אחד הדברים שנבטו במוחי לאחרונה אודות המחשבה שהשיעמום והבטלה ההולכים
ופושים עוד ועוד בתוך חלק מהחברה החרדית מביאה לידי אלימות הפגנה ושאר
מילי דשטותא
מה שהיה מנת חלקם של אנשי העדה החרדית חדר היטב לתוך המחנה הליטאי ולא רק בקרב המחבלים. כי למלחמות צריכים שניים
נתקיים בנו מאמרם של חז”ל שיעמום מביא לידי חטא אלא שבמקרה דנן התחדש שהשיעמום הוא גם חלק אלוקא ממעל יעני זה רצונו של מקום כביכול.
צאו וראו עד לאיזה קרומקייט ועקמומיות יכול המין הלא אנושי להגיע.
רבות התקשתי ברמב”ם בהלכות תלמוד תורה שאמר גדולי חכמי ישראל היו מהם שואבי מים וחוטבי עצים ואף הם בכלל מעתיקי השמועה פה מפי פה ממשה רבנו
הציטוט לא מדוייק.
התקשתי בדבר מדוע נצרך הרמב”ם לפרוט את משלח ידיהם של אותם גדולים בתורה?
אלא שככל הנראה הרמב”ם ידע מה יקרה בדורות בהם הבטלה תעשה קודש לה` ויהיו שיאמרו כי מי שעובד הוא חצי גוי והמובטלים אשר מהלכים המה ברחובה של עיר יזלזלו בכל אדם שעיתותיו בידו ללימוד תורה ולעבודה ואינו מהלך בשעותיו הפנויות עם סטנדר מונף עלי קרב.
מה שהיה מנת חלקם של אנשי העדה החרדית חדר היטב לתוך המחנה הליטאי ולא רק בקרב המחבלים. כי למלחמות צריכים שניים
נתקיים בנו מאמרם של חז”ל שיעמום מביא לידי חטא אלא שבמקרה דנן התחדש שהשיעמום הוא גם חלק אלוקא ממעל יעני זה רצונו של מקום כביכול.
צאו וראו עד לאיזה קרומקייט ועקמומיות יכול המין הלא אנושי להגיע.
רבות התקשתי ברמב”ם בהלכות תלמוד תורה שאמר גדולי חכמי ישראל היו מהם שואבי מים וחוטבי עצים ואף הם בכלל מעתיקי השמועה פה מפי פה ממשה רבנו
הציטוט לא מדוייק.
התקשתי בדבר מדוע נצרך הרמב”ם לפרוט את משלח ידיהם של אותם גדולים בתורה?
אלא שככל הנראה הרמב”ם ידע מה יקרה בדורות בהם הבטלה תעשה קודש לה` ויהיו שיאמרו כי מי שעובד הוא חצי גוי והמובטלים אשר מהלכים המה ברחובה של עיר יזלזלו בכל אדם שעיתותיו בידו ללימוד תורה ולעבודה ואינו מהלך בשעותיו הפנויות עם סטנדר מונף עלי קרב.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.