הרה"ח עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום וברכה
אחד"ש
מצורף בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת
[ מטות ] מסעי ה'תנש"א
סימן יג ,
מההוראות מהאמור לעיל בנוגע למעשה בפועל , בעמדנו בשבת חזק דספר רביעי , שבו
מתחילים גם ספר חמישי , ובפרט כשחל בחודש החמישי , שבו מודגש החוזק והתוקף דבית
המקדש העתיד בגאולה העתידה , שהיא [ לא רק גאולה שלישית , אלא גם גאולה רביעית ,
ועד ] גאולה חמישית , להיות למעלה לגמרי מחילוקי הדרגות דבית ראשון ושני , גאולה
ראשונה ושניה
[ כנזכר לעיל סימן וא"ו ] – צריכה להיות הדגשה מיוחדת
בנוגע לנקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות , וענין זה בא במעשה בפועל על ידי ההליכה
בדרכיו של אהרן [ שיום הסתלקותו בחודש החמישי באחד לחודש ] – כציווי והוראת המשנה
במסכת אבות , הוי מתלמידיו של אהרן אוהב שלום ורודף שלום אוהב את הבריות ומקרבן לתורה
, על ידי זה שמגלים את נקודת האחדות שלמעלה מהתחלקות , ובפרטיות יותר – על פי דיוק
לשון המשנה הוי מתלמידיו של אהרן כולהו , [ א ] הוי – לשון ציווי , שאין זה רק
סיפור על דרך הנהגה דמדת חסידות , כבכמה ענינים במסכת אבות , אלא ציווי והוראה [
ויש לומר , שהלשון הוי כולל גם נתינת רשות והיכולת ] להיות מתלמידיו של
אהרן ,
[ ב ] מתלמידיו [ של אהרן ] דייקא , בלשון רבים [ ולא
תלמידו ] – שהשתדלותו בקיום הנהגתו של אהרן היא ביחד עם הרבים , שעל ידי זה ניתוסף
בזה יותר מצד הענין דקנאת סופרים תרבה חכמה , תרבה דייקא , שריבוי אמיתי הוא בלי
גבול , היינו , לא רק באופן דבכל מאדך , מאד שלך , אף שלגבי חבירו הרי זה במדידה
והגבלה , אלא שזהו באופן של בלי גבול גם לגבי חבריו
[ שאר תלמידיו של אהרן ] , ועד שקשור עם בלי גבול [ מאד ]
האמיתי , ויש להוסיף ולהדגיש הקשר והשייכות דאהבת ישראל להגאולה העתידה לא [
רק ] מפני שביטול הגלות הוא על ידי ביטול סיבת הגלות [ שבא על ידי ההיפך דאהבת
ישראל ] , שהרי בעמדנו לאחרי סיום מעשינו ועבודתינו כל זמן משך הגלות , לאחרי סיום
כל מ"ב המסעות במדבר העמים , נמצאים כבר על ירדן ירחו [ דרגתו של משיח דמורח
ודאין ] , על סף הגאולה , בודאי שכבר נתתקנה סיבת הגלות , ולכן , ההדגשה דאהבת
ישראל היא – בתור טעימה ועד להתחלה דהגאולה האמיתית והשלימה הקשורה עם נקודת
האחדות שלמעלה מהתחלקות , שמודגשת באחדותם של ישראל , מצד בחינת היחידה [ דרגא
החמישית ] שבכל ישראל בשווה , שהיא ניצוץ מנשמתו של משיח , יחידה הכללית , ועל פי
זה יש להוסיף גם בהפירוש ומקרבן לתורה – שהכוונה היא להקירוב ללימוד התורה דגאולה
העתידה , תורה חדשה מאתי תצא ,
בברכת התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.