איש האמת!
אנו
כותבים לך דברים אלו בשם רבים וטובים מבוגרי ישיבת צפת שלאחרונה משום מה
מצאו כמה אנשים מקום לבטא דרכך את תיסכולם משגשוגה הבלתי רגיל של ישיבתנו
ומראש הישיבה הגה"ח הרי"י ווילשאנסקי שליט"א - שליח כ"ק אדמו"ר לאה"ק (בשנת
תשל"ו), חבר אגו"ח [באישור בית דין רבני אנ"ש], חבר ארגון "צבאות השם",
ארגון "מטה משיח" (מטעם אגו"ח), מו"צ בק"ק צפת ולכל לראש ראש ישיבות חח"ל
צפת - קטנה וגדולה וחיפה.
ונענה
כאן על ראשון ראשון ותקוותנו שכבודו שניחן ביושר אנושי יפרסם דברים אלו
שנכתבו מתוך כאבם של רבים ממעריצי הישיבה ובעיקר ראש הישיבה שליט"א:
1.
כל מי שמכיר את ראש הישיבה שליט"א יודע שהוא אדם חכם הרזים - מלבד
גאונותו בתורת הנגלה והחסידות ובתקופתו היה בין כותבי השיחות והחוזרים -
וביחד גם יודע איך להלך כנגד רוחו של כל אחד והוא משפיע אישי של מאות אנשים
שונים מן הקצה אל הקצה שזו תופעה שאין לה אח וריע ולכן לאנשים קטני הבנה
נראה כאילו הוא 'רוקד על כל החתונות' [עפ"ל].
2.
ראש הישיבה שליט"א מצד אחד אכן מאמין כמו רבים וטובים מאנ"ש שכ"ק אדמו"ר
מליובוויטש ראוי להיות משיח ואכן בעז"ה יהיה משיח בגאולה האמיתית והשלימה,
לאידך ראש הישיבה שליט"א סובר כדעת רוב מנין ורוב בנין של חסידי חב"ד שבג'
תמוז אכן לצערנו הכי גדול נפל דבר בישראל בבחינת סילוקן של צדיקים ואין זה
סותר כלל לכך שאכן גם עתה ניתן להתבטאות על האדמו"ר מליובאוויטש בתואר "מלך
המשיח" משום שאכן כך אכן יהיה בקרוב ממש.
וכן
בענין ג' תמוז: בראיון מקיף בכמות ואיכות שנערך עם ראש הישיבה האי שתא
לפני התאריך ג' תמוז בשבועון העולמי היו"ל בקראון הייטס ע"י ארגון שמוכר
ע"י בית הדין הרישמי של קראון הייטס - השבועון "בית משיח" ראיין הרב התמים
ר' אסף חנוך פרומר שליט"א [גאון ומשפיע בישיבה תחת נשיאות ראש הישיבה
בחיפה] ובראיון זה הביע ראש הישיבה את שיטתו בענין ההתייחסות למצבנו הנוכחי
בצורה ברורה:
להמשך כנסו כאן:
להמשך כנסו כאן:
ראש הישיבה אומר שם במפורש שאין
שום חיוב לערוך מנהגי הילולא בג' תמוז! חד וחלק! אין כל חיוב להדליק נרות,
לומר משניות וללכת לאוהל ביום ג' תמוז ואין כל חיוב בדבר! וזה לא סותר לכך שבג' תמוז אכן היה בחינת סילוקן של צדיקים משום שאצל כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש מצד עצמו ראו שתי הנהגות בו זמנית.
אנו רואים בראיון זה כי כשראש הישיבה רוצה להביע עמדה הוא מביע אותה בצורה ברורה מאד בעיתון הרישמי שתחת בית הדין בקראון הייטס [להזכירך
שזה הבית הדין שקיבל את הגושפנקא מהזבל"א, ואין לזה כל סתירה לכך שבית דין
רבני אנ"ש בארץ מתנגד לכך כי בכל ענין יש את הבית דין שלו, בקראון הייטס
זה הבית דין דשם ובארה"ק הרי בית דין רבני אנ"ש הוא הבית הדין הרישמי -
מלבד כמובן בענינים שהם "נוגעים בדבר" כמו פתיחת מוסדות אחרים וכן מה שחלק
מחברי בית הדין אינם מאמינים ברבי מלך המשיח שזה ענין אישי שלהם ובפרטים
הנ"ל אין כל חיוב לשמוע להם ויש ללכת לבית דין עצמאי בארץ ואכ"מ].
ואין
לכל זה סתירה ממה שראש הישיבה אומר שאין לדבר נגד האוהל כי אלו הם שני
ענינים שלא קשורים בכלל: ברור שראש הישיבה יודע שיש הרבה מאנ"ש שאינם
הולכים לאוהל ולכן אליהם כתב את הראיון בבית משיח, אבל ראש הישיבה יודע שיש
כאלה שכן הולכים ולכן אין בשום אופן לדבר בישיבה נגד האוהל כי מטרת ראש
הישיבה שהישיבה תהיה של כולם, גם לאלו שיש להם סיבות טובות מאד לא ללכת
לאוהל וגם לאלו שכן הולכים.
[וגם
בענין כתיבת התואר שליט"א יש לראש הישיבה בזה קו ברור מאד: בכל פרסום מותר
שיהיה פעם פעמיים שליט"א ולא יותר וזאת אך ורק כדי להוציא מליבם של כאלו
שחושבים שמכיון שהיה המאורע של ג' תמוז הרי יותר כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש לא
יכול להיות מלך המשיח, ולכן בכדי להוציא מטעות זו אפשר גם לכתוב "שליט"א"
כדי שיהיה מקום לכך שגם עתה שייך לכתוב על כ"ק אדמו"ר מליובאוויטש את התואר
מלך המשיח, והדברים ברורים. אך לא כל דבר ראש הישיבה יכול לומר בפני
התלמידים כי דעתם עדיין קטנה ואינם מבינים דקויות אלו].
קיצורו של דבר: ראש הישיבה יש לו את רחבות הדעת לשני הענינים בו זמנית, כידוע למי שמכיר מקרוב את ראש הישיבה.
עד כאן הבהרה בהשקפת ראש הישיבה בענין משיח וג' תמוז ששיטתו ברורה וחד משמעית ונאמרת תמיד באופן נחרץ וברור.
3.
לראש הישיבה כואב אישית על כך שרבים וטובים נראה להם שהרב וילשאנסקי הוא
איזה בעל תשובה שזה עתה בא לחב"ד והרי ראש הישיבה הוא מבחירי המשפחות באנ"ש
מדורי דורות! ומכל הצדדים - וכפי שראש הישיבה תיאר בהרחבה באותו ראיון
בשבועון בית משיח, ולכן הכאב הזה מביא את ראש הישיבה להסביר שוב ושוב
שישיבת צפת היא לא ישיבה של כמה בעלי תשובה וכמה הזויים ו"מוקצנים" אלא
ישיבה שהיא במרכז המקום בתנועת חב"ד ליובאוויטש המעטירה דורי דורות.
4.
בענין התנהלות הישיבה וישיבות הצוות: אין איש ישר ואחראי יותר מראש
הישיבה, אלא שבמצב הישיבה שיש ריבוי דעות ועמדות בין הבחורים ראש הישיבה
חייב לתת את דברו וזה ברור.
5.
מחובתנו להעיר כי אחד כותב לך שכל הרישום הוא בעיקר בגלל הרה"ח הרב
מיידובניק שי' כנראה הציבור הרחב לא מודע לצוות האיכותי המיוחד שנמצא
בישיבת צפת, ובמיוחד בשנים האחרונות שרוב הצוות צעיר ונמרץ ואיכותי ורוב
הבחורים מגיעים בגלל הבחירה המיוחדת והפיקחית של ראש הישיבה בצוות המגוון
וכבודו של הרב מיידובניק במקומו מונח.
ונסיים בברכת והאמת והשלום אהבו ומלאה הארץ דעה את ה' כמים לים מכסים
נאמני ישיבת חח"ל צפת שאיכפת להם
בשולי
הדברים - וללא קשר ישיר לכל מה שנכתב עד עתה ורק כנספח - ברצוננו להבהיר
כי הרה"ת שמעון יהודה פיזם [שימלה] מנהל וראש ארגון התאחדות החסידים, אינו
דובר ראש הישיבה. הוא אחד מחברי הצוות כמו עוד הרבה אנשי צוות ואין לקשר
בינו ובין ראש הישיבה וזכותו שיהיו לו עמדות ודעות ואינם תמיד על דעת ראש
הישיבה [וגם זה מראה גדלותו של ראש הישיבה שיודע לתת לכל אחד מקומו גם מי
שדעותיו לא עולות בקנה אחד כגון בענין מלחמתו בשבועון בית משיח שראש הישיבה
תומך מאד מאד בעיתון ובבית דין בשכונת קראון הייטס]. ואכ"מ.
נ.ב. בתקווה שתפרסם הדברים כי נכתבו מלב כואב ואינם באים אלא להביע את הדברים מזוית יותר הגיונית.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.