מאת הרב חיים אמסלם
הרב
אורי שרקי התבטא בשבוע שעבר כי לעת כזאת התחזקות בלימוד התורה אין בה די
ויש להתחזק בכל דרך למניעת פיגועים ולקום על התוקף אותנו, ובלשונו לסמוך על
לימוד התורה בלבד שיגן כנגד המפגעים ״שטויות במיץ עגבניות״
ברור
לכל מי שמכיר את הרב שרקי שהוא לא התכוון ולא עלתה על לבו מחשבת פיגול
לזלזל בלימוד התורה שעליה נאמר ״תורה בעידנא דעסיק בה מגנא ומצלא״ [סוטה
כ״א.] ואף על פי כן הרי ברור שלימוד תורה בלבד אינו מספיק וכי לא חווינו
שנה שעברה פיגוע רצח בתוך בית כנסת בשעת לימוד תורה ותפילה? וכי לא
נהרגים לומדי תורה בידי המחבלים הארורים? אבל מחוייבים אנחנו בשילוב התורה
והתפילה עם ההכנה הנאותה, וכיעקב אבינו שהכין עצמו לפני המפגש עם עשיו
לתפילה, לדורון (צדקה) וגם למלחמה.
וכאן
התחיל העליהום מקצרי הדעת והמוחין הבורים והריקים למיניהם להתנפל על תלמיד
חכם [כיפה סרוגה] בלי לנסות אפילו להבין דבריו, כי הרי ״זה דרכם כסל למו״
״תער מלוטש לשונם״ ובמקום שיתן בעפר פיו אולי יש תקוה פתח פיו כמתלהלה
היורה זיקים אוי לו ואוי לנפשו...
ולעצם הדברים כדי להזכיר מה שכתב רבינו הרלב״ג בפירושו לספר שמואל ב׳ פרק א וזו לשונו:
ולעצם הדברים כדי להזכיר מה שכתב רבינו הרלב״ג בפירושו לספר שמואל ב׳ פרק א וזו לשונו:
״להודיע
שאין ראוי לאדם שיסמוך על הנס ואף על פי שהוא שלם מאד והוא דבק בה' יתברך.
הלא תראה כי שמואל עם גודל מעלתו ירא שיהרגהו שאול, ולקח עצות איך ימלט
מזה, במה שאמר: איך אלך ושמע שאול והרגני ולא נסמך על הנס אף על פי שהיה
הולך במצות ה' יתברך, כי רצון השם יתברך שישתדל האדם בסבות הראויות בהצלתו,
כי המופת לא יעשהו ה' יתברך כי אם במקומות ההכרחיים, ולזה אמרו ז"ל: למען
יברכך ה' אלהיך יכול בטל? תלמוד לומר: בכל אשר תעשה וכבר הרחבנו המאמר בזה
בבאורנו לדברי התורה ובספר מלחמות ה’״.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.