ראיתי הרבה סוגי טפשים אבל הם לא מגיעים לעשירית מן הטפשות הליטאית-מחבלית, הם רוקדים ולא קולטים כי הם יורים בעצמם, השופט גרם להם להרס גדול פי כמה
בית המשפט הודיע היום כי אינו רוצה להתערב בסכסוך הפנימי בפונוביז' ודחה את תביעת ר' אליעזר כהנמן נגד גיסו ר' שמואל מרקוביץ והותיר את המצב כמות שהוא שפירושו להמשיך להיאבק ולהלחם ימשיכו לריב על כל מטר יכו זה את זה והמשטרה תהיה עסוקה שם שעות נוספות כפי שזה כבר הולך שנים
המחבלים רקדו ושרו הם חששו שמא פסק הדין לא יהיה לטובתם. אבל כששמעו שבית המשפט לא רוצה להתערב הם אמרו כי המכה היא של ר' אליעזר כהנמן, ולכאורה ככה זה נראה, הוא קיוה כי בית המשפט יעשה סוף למלחמה שאינה נגמרת בישיבה הזו
אבל מי שבוכים באמת הם מי שרוצים בטובת הציבור הליטאי ועתידה של 'דגל התורה', מי שילמד את מקור הסכסוך איך זה התחיל חלוקה של 'מחבלים' ו'שונאים' הכל התחיל בפונוביז', ולולא מחלוקת זו רוב המחלוקות הפנימיות לא היו קיימות. אם מי מראשי הליטאים היה חכם, הוא היה צריך לעשות סוף למאבק הזה לפני עשר שנים וככה להציל את הציבור הליטאי. הטעות היתה של הרב אלישיב שלא קלט - שלא באשמתו מפני שהמחבלים דיווחו לו כפי שהם רצו - כי התייצבותו לצד אחד במחלוקת הזו קובעת את המחלוקת הזו לנצח נצחים והורסת את העתיד של הציבור הליטאי
רק סוף למחלוקת בפונוביז' היתה עושה סוף לחלק גדול מן המחלוקת הפנים ליטאית. אסור לשכוח כי המחלוקת הזו שברה משפחות. קחו לדוגמא את יחסי הרב אלישיב וחתנו ר' חיים קנייבסקי היו טובים אבל רחוקים בגלל המחלוקת הזו. הרב אלישיב צידד עם המחבלים ור' חיים עם השונאים ועד לרגע זה לא מוצאים נוסחה ודרך איך להביא לפתרון המחלוקת ההורסת את כלל הציבור הליטאי
כן, המצב בפונוביז' היא אשר גררה את הציבור הליטאי למצב כפי שהם נראים היום, ומי שרוצה בטובתה של 'דגל התורה' חייב היום הרבה לבכות, מפני שהכרעת בית המשפט אומרת כי המחלוקת תימשך לנצח נצחים שפירושו שאין עוד כל סיכוי של אי פעם להשכין שלום בין הצדדים
בית המשפט הודיע היום כי אינו רוצה להתערב בסכסוך הפנימי בפונוביז' ודחה את תביעת ר' אליעזר כהנמן נגד גיסו ר' שמואל מרקוביץ והותיר את המצב כמות שהוא שפירושו להמשיך להיאבק ולהלחם ימשיכו לריב על כל מטר יכו זה את זה והמשטרה תהיה עסוקה שם שעות נוספות כפי שזה כבר הולך שנים
המחבלים רקדו ושרו הם חששו שמא פסק הדין לא יהיה לטובתם. אבל כששמעו שבית המשפט לא רוצה להתערב הם אמרו כי המכה היא של ר' אליעזר כהנמן, ולכאורה ככה זה נראה, הוא קיוה כי בית המשפט יעשה סוף למלחמה שאינה נגמרת בישיבה הזו
אבל מי שבוכים באמת הם מי שרוצים בטובת הציבור הליטאי ועתידה של 'דגל התורה', מי שילמד את מקור הסכסוך איך זה התחיל חלוקה של 'מחבלים' ו'שונאים' הכל התחיל בפונוביז', ולולא מחלוקת זו רוב המחלוקות הפנימיות לא היו קיימות. אם מי מראשי הליטאים היה חכם, הוא היה צריך לעשות סוף למאבק הזה לפני עשר שנים וככה להציל את הציבור הליטאי. הטעות היתה של הרב אלישיב שלא קלט - שלא באשמתו מפני שהמחבלים דיווחו לו כפי שהם רצו - כי התייצבותו לצד אחד במחלוקת הזו קובעת את המחלוקת הזו לנצח נצחים והורסת את העתיד של הציבור הליטאי
רק סוף למחלוקת בפונוביז' היתה עושה סוף לחלק גדול מן המחלוקת הפנים ליטאית. אסור לשכוח כי המחלוקת הזו שברה משפחות. קחו לדוגמא את יחסי הרב אלישיב וחתנו ר' חיים קנייבסקי היו טובים אבל רחוקים בגלל המחלוקת הזו. הרב אלישיב צידד עם המחבלים ור' חיים עם השונאים ועד לרגע זה לא מוצאים נוסחה ודרך איך להביא לפתרון המחלוקת ההורסת את כלל הציבור הליטאי
כן, המצב בפונוביז' היא אשר גררה את הציבור הליטאי למצב כפי שהם נראים היום, ומי שרוצה בטובתה של 'דגל התורה' חייב היום הרבה לבכות, מפני שהכרעת בית המשפט אומרת כי המחלוקת תימשך לנצח נצחים שפירושו שאין עוד כל סיכוי של אי פעם להשכין שלום בין הצדדים
חיים. תתקן מהר את השגיאה הנוראית.
השבמחקהטפשות היתה של הרב אלישיב. הוא שכח שלא יחיה לעולם.
אין שום ספק שהרב אלישיב הוא זה האשם במצב הזה, מפני שהוא יכל לעשות סוף לענין כבר אז, אם היה מורה לשמואליק מרקוביץ לעבור למקום אחר אליעזר כהנמן מוכן היה לשלם את כל העלות של ישיבה חדשה ואף לבנות לו קריה הכל על חשבון פונוביז', הרב אלישיב לא קלט אז כי המחלוקת הזו הורסת את הרחוב הליטאי
מחקהיכן שאני מליץ יושר על הרב אלישיב שהטעו אותו לא אמרו לו את כל האמת מה קורה בשטח הוא חי היה סביב המחבלים ששידרו מנגינות אחרות
עידנתי את הנוסח שיהיה ברור למה כוונתי
השבמחקhttp://thepartialview.blogspot.com/2012/11/agudah-tweaks-theme-for-upcoming-90th.html
השבמחקיותר טוב שיהיו עסוקים בלהלחם אחד בשני במקום לעסוק בלהחריב את כלל ישראל.
השבמחקכמה נזק גרמו הליטאים האלה כשהובילו את הציבור החרדי למקומות הזויים.
על זה אמרו חז"ל פירוד לרשעים הנאה להם והנאה לעולם
השבמחקהשמחה בפוניבז אינה על המצב הקיים אלא ע"ז שבית המשפט מבחינה מסוימת הסיר ידיו מהפרשה כיון שמבית משפט אף פעם האמת לא תצא לאור כיון שאינם הולכים ע"פ חוקי התורה
השבמחקומה שכתבתם שהרב אלישיב זצ"ל אשם בכל לא מיניה ולא מקצתיה הרב אלישיב ידע שאם יצא נגדם יצאו השונאים נגדו כמו שיוצאים היום נגד כל רב שלא הולך לפי רצונם ולכן "כשם שמצווה לומר דבר הנשמע כך מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע"
הרב אלישיב זצ"ל ישב ולמד ולא ענין אותו השטויות של השונאים
השבמחק