רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 23 במאי 2014

עם כל הכבוד אל תגזימו - יש גבול!!!

בשורות אלו איני בא להמעיט בסנטימטר מגדלות רבי שלומקע מזוויהעל שהיה אדם קדוש, צדיק שרבים האמינו בו. לא אכנס כאן לכל ההיסטוריה מפני שאם מישהו חושב שאצל מי היה רק חיוב ולא שלילה חי בעולם אחר, אין ביהדות אדם מושלם, משה רבינו לא היה מושלם יהודה לא היה מושלם דוד המלך לא היה מושלם, כאן הוויכוח שלנו עם הנצרות המאמינים באדם המושלם, ולכן לא אספר לכם מה התרחש אז

למדנו כי מתוך שבחו אתה בא לידי גנותו לכן צריך להיזהר כשמדברים בשבח של מישהו אסור יותר מדי לשבח, מפני שבסופו של דבר מפסידים, לעיתים עדיף להתחיל דוקא בצד השני בשביל לעלות ולהגיע לכיוון הנכון כפי שאנו עושים בהגדה של פסח מתחילים מגנות, ובכל זאת לא הייתי מגיב כלל לולא המודעה שאתם רואים כאן, כי שש מאות שנה כבר לא היה בעולם צדיק גדול וקדוש שכזה

האם אתם יודעים מי הם אלו שחיו בשש מאות השנים האחרונות? רוצים את הרשימה? ואז תאמרו לי, האם אתם מאשרים את הדברים האלו. גם אם יש מי שאמר כך, אז לשם אותו רגע לחזק את מי שצריך, אבל לא בשביל להשתמש בזה ולהונות את הציבור להאמין כי יש כאן איזו ישועה גדולה מכל מקום אחר

אני אישית לא מאמין בברכת בני אנוש ובמיוחד המכונים פועלי ישועות, ומעולם בחיי לא ביקשתי ברכה מבשר ודם אפילו לא מהרבי'ס הכי גדולים. ברכו אותי בברכות הכי טובות מבלי שביקשתי, הרבי מחב"ד מבלי שמעולם ביקשתי ברכה - והוא ידע למה אני לא מבקש ברכות מבשר ודם - בירך אותי בכמה ברכות חשובות, שש פעמים אמר לי 'לפום צערא אגרא' -  אני מאמין בברכה שבאה מאהבה אמיתית ולא כפויה. אם תשימו לב כל ברכות עם ישראל הברכה באה מן הנותן שביקש לברך, ולכל אחד ברכה אחרת, ואת זה קשה בימינו למצוא. ולכן אני לא המודד לדברים כאלו, אבל מי שבכל זאת מאמין בדברים האלו והולך לבקש ברכות מחיים וממתים, שלא יחיה באשליות, כי מדובר בצדיק שלא היה כמותו בשש מאות השנים האחרונות, אני חותם כאן בשמי המלא כי היו צדיקים לא פחות גדולים ואולי אף יותר, ולא חלילה שאני בא לפגוע בצדקותו, אני רק מבקש לשמור על פרופורציה, מפני שאם נתחיל עכשיו עם המשחק הזה מי היה גדול יותר לא נצא מזה לעולם

ובשביל שחלילה לא לטעות, אני מברך יהודים רבים, מפני שאיני מזלזל בברכות מדובר בדבר חשוב מאוד, אני חולק על הדרך כפי שהיא מתבטאית היום שקונים אותם או מבקשים אותם, נותנים 'פדיון' בשביל ברכה, נכון שיצחק שלח את עשו להביא לו ציד בשביל שהברכה תחול על משהו ויש ענין בלתת, אבל לא נמצא זאת בברכת כהנים שצריכים לשלם לכהנים על הברכות לא מצאנו שבני יעקב שילמו עבור הברכות ואף לא מצאנו כי שילמו למשה רבנו על הברכות, גם יצחק היוזמה באה מצידו הוא ביקש לברך ולא עשו ביקש את הברכה. העיקרון בברכה היא חייבת להיות 'באהבה' ויחודית, כאשר מי אומר לכל אחד 'ברכה והצלחה' או משהו דומה לזה אין כל ערך לברכה שכזו

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.