הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון
שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת
פרשת כי תבוא שנת ה'תנש"א
סימן יד ,
בכל הנזכר לעיל נוסף לימוד מיוחד בנוגע להגאולה , שצריכה לבוא
תיכף ומיד ממש
[ על פי כל הסימנים ] , השלימות דתבוא אל הארץ [ וקיום
מצות ביכורים בפשטות ] תהיה בגאולה האמיתית והשלימה , כפי שהיה כימי צאתך מארץ
מצרים , כמדובר בפרשת ביכורים , כיון שזהו ענין הכי עקרי שהזמן גרמא – כי על פי כל
הסימנים היתה הגאולה צריכה לבוא כבר לפני זמן רב – מובן שה-וענית ואמרת לפני השם
אלקיך , ובפרט בחודש אלול כאשר רשאין כל מי שרוצה להקביל פניו והוא מקבל את כולם
בסבר פנים יפות ומראה פנים שוחקות לכולם – צריכה להיות במיוחד הבקשה [ בקול רם ]
עד מתי ?! , , , שתבוא כבר הגאולה בפועל ממש ! והיות שה – וענית ואמרת בא מיהודי –
שהוא ביכורים להשם , כולא חד עם הקדוש ברוך הוא , והענית ואמרת נאמר לפני השם
אלקיך
[ כולל בפירושו לפני – בפנימיותו , כנזכר לעיל ] – מובן
שה – וענית ואמרת יש בכחו להביא את הגאולה בפועל [ כפי שה – ונצעק אל השם בגלות
מצרים וישמע השם את קולינו גומר ויוציאנו ביד חזקה גומר ויביאנו גומר ויתן לנו את
הארץ הזאת ] , עד יתירה מזה – שטרם יקראו ואני אענה , היות שישנה המציאות דקורא [
יהודי ] , והוא נמצא במצב דיקראו , אין הקדוש ברוך הוא ממתין עד שתהיה הקריאה
בפועל , אלא טרם יקראו ואני אענה , ואף על פי שידוע פתגם רבותינו נשיאינו [ שנדפס
ומפורסם ] , שלא ברצוננו הלכנו לגלות ולא ברצוננו נצא מהגלות , אלא ברצון השם
וכולהו – הרי זה מדובר כפי שיהודי נמצא עם הרצון הפרטי שלו [ רצוננו , שהוא נפרד
חס ושלום מרצון השם ] בעולם הזה הגשמי בעובדין דחול וכולהו , אבל כפי שיהודי הוא חד
עם קודשא בריך הוא , ובפרט בחודש אלול [ שאז יש מצב דאני לדודי ודודי לי ] אין לו
את רצונו הפרטי , אלא בלשון המשנה – עשה רצונו כרצונך כדי שיעשה רצונך כרצונו –
רצונו של הקדוש ברוך הוא הוא רצונו של יהודי ורצונו של יהודי הוא רצונו של הקדוש
ברוך הוא – יש בכחו של יהודי ל [ פעול על הקדוש ברוך הוא ל ] בטל את הגלות ולהביא
את הגאולה תיכף ומיד ממש ! – ענין הגלות הרי אינו שייך ליהודי כלל וכלל , כיון
שמקומו של יהודי הוא – סמוך על שולחן אביו , לפני השם אלקיך בבית המקדש , וזה
שהקדוש ברוך הוא עשה גלות הוא בכדי לעורר את עבודתו של יהודי לגלות בעולם שהוא
ביכורים להשם , וישראל וקודשא בריך הוא כולא חד , ועל ידי זה – לבטל מיד את הגלות
, ולהוציא את כל הענינים הטובים והנעלים שנמצאים בגלות , עד – לעשות מגולה שתהיה
גאולה [ על ידי גילוי האל"ף דאלופו של עולם – הכוונה העליונה – בגלות ] ,
המעלה דתשובה שבאה על ידי הירידה בגלות , ואף על פי שאחטא ואשוב כולהו אין מספיקין
בידו לעשות תשובה – אבל הקדוש ברוך הוא שלח את בני ישראל לגלות [ לא ברצוננו הלכנו
לגלות כנזכר לעיל ] – אלא זה בא על ידי זה שנורא עלילה על בני אדם רק בכדי להעלות
את בני ישראל למעלה יותר , ובמילא , על ידי וענית ואמרת של יהודי יש בכחו לבטל את
ההעלם והירידה לפי שעה דגלות , ולהכניס את האל"ף – אלופו של עולם , לגלות בזה
את – הגאולה האמיתית והשלימה , ויהי רצון , שעל ידי ה – וענית ואמרת דיהודי ,
שמבקש וצועק להקדוש ברוך הוא , אנא רחם והוצא כבר את בני ישראל מהגלות , והבא כבר
את הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו – ויהי רצון מהשם שזה יפעל את פעולתו
, ויביא את הגאולה תיכף ומיד ממש , וכל בני ישראל , וכל אחד ואחד מישראל , הולכים
– תבוא אל הארץ אשר השם אלקיך נותן לך נחלה וירשת וישבת בה , ולקחת מראשית כל פרי
האדמה גומר , וענית ואמרת – שיהיה תיכף ומיד ממש בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.