הרה"ח
עוסק בצ"צ באמונה חיים שאולזון שליט"א
שלום
וברכה
אחד"ש
מצורף
בזה חלק משיחת כ"ק אדמו"ר שליט"א שבת פרשת נשא התנש"א
סימן
יג
ובכל
זה ניתוסף עילוי מיוחד והדגשה מיוחדת בשבת שלאחרי מתן תורה , שבת פרשת נשא , בשנה
זו , ובהקדם המדובר כמה פעמים שעל פי כל הסימנים שבדברי חז"ל אודות אחרית
הימים
[ נוסף על ההודעה הכללית בזמן הגמרא שכלו כל הקיצין ] , דורנו
זה הוא דור האחרון של הגלות ודור הראשון של הגאולה , כפי שהעיד כבוד קדושת מורי
וחמי אדמו"ר נשיא דורנו – בקשר ובשייכות להכרזתו הידועה לאלתר לתשובה לאלתר
לגאולה – שבימיו [ לפני עשרות שנים ] סיימו כל עניני העבודה , וצריכים רק לצחצח
הכפתורים ולעמוד הכן לקבלת פני משיח צדקנו , ועל אחת כמה וכמה לאחרי ריבוי העבודה
דהפצת התורה והיהדות והמעיינות חוצה מאז ועד עתה , כולל ובמיוחד השלימות דארבעים
שנה [ לאחרי הסתלקותו ] שקאי איניש אדעתיה דרביה , לב לדעת ועינים לראות ואזנים
לשמוע –בודאי ובודאי שסיימו גם לצחצח הכפתורים , ועומדים הכן לקבלת פני משיח צדקנו
, וענין זה מודגש ביותר וביותר בשנה זו - שנת ה'תנש"א , שסימנה מרומז
בפסוק תנש"א מלכותו [ דקאי על דוד ושלמה ,שמלך המשיח הוא מזרעם ] בכל העולם
כולו , והראשי תבות שלה היה תהיה שנת אראנו נפלאות , כימי צאתך מארץ מצרים אראנו
נפלאות – מתחיל מהנפלאות שכבר ראו [ נוסף על אלה שיראו בעתיד , אראנו ] בפועל
ובגלוי לעיני העמים בשנה זו , שבהם נתקיימו דברי הילקוט שמעוני , שנה שמלך המשיח
נגלה בו כל מלכיות אומות העולם מתגרים זה בזה , מלך פרס כולהו מלך ערבי כולהו
,ואומר להם [ הקדוש ברוך הוא לישראל ] בני אל תתיראו , כל מה שעשיתי לא עשיתי אלא
בשבילכם , , הגיע זמן גאולתכם ,
להמשך כנסו כאן:
ומאז [ ובפרט בחודש ניסן , חודש הגאולה ] עומדים כבר בשעה שמלך המשיח בא [ הנה זה בא ] , , ומשמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם , ובפרט בעמדנו בזמן מתן תורה וימי התשלומין שלו , כדאיתא בספרים בהרמז במאמר רז"ל הכל מודים בעצרת דבעינן נמי לכם , שעצרת , , הוא הזמן המוכשר לעת רצון להתפלל לקרב קץ הגאולה , , דבעינן לשון אם תבעיון בעו , והוא לשון תפלה ובקשה , נמי לכם גימטריא קץ , היינו , שאז זמן המוכשר להתפלל שיתקרב קץ הגאולה , קץ הימים , וקץ הימין , ובעמדנו בשבת שלאחרי הקץ דעצרת , שבת פרשת נשא , נשא [ ראשי תבות שנת אראנו נפלאות ] שבתנשא – הרי זה הזמן הכי מוכשר להחידוש דתורה חדשה מאתי תצא , והשמים החדשים והארץ החדשה אשר אני עושה – לא רק בלשון עתיד , אלא בלשון הוה , ועד שברגע שלאחרי זה נעשה כבר בלשון עבר , כיון שהנה זה בא , וכבר בא , [ והדגשה יתירה בענין זה – בעריכת התוועדות מיוחדת [ שלא על דרך הרגיל ] דכמה וכמה מישראל בזמן רעוא דרעוין , השייך ביותר לגאולה האמיתית והשלימה [ כנזכל לעיל סימן יב ] , באופן של סעודה ממש , ובברכת במזון [ ואפילו על אכילה שאין בה שיעור שביעה ] על כוס של ברכה , שקשור עם הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , כפי שמצינו בגמרא בנוגע לכוס של ברכה בסיום הסעודה דלעתיד לבוא , נותנין לו לאברהם אבינו כוס של ברכה לברך , ואומר להן איני מברך וכולהו , אומר לו לדוד טול וברך ,אומר להן אני אברך ולי נאה לברך , שנאמר כוס ישועות אשא ובשם השם אקרא , כסא דדוד לעלמא דאתי מאן ועשרין לוגא מחזיק , שנאמר כוסי רויה , בגימטריא הכי הוי ]
להמשך כנסו כאן:
ומאז [ ובפרט בחודש ניסן , חודש הגאולה ] עומדים כבר בשעה שמלך המשיח בא [ הנה זה בא ] , , ומשמיע להם לישראל ואומר ענוים הגיע זמן גאולתכם , ובפרט בעמדנו בזמן מתן תורה וימי התשלומין שלו , כדאיתא בספרים בהרמז במאמר רז"ל הכל מודים בעצרת דבעינן נמי לכם , שעצרת , , הוא הזמן המוכשר לעת רצון להתפלל לקרב קץ הגאולה , , דבעינן לשון אם תבעיון בעו , והוא לשון תפלה ובקשה , נמי לכם גימטריא קץ , היינו , שאז זמן המוכשר להתפלל שיתקרב קץ הגאולה , קץ הימים , וקץ הימין , ובעמדנו בשבת שלאחרי הקץ דעצרת , שבת פרשת נשא , נשא [ ראשי תבות שנת אראנו נפלאות ] שבתנשא – הרי זה הזמן הכי מוכשר להחידוש דתורה חדשה מאתי תצא , והשמים החדשים והארץ החדשה אשר אני עושה – לא רק בלשון עתיד , אלא בלשון הוה , ועד שברגע שלאחרי זה נעשה כבר בלשון עבר , כיון שהנה זה בא , וכבר בא , [ והדגשה יתירה בענין זה – בעריכת התוועדות מיוחדת [ שלא על דרך הרגיל ] דכמה וכמה מישראל בזמן רעוא דרעוין , השייך ביותר לגאולה האמיתית והשלימה [ כנזכל לעיל סימן יב ] , באופן של סעודה ממש , ובברכת במזון [ ואפילו על אכילה שאין בה שיעור שביעה ] על כוס של ברכה , שקשור עם הגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , כפי שמצינו בגמרא בנוגע לכוס של ברכה בסיום הסעודה דלעתיד לבוא , נותנין לו לאברהם אבינו כוס של ברכה לברך , ואומר להן איני מברך וכולהו , אומר לו לדוד טול וברך ,אומר להן אני אברך ולי נאה לברך , שנאמר כוס ישועות אשא ובשם השם אקרא , כסא דדוד לעלמא דאתי מאן ועשרין לוגא מחזיק , שנאמר כוסי רויה , בגימטריא הכי הוי ]
סימן
יד
כיון
שיום השבת שלאחרי זמן מתן תורה , פרשת נשא , דשנת אראנו נפלאות , הוא הזמן הכי
מוכשר ומסוגל להתגלות דתורה חדשה מאתי תצא – מובן שההוראה למעשה לפועל שהזמן גרמא
היא בהכנה [ מעין ודוגמא ומביאה בפועל ממש ] לקיום היעוד תורה חדשה מאתי תצא ,
ובפשטות – התחדשות והוספה בלימוד התורה מתוך חיות ותענוג עד שמחדש חידושים בתורה ,
הן בנוגע לעצמו , והן בנוגע להפעולה על הזולת ,העמידו תלמידים הרבה , כידוע שכל
איש ישראל יכול לגלות תעלומות חכמה ולחדש שכל חדש בתורה , הן באגדות הן הנגלה הן
בנסתר , כפי בחינת שרש נשמתו , ומחוייב בדבר , כולל ובמיוחד – התחדשות והוספה
בלימוד והפצת פנימיות התורה שנתגלתה בתורת החסידות , מעין ודוגמא וטעימה מתורתו של
משיח
[ טועמיה חיים זכו ] שלכן על ידי זה מזרזים וממהרים ופועלים ביאת דוד
מלכא משיחא , וכדאי ונכון ביותר שכל אחד ואחד יקבל על עצמו שנוסף על אמירת פרקי
אבות [ מילי דחסידותא ] בכל שבת משבתות הקיץ , יוסיף וילמד בעיון משנה אחת
[ לכל הפחות ] עם הפירושים דמפרשי המשנה , כל חד לפום שיעורא דיליה ,
סימן
טו
ויהי
רצון שמהדיבור וקבלת החלטה טובה בהנזכר לעיל נבוא תיכף ומיד להתגלות דתורה חדשה
מאתי תצא , בגאולה האמיתית והשלימה על ידי משיח צדקנו , ומשה [ שקיבל תורה מסיני ]
ואהרן [ שידליק המנורה בבית המקדש ] עמהם , והבעל שם טוב וכל רבותינו נשיאנו עד
לכבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר עמהם , ביחד עם כל צדיקי ונשיאי ישראל וכל בני
ישראל
[ ועמך כולם צדיקים ] בדורות שלפני זה , שהקיצו ורננו שוכני עפר ,
ביחד עם כל בני ישראל שבדורנו זה , נשמות בגופים ללא הפסק בינתיים , וכולם יחדיו
שומעים התורה חדשה [ ש ] מאתי תצא , בארצנו הקדושה , בירושלים עיר הקודש ,
בהר הקודש , בבית המקדש ובקדש הקדשים – מעל הכפורת אשר על ארון העדות מבין שני
הכרובים , ועוד והוא העיקר – תיכף ומיד , מיד ראשי תבות משה ישראל [ הבעל שם טוב ,
שכשיפוצו מעינותיו חוצה קא אתי מר ] דוד מלכא משיחא , וכפשוטו ממש , באופן של
ממשות למטה מעשרה טפחים , ממש ממש ,
בברכת
התורה משולם צפניה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.