מה'.
מטרת ההתבודדות היא רק להגיע לענווה, שאדם יודע שהוא אין, וכולם יותר צדיקים ויותר קדושים ממנו, וכולם יותר נבונים ממנו, שזה עניין משה רבנו שהיה עניו מכל האדם.
אומר "המתוק מדבש" יש כח עליון שאינו תלוי בתפלות, הצדיק זה למעלה מכל המושגים. זה לא רק איזה אחד שהתפלל הרבה, והלך על ההרים וצעק לה'. כמובן שע"י הדברים האלה הוא נהיה צדיק, אבל הצדיק זה משהו שאין בזה שום תפיסה. בצלאל וכל העוסקים במלאכת המשכן היו צדיקים נוראים. וכל הצדיקים שעשו את המשכן, תיקנו כל פרט ופרט, כל אבר ואבר, ועל כל מסמר על כל אדן, על כל נקודה עשו ייחודים וכוונות. וכשהיו צריכים לחבר את החלקים של המשכן שכל אחד עשה, שום חלק לא התחבר בחלק השני. אלא היה צריך להביא את הכל אל משה, ורק משה בעצמו חיבר והקים את המשכן. "ויקם משה את המשכן". אז מה סוד מעלת משה רבנו? מסביר ה"מתוק מדבש", שלצדיק יש כח עליון שאינו תלוי בשום תפלה, שלזה הגיע רק ע"י אין. הצדיק הגיע לכזה אין, שאף צדיק לא יכול לעשות שום פעולה בעולם בלי משה שהוא חי וקיים. וזה לא תלוי בתפלות הצדיקים, אלא נעשה מעצמו ע"י משה שנקרא בעלה דמטרוניתא - השכינה. אהרן זה שושבינא דמטרוניתא, ומשה הוא ממש הבעל של המטרוניתא. "ביום כלות משה" השכינה היא הכלה של משה. השכינה זה בחינת ישראל. איך שרק הגישו למשה את חלקי המשכן, הכל התחבר מאליו. מדרגת משה זה לא עניין של תפלה או תורה, אלא זה משהו שאין בזה שום השגה. כמובן מגיעים לזה ע"י תורה ותפלה. צריך לדעת את כל התורה ולהתפלל את התפלות עד כלות הנפש, ולהתעלף בכל מלה ומילה. אחרי זה נפתח מעיין חדש, דרגה חדשה ספירה חדשה, שאין בזה שום השגה לשום אדם בעולם מה זה משה.
ולכן כל החלקים נכנסו מעצמם כאשר הביאו אותם ליד משה. כי רק תאמין במשה - אז הכל מתחבר מעצמו. כי הצדיק האמת, כל עניינו הוא רק הביטול, והעבודה של הצדיק היא לעשות מעצמו אפס ואין. וזה שזוכה להיות אפס ואין, הוא מעלה את כל התפילות ואת כל העבודות.
מטרת ההתבודדות היא רק להגיע לענווה, שאדם יודע שהוא אין, וכולם יותר צדיקים ויותר קדושים ממנו, וכולם יותר נבונים ממנו, שזה עניין משה רבנו שהיה עניו מכל האדם.
אומר "המתוק מדבש" יש כח עליון שאינו תלוי בתפלות, הצדיק זה למעלה מכל המושגים. זה לא רק איזה אחד שהתפלל הרבה, והלך על ההרים וצעק לה'. כמובן שע"י הדברים האלה הוא נהיה צדיק, אבל הצדיק זה משהו שאין בזה שום תפיסה. בצלאל וכל העוסקים במלאכת המשכן היו צדיקים נוראים. וכל הצדיקים שעשו את המשכן, תיקנו כל פרט ופרט, כל אבר ואבר, ועל כל מסמר על כל אדן, על כל נקודה עשו ייחודים וכוונות. וכשהיו צריכים לחבר את החלקים של המשכן שכל אחד עשה, שום חלק לא התחבר בחלק השני. אלא היה צריך להביא את הכל אל משה, ורק משה בעצמו חיבר והקים את המשכן. "ויקם משה את המשכן". אז מה סוד מעלת משה רבנו? מסביר ה"מתוק מדבש", שלצדיק יש כח עליון שאינו תלוי בשום תפלה, שלזה הגיע רק ע"י אין. הצדיק הגיע לכזה אין, שאף צדיק לא יכול לעשות שום פעולה בעולם בלי משה שהוא חי וקיים. וזה לא תלוי בתפלות הצדיקים, אלא נעשה מעצמו ע"י משה שנקרא בעלה דמטרוניתא - השכינה. אהרן זה שושבינא דמטרוניתא, ומשה הוא ממש הבעל של המטרוניתא. "ביום כלות משה" השכינה היא הכלה של משה. השכינה זה בחינת ישראל. איך שרק הגישו למשה את חלקי המשכן, הכל התחבר מאליו. מדרגת משה זה לא עניין של תפלה או תורה, אלא זה משהו שאין בזה שום השגה. כמובן מגיעים לזה ע"י תורה ותפלה. צריך לדעת את כל התורה ולהתפלל את התפלות עד כלות הנפש, ולהתעלף בכל מלה ומילה. אחרי זה נפתח מעיין חדש, דרגה חדשה ספירה חדשה, שאין בזה שום השגה לשום אדם בעולם מה זה משה.
ולכן כל החלקים נכנסו מעצמם כאשר הביאו אותם ליד משה. כי רק תאמין במשה - אז הכל מתחבר מעצמו. כי הצדיק האמת, כל עניינו הוא רק הביטול, והעבודה של הצדיק היא לעשות מעצמו אפס ואין. וזה שזוכה להיות אפס ואין, הוא מעלה את כל התפילות ואת כל העבודות.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.