הקנאות של ישראלצ'ע תקיעת סכין בגב אביו
הוא לא קולט את ההבדל במעמדו של בטרם הפך לאדמו"ר למציאותו היום ואיזו אחריות מוטלת עליו, מותר לו שתהיה לו דרך משלו אבל אסור לו לבזות את אביו ובוודאי שלא לסייע לאוייבי אביו ולמי שירדו לחייו. מעטים יודעים בזמנינו את ההיסטוריה של אז, מי שאינו חסיד ויזניץ כמעט ולא יודע על אותן שנים שבהן נאבקו בתוככי ויזניץ ואיזו מלחמה ניהלו קבוצת קנאים ברבי ר' משה'לע האבא של ישראל'צע ואיך שירדו לחייו עד שהתפטר מהם הוא העיף אותם לכל הרוחות, ואם רוצים לדעת מי הם היצורים הללו, משה בער בעק מנטורי קרתא הוא אחד מהם. האח ר' מאטאלע לקח עמו את הקנאים למונסי ואילו ר' משה'לע נשאר עם מי שקרויים היו באותם זמנים ה'מודרנים', וככה בנה את חסידותו. ישראל'צע בשל מה שקרה לו לא יכול לגמרי להיפרד מן הקנאים ולכן שומר על קשר עימם ואלו מנצלים זאת לשגע אותו להפכו לנטורי קרתא יותר מנטורי קרתא, עד כדי שעובד בלי ראש ובלי שכל שמעולם לא היה לו
מה המשותף לישראל'צע וחיד"ו ווייס שניהם לוקחים הלוואות ולא מחזירים
אתמול ניסו רבים לבדוק מה הקשר של ישראל'צע עם חיד"ו וויס, מי שלכאורה בעבר האחר, אבל מתברר כי יש ביניהם לפחות קשר טבעי, שניהם לקחו הרבה הלוואות ומעולם לא החזירו אותם. אין זה סוד כי הסתבכותו של ישראל'צע בשעתו בויזניץ היה בשל כספים שלקח הלווה וסיבך את ויזניץ בסכומים גדולים, חיד"ו ווייס אותו דבר, הוא מגלגל מיליונים אבל לא כסף שלו ולכן הוא פזיז ולא זהיר ושרף אותם ולא יכול להחזיר
אין סיבה שלא להתייצב - ובעיות של צניעות היו מאז ומתמיד
אשאל כאן את ר' ישראל שאלה ואודה לו אם ימצא דרך להשיב עליה. האם נושא הצניעות בלשכת הגיוס הוא דבר חדש, או שמא הוא קיים מאז ומתמיד. ואם כן מדוע רק כאשר מחבלים ורשעים אחרים מנצלים את נושא אי ההתייצבות למלחמה בגדולי ישראל אז הוא פתאום נזכר בצניעות? אם הוא היה לוחם נגד התייצבות לפני מלחמה זו לא הייתי כותב נגדו מילה אחת, זכותו להיאבק בנושא שהוא חשוב מאוד, אבל לעלות על הנושא רק בשביל לשרת קנאים ורשעים, אינו מוכיח כי כוונותיו צניעות
ויזניץ וסלונים יצפצפו על החלטות 'מועצת' שלא יבואו בטענות כשיצפצפו בהחלטות אחרות
לאחר ישיבת 'מועצת גדולי התורה' מיהרו אנשי סלונים להודיע כי למרות שדעת רוב הגדולים בעד ההתייצבות הם ימשיכו שלא להתייצב, ואילו אנשי ישראל'צע אמרו כי הוא לא שינה החלטתו לפיו אין להתייצב, שפירושו יצפצפו על החלטות 'מועצת גדולי התורה '. בבקשה שיעשו מה שבא להם ושימשיכו לטעון כי 'לכל אחד הגדול שלו', אבל שלא ישכחו בנושאים אחרים יקרה אותו דבר, יצפצפו על החלטות כאלו
מי הוא מטיף המוסר?
מילא אם היה מדובר במי שהוא קנאי או לפחות חושבים ככה עליו, אבל כשמדובר במי שמאחוריו קופה של שרצים, מי אשר נגדו טענות קשות, מי שהוא האחרון שיטיף מוסר, הוא זה שמטיף לאדמורי"ם איך וכיצד לנהוג. ועוד מה הוא חשב, שמי במועצת גדולי התורה יהפוך להיות נטורי קרתא לאחר הנאום שלו שם? מה הפירוש להטיף להם מוסר, המקסימום שמותר היה לו זה לנמק את העמדה מדוע שלא להתייצב, וגם כאן עליו לעשות זאת בזהירות בדרך שלא תפגע בגדולי ישראל, אבל להטיף מוסר מה היא הדרך הנכונה זו של אגודת ישראל או זו של סאטמאר, בשביל זה לא צריכים אותו, אף אחד אינו מתכוון לקבל את דרך הקנאים, כבר מזמן דחו אותה גדולי ישראל
הכל מודים כי הרב שטיינמן מנהיג הדור
מהחלטת 'מועצת גדולי התורה' אנו לומדים כי בסופו של דבר מכירים בעובדה כי מרן הגאון רבי אהרן לייב שטיינמן הוא מנהיג הדור, וההוכחה, החלטת 'מועצת גדולי התורה' להיוועץ בהרב שטיינמן וכפי שיורה ככה יעשו, היה שוה כל ישיבת 'מועצת' למען החלטה זו, מפני שהיא חוזרת ומכירה במה שישנם מי שכל כך לא רוצים שזה יקרה, כי מי שמכריע בסופו של דבר בימינו לכולם, לחסידים ולמתנגדים, הוא הרב שטיינמן
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.