רשימת הבלוגים שלי

יום ראשון, 11 במאי 2014

איך עובדים עליך ראשי כולל זיבעבערגען

מאת כוללניק

אני ממוצא זיבןברגאי, יש לי 9 ילדים ואף פעם לא קבלתי מהם שום תמיכה וגם אני יודע שכל נכדי דעעש שהסבות שלהם היו תמיד הנשיאים של הכולל לא מקבלים שום דבר מזושא קינסטליכער שהוא יושב על הקופה וגורף מיליונים וקונה עם הכסף הזה דירות לכל הילדים וחוץ מזה מה שעוסק בעתיקות שיש לו המזומן מזה,

כבר כמה פעמים הלכו בני דודים שלי למשרד שם, תמיד זה סגור או שבדיוק המזכיר לא נמצא או שהמדפסת לא עובד לתת לך טופס, ממש אגדה....

התולדות אהרןנער חסידים שבדרך אגב שכל החפצים של מהר"י מדעעש ששלח מפאריס לארץ כשהיה אמור להגיע לכאן מונח אצל תולדות אהרן כולל ספרי תורה ספרים עתיקים וחפצים ששוים לערך כהיום יותר משתי מיליון דולר מונח שם והם השתלטו על זה כידוע ליודעי חן ורק היה להם מזל שהרה"ק ר' יוסף היה איידעלער יוד ולא עשה כלום בזמן שהוא נסע לבסוף לאמרעיקא על פי עצת הדברי יואל זי"ע - הם חיים על כסף של הכולל ויש שמה איזה הסכם בין הרבי לזושא שהוא נותן לו והוא ישתוק לו ומקבלים שם חברה שאף פעם לא דרכו על אדמת זיבנבירגען...וגם היה האורח הכבוד בלונדון שנה שעברה 

וברוב חוצפתם מה שהרגיז אותי זה שהיייתי בלונדון השבוע הזה וראיתי הפרסומת שהם עושים דינר בפסח שני ועוד מכניסים מכתב מהמעגלי צדק מדעעש וגם האורח הכבוד מביאים איזה נכד של דעעש שבדרך אגב אני לא יודע איך הוא נכד אבל לא משנה, והעיקר שכותבים דעעש עשר פעמים בו בזמן שהנכדי דעעש ותושבי דעעש והגלילות שיש מזה המון גם אצלינו בצאנז וגם בבעלזא וגם בסאטמאר לא מקבלים כלום, או לאותה בושה

סתם שאלה הבנתי בלונדון שיש איזה אחד עקיבא שלעזינגער הוא נכד של ישעי' וואלף לעוו מסאטמאר הוא שמה כל הראש של זה וכל שנה הוא עושה פראפעגאנדע מזה, בטוח שאחד מהלעווים ירצה למשל השנה ידבר ברוך לייב ראבינאוויטש, כנראה שהוא גם עושה מזה כסף, הרי מי שיודע הסיפור בין קוסון ל בעלזא 99 איך שהוא טיפל בשחיתות גדולה בלי לב ואמר לכמה חברים שלו איך מוז עס טוהן פאר אליש!!! ולא נאריך כאן כי יש המון עליו

הגיע הזמן לעורר כאן הענינים

ולסיום אספר לך סיפור אחי קבל מהם תמיכה פעמיים 125 דולר לשנה לפני שנתיים הפסיקו פתאום לשלוח לו, והתקשר וכמובן לא היה מענה, לפני שבועות הוא מקבל כזה לוח של ספירת העוצר עם שנארער בריוועל, אז הוא פוגש את זושא קינסטליכער ברחוב ושואל אותו מאי האי, ועונה לו ברוב פקחותו - חכמים המה להרע - לא שלחו לך תמיכה כי אפשר ביסטו שוין געשטארבען, אבל שלחו לך שנארער בריוועל כי אפשר ביסטו נישט געשטארבען............

געווואלדיג

אני גם לא יודע מה קורה שם בין יצחק יחיאל פאנעט האדמור מדעעש שיאנתו הוא התחיל מערכה נגדם ופתאום נשתתק הדבר ומשהו הבן שלו אלטר יוסף עשה הסכם עם החברה לא יודע......

גוט שבת

תגובה 1:

  1. ומה עם כולל פולין - ורשה? גם שם יוצאי פולין אינם מקבלים שום תמיכה ומצד שני חסידי גור שאינם יוצאי פולין מקבלים ועוד איך!

    השבמחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.