מאת חב"דניק
ידוע אצל רבים מאחינו בני ישראל שמתפללים תפילה מיוחדת להצלחת הבנים שטוב לאומרה בער"ח סיון, ומקורה מהשל"ה.
הרב ברוך וילהלם משלוחי חב"ד בנהריה העלה דיון בעניין וסברות לכאן ולכאן.
"הגם שבכלל הרי יש את הענין של "כרמי שלי", ואין לנו ענין לאמץ מנהגים ותפילות וכו' הנוהגים בכל החוגים, כי לנו יש את "ספר המנהגים" שלנו, אך דומה שיש מקור לדבר גם אצלנו", הוא כותב.
"ידוע מה שאמר הרבי מהוריי"צ מספר פעמים שאדמו"ר הזקן היה "יהודי של השל"ה" שהתפלל בסידורו ובכוונות שלו וכו', (ואף הרבי סיפר זה ברשימת הסיפורים הידועה בעת ה'שבעה' להסתלקות הרבי הקודם נ"ע), וא"כ יש מקום לענינים שיסד השל"ה.
זאת ועוד, ובהתייחסות ישירה לתפילת הבנים בער"ח סיון:
האדמו"ר הריי"צ מספר במכתב (ומודפס בסה"מ קונטרסים ח"ב ע' 806 וכן באג"ק שלו ח"ד עמוד רלה) ממה ששמע מאביו הרבי הרש"ב נ"ע, ששמע מאביו אדמו"ר המהר"ש נ"ע, ששמע מאביו הרבי ה'צמח צדק' בעת שנכנס אליו בערב ראש חודש סיון תרי"ט:
שבעת שמלאו לרבי ה'צמח צדק' 8 חודשים , בער"ח סיון שנת תק"נ, ביקש אדמו"ר הזקן מביתו הרבנית דבורה לאה שתכניס את הילד אליו כי ברצונו לברכו.
ומאז בכל שנה ושנה הי' רגיל אדמו"ר הזקן לברך את נכדו - הרבי ה'צמח צדק' - בכל ערב ראש חודש סיון".
הרב יוסף-שמחה גינזוברג רבה של עומר משלים פרטים בעניין:
מחבר התפלה הוא ר' שבתי סופר מפרעמישלא, והשל"ה הביאו במס' תמיד שלו (דפוס אמשטרדם רנח,ב). הנוסח בתחילתו שונה מנוסח אדה"ז בסידורו ב'לעולם יהא אדם'.
ואף שיש מיוחד בתאריך כפי שציין, כבר שמענו שהיו דברים שהתקיימו אצל רבותינו נשיאינו במחשבה לבד, כמו פיוט בר יוחאי (התוועדויות תשמ"ז ח"ג עמ' 271). ובוודאי למנהגנו אין מקום לאמירה כל עוד אין אישור מרבותינו. עכ"פ יש לדעת כי לא בכל דבר קיבל אדה"ז את דעת השל"ה (למשל בעניין דעתו להחמיר ב'גילוי' משקין
ידוע אצל רבים מאחינו בני ישראל שמתפללים תפילה מיוחדת להצלחת הבנים שטוב לאומרה בער"ח סיון, ומקורה מהשל"ה.
הרב ברוך וילהלם משלוחי חב"ד בנהריה העלה דיון בעניין וסברות לכאן ולכאן.
"הגם שבכלל הרי יש את הענין של "כרמי שלי", ואין לנו ענין לאמץ מנהגים ותפילות וכו' הנוהגים בכל החוגים, כי לנו יש את "ספר המנהגים" שלנו, אך דומה שיש מקור לדבר גם אצלנו", הוא כותב.
"ידוע מה שאמר הרבי מהוריי"צ מספר פעמים שאדמו"ר הזקן היה "יהודי של השל"ה" שהתפלל בסידורו ובכוונות שלו וכו', (ואף הרבי סיפר זה ברשימת הסיפורים הידועה בעת ה'שבעה' להסתלקות הרבי הקודם נ"ע), וא"כ יש מקום לענינים שיסד השל"ה.
זאת ועוד, ובהתייחסות ישירה לתפילת הבנים בער"ח סיון:
האדמו"ר הריי"צ מספר במכתב (ומודפס בסה"מ קונטרסים ח"ב ע' 806 וכן באג"ק שלו ח"ד עמוד רלה) ממה ששמע מאביו הרבי הרש"ב נ"ע, ששמע מאביו אדמו"ר המהר"ש נ"ע, ששמע מאביו הרבי ה'צמח צדק' בעת שנכנס אליו בערב ראש חודש סיון תרי"ט:
שבעת שמלאו לרבי ה'צמח צדק' 8 חודשים , בער"ח סיון שנת תק"נ, ביקש אדמו"ר הזקן מביתו הרבנית דבורה לאה שתכניס את הילד אליו כי ברצונו לברכו.
ומאז בכל שנה ושנה הי' רגיל אדמו"ר הזקן לברך את נכדו - הרבי ה'צמח צדק' - בכל ערב ראש חודש סיון".
הרב יוסף-שמחה גינזוברג רבה של עומר משלים פרטים בעניין:
מחבר התפלה הוא ר' שבתי סופר מפרעמישלא, והשל"ה הביאו במס' תמיד שלו (דפוס אמשטרדם רנח,ב). הנוסח בתחילתו שונה מנוסח אדה"ז בסידורו ב'לעולם יהא אדם'.
ואף שיש מיוחד בתאריך כפי שציין, כבר שמענו שהיו דברים שהתקיימו אצל רבותינו נשיאינו במחשבה לבד, כמו פיוט בר יוחאי (התוועדויות תשמ"ז ח"ג עמ' 271). ובוודאי למנהגנו אין מקום לאמירה כל עוד אין אישור מרבותינו. עכ"פ יש לדעת כי לא בכל דבר קיבל אדה"ז את דעת השל"ה (למשל בעניין דעתו להחמיר ב'גילוי' משקין
I didn't quite understand the conclusion of this post
השבמחקAs a good and abiding Chabadnik, did I do the right thing by saying this Tefilah of the Shelah or not?.
I mean as a 100% Lubavitcher who wants to keep my record straight, (despite being a BT) do I have to do Teshuvah for being nichshal by following a tradion of the rest of Klall Yisrael
Please respond so I can be mekabel hachlota before Shevuot?