רשימת הבלוגים שלי

יום רביעי, 9 ביולי 2014

מנכ"ל מועצת יש"ע עדי מינץ קורא לממשלה: הכינו מערך הסברה לוחם‎

עם התחלתו של מבצע 'צוק איתן', קורא מנכ"ל מועצת יש"ע לשעבר עדי מינץ לממשלת ישראל ולחברי הקבינט להכין מערך הסברה לוחם, שילווה את המבצע. "מדינת ישראל נכנסת בעל כורחה לתקופת מלחמה. איש אינו יודע כעת מה יהיה אורכה או היקיפה. אי אפשר לנצח במערכה הזו ללא "מערך הסברה לוחם". להלן הצעתי להפעלה מידית, עוד הלילה של מערך כזה, כתב מינץ.

מטרת המערך המלחמתי – יצירת לגיטימציה לפעילות המלחמתית של מדינת ישראל.



עקרונות דרכי פעולה - הנחות עבודה - ביזור
1. פעולה ביזורית מארג של גופים עצמאיים הפועלים איש איש בתחומו ובדרכו, משלימים ומגבים אלו את אלו, מערך ההסברה הלוחם משמש כגוף מניע ומתאם ומנצח על התזמורת. 2. יש גורמים רבים הפועלים בתחום שינוי התודעה, אבל הפעילות שלהם לא יוצרת אפקט מצטבר. 3. יש גורמים רבים מאד שיש להם מוטיבציה לפעול אך לא יודעים איך. 4. יש ציבור רחב שניתן לגייס ולהלהיב; אולם הוא למוד אכזבות. 5. ישנם תחומי פעילות רבים ומגוונים המשלימים זה את זה.
6. בדרך כלל רצוי שקולה של ישראל יישמע על ידי גורמים אחרים ולא על ידי גורמים רשמיים.(יהללך זר ולא פיך...).

אינטרנט – בלוגוספרה, מרחב הפייסבוק
1. פעולה באמצעות האינטרנט והבלוגים מתווה את דעת קהל, כמדיום זול יחסית, כמדיום עוקף תקשורת (ועוקף את הדעתנות הכופה של עורכי המדיה)
2. תנאים להצלחת השפעה הם הצבת חזון, איתור בלוגרים מובילים 3.  וידאו אינטרנט - הוידאו אינטרנט כובש מקום מרכזי, יש להרחיב את השימוש במסרי וידאו/קליפים קצרים. שימוש בוידאו ובדוגמאות מהשטח דרמטי בהשפעה התודעתית. 4. שימוש ברשתות חברתיות (פייסבוק טוויטר ועוד); התקשרות עם בעלי דפי פייסבוק מובילים ובולטים ודחיפת המידע למאמץ המלחמתי. 5. רצוי להרבות במידע אוטנתי מהשטח שלא ייתפס כמידע תעמולה של צה"ל.

להמשך הכנסו כאן:


מלחמה בפליווד
מעט דוגמאות שמכריעות מלחמות:
1. סיפור מוחמד א-דורה גרם לישראל נזק תדמיתי בל ישוער במהלך האינטיפדה.
2. האירוע בכפר קנה בלבנון נוצל יוצא מהכלל על ידי התקשורת הערבית ופגע אנושות במטרות הלחימה של צה"ל.
3. סיפור ההפגזה של המשפחה בחוף הים של עזה שהופרך רק אחרי כמה ימים, הפסקות החשמל והנרות כאשר בחדר השני דולק אור...
נדרש להקים מיידית צוות וידאו המסוגל לנתח באופן מיידי את סרטי הוידאו ולהגיב עליהם בתוך שעה שעתיים. הצוות הזה יהיה באחריות מערך ההסברה הלוחם, ויהיה בקשר רציף ומיידי עם דובר צה"ל וימנה אנשים כמו נחום שחף שהוכיח בעבר את מיומנותו בניתוח הסרט של מוחמד א-דורה, ואנשים המתמחים ומנוסים בבימוי ועריכה של סרטים . הצוות יקבל כלים מקצועיים לניתוח הסרטים ויהיה מקושר למערכות העיתונים בישראל ובחו"ל.

פעילות אקטיבית ולא תגובתית פסיבית
המערך חייב לפעול באופן קבוע עם קריאטיב ורעיונאים ולהיות יוזם ומפתיע, כולל שימוש בגימיקים ובסרטוני וידאו. התגובה לשיטות התעמולה של האויב (תעמולה פלסטינית או מדינות ערב, חוגי האינטליגנציה האנטי ישראלית במערב ובמצרים ועוד) על אף הכרחיותה תמיד תמצא אותנו עם היד על התחתונה.

פעילות בחו"ל
פעילות בחו"ל חייבת להתבצע על ידי אנשים/גופים הכפופים ישירות למערך ההסברה. יש לגייס באופן מיידי את כל צוותי השגרירויות בעולם, להדריך אותם בהתאם לכללים שלעיל ולהפעיל אותם 24/7. בחלק מהמדינות יש להפעיל באופן מיידי משרדי PR מקומיים.

שיתוף פעולה ממשלתי
1. מינוי ראש מערך ההסברה הלוחם כמנהיג בלעדי של המערכה.
2. רה"מ ומשרד רה"מ. תנאי קיום למערך ההסברה הלוחם הוא פגישות יומיות לתאום מסרים עם אנשי לשכת רה"מ, וקבלת הנחיות מרה"מ עצמו לעיתים תכופות.
3. משרד החוץ. נדרשת הגדרת סמכויות מדויקת בין המשרדים. יש צורך תאום מלא ורצוף בין שר החוץ וראש מערך ההסברה הלוחם. להגדרת תחומי סמכות ואי פגיעה הדדית בתפקוד שני המשרדים (ריב סמכויות בין המשרדים עלול לפגוע אנושות במשרד ההסברה.
4. דובר צה"ל. יש להגדיר את תחומי הסמכות ואי פגיעה הדדית עם דובר צה"ל. יש לשקול העברת חלק מהתחומים לסמכות מערך ההסברה הלוחם, יש להגדיר את הכפיפות המוחלטת בנושא המסרים לראש המערך (המתואם עם לשכת רה"מ) ולא לשר הבטחון/רמטכ"ל.

עיתונאי חו"ל בארץ - פעילות לע"מ
1. לע"מ יעבור מגוף נותן שרותים לגוף משווק ודוחף שרותים.
2. לע"מ ייזום פגישות רקע של כל העיתונאים (יש מנהג מגונה לדלג על העיתונאים הפחות ידועים) עם שרים/ח"כים ומנכ"לים לאחר שאלו קיבלו תדריך מפורט וארגזי מסרים ודוגמאות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.