מאת חב"דניק
סיסמת כנס זה היא "טוב לשמים וטוב לבריות". החידוש בזה של התורה ושל יהדות (אף שגם בשבע מצוות דבני-נח ישנן מצוות שבין אדם למקום – "טוב לשמים", ומצוות שבין אדם לחבירו – "טוב לבריות") הוא, שלא רק שצ"ל "טוב לשמים" בשלימות ו"טוב לבריות" בשלימות, אלא יש לאחד ב' הענינים. ובאותיות פשוטות: לדוגמא, גם בשעה שמתפלל לה' – "טוב לשמים", הנה ביחד עם זה, ויתירה מזו – כהקדמה לזה, ה"ה מקבל ע"ע מצות "ואהבת לרעך כמוך" – "טוב לבריות". ועד"ז לאידך, כאשר עוסק בעזרה לזולת – "טוב לבריות", לא מספיק לעשות זאת רק מפני שיש לו לב טוב, כי אז יכול להיות שלפעמים יתגבר הצורך בטובת עצמו או משפחתו על טובת הזולת, אלא לעשות זאת מפני שכך צוה הקב"ה – "טוב לשמים". ועד"ז כאשר ההתעסקות בעניני העולם תבוא כהמשך לתפלתו לממה"מ הקב"ה, תהי' הגישה שלו לעניני העולם אחרת לגמרי.
משיחת יום א' פ' במדבר, כ"ח אייר ה'תשל"ח בעת הקאָנווענשאָן של נשי ובנות חב"ד תחיינה
סיסמת כנס זה היא "טוב לשמים וטוב לבריות". החידוש בזה של התורה ושל יהדות (אף שגם בשבע מצוות דבני-נח ישנן מצוות שבין אדם למקום – "טוב לשמים", ומצוות שבין אדם לחבירו – "טוב לבריות") הוא, שלא רק שצ"ל "טוב לשמים" בשלימות ו"טוב לבריות" בשלימות, אלא יש לאחד ב' הענינים. ובאותיות פשוטות: לדוגמא, גם בשעה שמתפלל לה' – "טוב לשמים", הנה ביחד עם זה, ויתירה מזו – כהקדמה לזה, ה"ה מקבל ע"ע מצות "ואהבת לרעך כמוך" – "טוב לבריות". ועד"ז לאידך, כאשר עוסק בעזרה לזולת – "טוב לבריות", לא מספיק לעשות זאת רק מפני שיש לו לב טוב, כי אז יכול להיות שלפעמים יתגבר הצורך בטובת עצמו או משפחתו על טובת הזולת, אלא לעשות זאת מפני שכך צוה הקב"ה – "טוב לשמים". ועד"ז כאשר ההתעסקות בעניני העולם תבוא כהמשך לתפלתו לממה"מ הקב"ה, תהי' הגישה שלו לעניני העולם אחרת לגמרי.
משיחת יום א' פ' במדבר, כ"ח אייר ה'תשל"ח בעת הקאָנווענשאָן של נשי ובנות חב"ד תחיינה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.