רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 4 במרץ 2016

השנאה בבאבוב הקשה ביותר בכלל ישראל - בשבוע שעבר הרבי מ48 אסר על בנו להשתתף בחתונה שעשה גיסו מסאטמאר מפני שהשתדך עם באבוב 45

ראיתי בימי חיי הרבה סוגי שנאות, ביניהם כאלו שהם קשים ומרים, אבל מעולם לא ראיתי כזו שנאה עמוקה וקשה כפי שרואים ב'חסידות' - אוי לחסידיות כזו - באבוב, זה מרחיק כל כך עובר את כל גבולות הטעם הטוב, מוכיח שוב כי יש לנו עסק עם בעלי מידות מגונות ורעות, מושחתים מיסודם, ועם ישראל סובל בגללם סבל בל יתואר, משיח לא בא בגלל השנאה הזו, והם האחראים לגלות המתמשך, אין בזה ספק

בשבוע שעבר נערכה חתונה של איש סאטמאר - אהרוני - נכד של חייקו הבת הבכורה של ר' משה מסאטמאר אחותם הגדולה של האהרוני הזענטער הזאלוני והחמשה עשר, עם נכדת אב"ד באבוב 45 הרב רובין נכדת רבי נפתלי מבאבוב. גיסו של המחותן הוא בנו של הבאבוווער מ-48, ועל פי הסדר הטוב הוא אמור היה להשתתף בחתונה, אבל הוא הודיע כי לא יבא מפני שגיסו השתדך עם באבוב 45, ולכן על פי ציווי אביו שאסר עליו את ההשתתפות הוא לא יהיה שם

תופתעו, החסידים לא היו המומים, ההיפך אם הוא היה מרשה לו ללכת הם היו המומים, מפני שמאז הפילוג בבאבוב, בניגוד לפילוגים בקהילות האחרות ששם ב"ה היריבות נרגעה, ואין עוד שנאה כפי שהיתה, בבאבוב היא הולכת ומחריפה, מטפחים את השנאה הזו בצורה שאי אפשר להבין. היו מי שחשבו שלאחר שהם זכו בדין תורה הם ירגעו וישובו לחיות כבני אדם, אז למדנו שדוקא הנצחון הזה גרם להעמקת השנאה, ועד כדי שנאבקים זה בזה בצורה הכי גסה

מה לנו יותר מאחת הטעויות הכי גסות שעשו הדיינים בדין תורה כשלא קלטו איזה אסון הם מביאים על בורו פארק כשפסקו כי על הבנות להחליף את התלבושת שלא יראה אותו דבר כמו באבוב 48, עד אז לא ידעו מי לומדת היכן ולא פגעו באף אחת, עתה מאחר והתלבושות שונות, רואים מחזות נוראים איך שבנות מגדפות אלו את אלו, הן יכולות לזהות וזה גרר חורבן ממש

בשבועות האחרונים סיפרו לנו עדים בבורו פארק על מחזה נורא איך שבנות מ-48 ירקו על בנות מ-45, דבר שזעזע את כל מי שראה זאת, כך מחנכים דור לשנאה קשה ואיומה

מה לנו יותר משמחות מעורבות, היכן שלסבא אין ברירה והוא כן מגיע. בחלק גדול מן השמחות הללו אנשי 48 לא יבואו לחתונה, ככה שבהרבה שמחות שעושים חסידי 45 לא נראה אחים או סבא ודודים מפני שהם נמנים על 48, אבל היכן שכן מגיעים גם כאן בעיה, מפני שלא ירקדו יחד, הם יעשו ריקוד לעצמם, ובודאי שלא ילחצו יד אחד לשני למרות שהם מחותנים, במעשה הזה הם גורמים לבעל השמחה עגמת נפש שקשה לתאר אותו

לפני כמה שבועות בהנחת תפילין לילד מחסידי 45, הסבא לא הגיע. חשבתי שלבר מצוה הוא יגיע, גם לשם הוא לא הגיע למרות שזה הנכד שלו, אך ורק מפני שחתנו הוא חסיד של הרבי מ-45, ומתפלל אצלו

אותו דבר נראה בבריתות ובשמחות אחרות, הכי קרובים כמו סבא ודודים לא יבואו. הדברים הגיעו לכדי כך, שאברך חכם ב-45 ביקש רשות מרבו וכיבד את הסבא להיות סנדק, הוא קיוה שככה הוא בודאי יבא, הסבא ויתר על הסנדקאות אך ורק מפני שלא רצה להיות היכן שנמצא הרבי מ-45, כל כך רחוקה השנאה בבאבוב

 תשאלו בודאי למה אני עכשיו כותב על כל זה, מפני שבאותה חתונה שהזכרתי למעלה, הבן של הרבי מ-48 לא בא, אבל הראש ישיבה של 48 שהוא סבא כן הגיע ורקד עם הרב רובין חתנו של רבי נפתלי מבאבוב, המעשה הזה זעזע את אנשי 48 ולא נופתע אם יתנקמו בו קשות על המעשה שעשה

הוא ככל הנראה יכול להרשות לעצמו את הצעד הזה, מפני שהוא כבר על כסא גלגלים, נקוה כי עוד אחרים ילמדו ממנו ויעשו את הצעד הנכון לשבור את השנאה הזו, בטרם לא יהיה עוד כל דרך לחזור ממנה. שנאה שכזו לא ראו וככל הנראה לא נראה, מפני שצריכים להיות לזה כל כך מושחת, וקשה להאמין שאפשר להיות יותר מושחת

חיים שאולזון

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.