שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שבת
פרשת יתרו שנת ה'תשנ"ב
סימן י"א ,
על פי הנזכר לעיל יובן הלימוד מזה עתה , ובפרט – בזמננו זה ,
בעמדנו סמוך מיד לפני הגאולה האמיתית והשלימה , כמדובר כמה פעמים , ממה להלן כולהו
אף כאן כולהו למדים , שבכל דור ודור ובכל זמן ומקום בכחם של בני ישראל לפעול את
הענין דוידבר אלקים את כל הדברים האלה לאמר , בדיוק כפי שהיה במתן תורה - בפעם
הראשונה , והכח לכך ניתן מהחיבור דהדברות הראשונות
[ שהיו על ידי אלקים ] והדברות האחרונות
[ שהיו על ידי משה ] , כמדובר לעיל בארוכה , ועל דרך זה
חוזר ונשנה תמיד – כידוע שהענין דמתן תורה ישנו תמיד , כהנוסח בברכת התורה – נותן
התורה לשון הוה , ועל דרך זה ישנו בכל דור ודור – משה שבדור , שמוסר את דבר השם [
תורה ] , שמזה מובן , שבכל דור ודור חוזר שוב – ועוד באופן נעלה יותר [ לפי הכלל
דמעלין בקודש ] החיבור דדברות הראשונות ודברות האחרונות , הנותן את הכח שמה להלן
כולהו אף כאן יהיה הגילוי דוידבר אלקים גומר , על אחת כמה וכמה בדורנו – שרואים
בגלוי שמשה שבדורנו , כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו , קשור עם
הגילוי והחיבור דעשר ואחד עשר , עד לאחד עשר שבאחד עשר כנזכר לעיל – הרי זה מורה
עוד יותר , על הקשר דאף כאן למה להלן בדורו של משה רבינו , ובהדגשה יתירה - מכיון
שדורנו הוא הדור האחרון לגלות והדור הראשון לגאולה , ובפרט בזמן האחרון , כמדובר
כמה פעמים שסיימו כבר הכל וכעת צריכה רק להיות הגאולה בפועל – הגילוי דבחינת עשירי
[ שירה העשירית וכולהו ] יחד עם הגילוי דבחינת אחד עשר , אנת הוא חד , גילוי
עצמותו יתברך למטה , בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , הקשור עם
משה רבינו – גואל ראשון הוא גואל אחרון , ובפרט על פי המדובר כמה פעמים הראשי –
תיבות בדרך אפשר של מיד – משה , ישראל [ הבעל שם טוב ] , דוד מלכא משיחא , היינו
שהדור הראשון דמתן – תורה
[ דור משה ] מתקשר עם הדור האחרון
[ דהגאולה על ידי דוד מלכא משיחא ] , על ידי גילוי
החסידות דהבעל שם טוב ורבותינו נשיאינו ממלאי מקומו , אשר לכשיפוצו מעינותיך חוצה
אתי מר דא מלכא משיחא , ויש לומר , שבהתאם לתוכן תיבת מיד , צריך לומר שג' האותיות
קשורים לא עם ג' זמנים שונים [ משה בדורו , ישראל הבעל שם טוב בדורו , ודוד מלכא
משיחא בדורו ] , אלא באים כולם יחד בסמיכות ממש
[ מיד ] בכל דור ודור ובכל זמן וזמן , כמרומז גם בזה
שמיד הוא גם ראשי תיבות משה , יהושע , דורם , ששלשתם היו בדור אחד , וכן יש לומר
בנוגע לדורנו זה – שבאותו הדור ישנו הגילוי דשלשתם –
מ'[ ראשי תיבות משיח ] , י' [ ראשי תיבות דב' שמותיו
דכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר ] וד' [ דורם ] , יחד עם משה שבדורנו [ כבוד
קדושת מורי וחמי אדמו"ר נשיא דורנו ] , בחינת עשר
[ עשירי בשבט ] , כולל גם הגילוי דתורת החסידות [
מעינות הבעל שם טוב ] על ידו , ישנו גם הגילוי דבחינת אחד עשר , גואל ראשון הוא
גואל אחרון , דוד מלכא משיחא , ויש לומר ששלשת אלו הם על דרך ובדוגמת ג' הענינים
הנזכרים לעיל דדברות הראשונות
[ על ידי הקדוש ברוך הוא , ודוגמתו על ידי גילוי סתים
ופנימיות התורה , מתחיל על ידי ישראל בעל שם טוב ] , דברות האחרונות [ על ידי משה
] , והחיבור ביניהם – דעשר ואחד עשר , כפי שיהיה בשלימות על ידי הגילוי דתורה חדשה
מאתי תצא
[ בחינת אחד עשר יום מחורב , למעלה מעשרת הדברות שניתנו
בחורב ] , מעצמות ומהות [ שלמעלה ממשה ממוצע המחבר ] , בגאולה האמיתית והשלימה על
ידי משיח צדקנו ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.