מאת שאול שיף
כי צררים הם לכם : כותב הגאון החיד"א , רבי
חיים יוסף דוד אזולאי זי"ע : לא בשל העבר נצטוו בני ישראל לצאת למלחמה
במדיינים ולא כנקמה על מעשיהם הקודמים, אלא משום "כי - צררים הם לכם" ,
לאמור , גם עכשיו הם שונאיכם המבקשים את רעתכם והבא להרגך השכם להרגו. ומוסיף על
כך מחבר הספר "דברי שאול" : היהודים סבורים שכל הצרות באות עליהם מפני
ששומרים את התורה, ואם היו נוהגים ככל הגויים, לא היו צרות לישראל. ולכן מגלה
הכתוב : כי צררים הם לכם בנכליהם על דבר פעור _ אפילו אחרי שכבר עבדתם את פעור
והתחתנתם עם כזבי בת צור נשארו אותם צוררים.
הנה
מתקרב יום ההילולא של "הנר המערבי " , מרן בעל אור החיים הקדוש
זי"ע , רבי חיים בן עטר , ש"למד תורה מפי הקב"ה כל לילה והיה
מיורדי המרכבה" וכך מסופר עליו בספר יקר הערך "נר המערבי" :
סיפר הגאון רבי יוסף משאש זצ"ל , ששמע מפי הגאון רבי רפאל אלנקווא זצ"ל
, כי פעם הגיע אל רבנו ה"אור החיים" הקדוש אחד מעשירי סאלי , ישועה
שפוטש היה שמו, והתאונן כי רכש פרדס דגדול מישמעאלי ושילם עליו טבין ותקילין כי
היו באותו פרדס שני מעיינות מים זכים ומתוקים.והוא סבר כי יתעשר מממכרם, אך בקושי
חלפו חודשיים ושני המעיינות יבשו. תוך כדי ישיבתו עם רבנו נטל העשיר כד מים שעמד
על השולחן , מזג לעצמו כוס מים ושתה לרוויה ולא בירך "שהכל נהיה
בדברו" ולא "בורא נפשות". נענה רבנו ואמר: אכן נודע הדבר. מחמת
שאינך מברך על שתיית המים לא לפניה ולא לאחריה, אינך ראוי לברכת המעיינות. כל עוד
היו ברשות הישמעאלי לא תבעו המים את עלבונם , אך כאשר זכו ובאו ברשותו של
יהודי , קיוו כי יקויים בהם " אנן בעינן למהוי קריבא למלכא ".
והלא מקרא מלא דיבר הכתוב {ישעיה י"ב, ג'} "ושאבתם מים בששון ממעייני
הישועה" , "בששון" ראשי תיבות: ב'רכות ש'תים, ש'הכל ו'ב'ורא
נ'פשות...אזי יתקיים המשך הפסוק " ממעייני הישועה".
שבת שלום ומבורך ולוואי ונזכה כבר
לשתות ממעייני הישועה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.