איך שהזמנים משתנים. אני חי את סאטמאר וויזניץ לפחות ארבעים שנה מתוכם 35 כתבתי על הנעשה שם, אחד הסיוטים הגדולים ביותר של וויזניץ וסאטמאר היה כשהם היו צריכים להיפגש. בכל עת שהרבי מויזניץ הגיע לניו יורק הסאטמארים היו מחפשים כל דרך למנוע מפגש בין האדמו"ר זצ"ל לבין מחותנו האבא של חתנו ר' אהרן, וגם כשכבר לא היתה ברירה ונפגשו עשו הכל שלא יצלמו
לא רק בארצות הברית, בארץ ישראל המצב היה לא פחות חמור. קחו את האהרוני שהרבי מויזניץ היה חמיו, למרות שלכל מקום שהלך הוא דאג שילוו אותו סוללת צלמים, כשהגיע לבית חמיו הזהירו ואסרו על צלמים להכנס
גם בפעם האחרונה שר' אהרן היה בטרם נפטר חמיו הוא הגיע לבקר בלי צלמים ודאג שמה שפחות ידברו על כך
בעבר אף נכתבו עשרות פשקווילים בגנות וויזניץ. ה'דער איד' פרסם פשקוויל חמור נגד הוויזניצאי, השידוך הזה של הרבי מסיגט עם האדמו"ר מויזניץ סיבך את סאטמאר קשות. הדבר נעשה לפני שר' משה הפך לאדמו"ר מסאטמאר. השידוך הזה עלה לו ביוקר רב בעת כהונתו כרבי וחלק ממתנגדי ר' אהרן עוד שנים לפני המחלוקת היה מפני שהוא חתן אצל הציוני הגדול האגודאי המשתתף בבחירות ר' משה'לע מויזניץ
והנה, ר' ישראל הגיע לניו יורק והוא בא לבקר את גיסו שקיבלו בכבוד אבל שוב בלי צלמים, ובכל זאת יש תמונות לא איכותיות מפני שהם נעשו לא על ידי בעלי מקצוע ודרך טלפונים ידניים
בניגוד לביקורי אדמורי"ם ורבנים רואים את חסידי ר' אהרן מתגודדים מסביב רבם, במקרה הזה רק חסידי ויזניץ ראו שם סאטמארים העדיפו להתרחק
הם לא מתביישים עוד עם האדמו"ר מויזניץ, אבל נראה כי עדיין בלבם הרבה טינה ואיבה לויזניץ כוויזניץ, ואין ספק כי הם חייבים לשחק מרחוק מפני שהצד האחר של סאטמאר מחכה להם בסיבוב רוצה לראות את ההתחברות של ר' אהרן עם הציוני המשתתף בבחירות הטמאות ר' ישראל מויזניץ
לא רק בארצות הברית, בארץ ישראל המצב היה לא פחות חמור. קחו את האהרוני שהרבי מויזניץ היה חמיו, למרות שלכל מקום שהלך הוא דאג שילוו אותו סוללת צלמים, כשהגיע לבית חמיו הזהירו ואסרו על צלמים להכנס
גם בפעם האחרונה שר' אהרן היה בטרם נפטר חמיו הוא הגיע לבקר בלי צלמים ודאג שמה שפחות ידברו על כך
בעבר אף נכתבו עשרות פשקווילים בגנות וויזניץ. ה'דער איד' פרסם פשקוויל חמור נגד הוויזניצאי, השידוך הזה של הרבי מסיגט עם האדמו"ר מויזניץ סיבך את סאטמאר קשות. הדבר נעשה לפני שר' משה הפך לאדמו"ר מסאטמאר. השידוך הזה עלה לו ביוקר רב בעת כהונתו כרבי וחלק ממתנגדי ר' אהרן עוד שנים לפני המחלוקת היה מפני שהוא חתן אצל הציוני הגדול האגודאי המשתתף בבחירות ר' משה'לע מויזניץ
והנה, ר' ישראל הגיע לניו יורק והוא בא לבקר את גיסו שקיבלו בכבוד אבל שוב בלי צלמים, ובכל זאת יש תמונות לא איכותיות מפני שהם נעשו לא על ידי בעלי מקצוע ודרך טלפונים ידניים
בניגוד לביקורי אדמורי"ם ורבנים רואים את חסידי ר' אהרן מתגודדים מסביב רבם, במקרה הזה רק חסידי ויזניץ ראו שם סאטמארים העדיפו להתרחק
הם לא מתביישים עוד עם האדמו"ר מויזניץ, אבל נראה כי עדיין בלבם הרבה טינה ואיבה לויזניץ כוויזניץ, ואין ספק כי הם חייבים לשחק מרחוק מפני שהצד האחר של סאטמאר מחכה להם בסיבוב רוצה לראות את ההתחברות של ר' אהרן עם הציוני המשתתף בבחירות הטמאות ר' ישראל מויזניץ
על הרב קרלנשטיין אתה טוען שקורא לעצמו 'מחבל'.
השבמחקהאם שמעת גם על ר' אהרן שקורא לעצמו 'אהרוני'?
'כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו'
אהרוני וזאלוני אינם שמות בזיון. כאשתה כותב הרבי מסאטמאר אינך יודע במי מדובר, החלוקה הזו עושה סדר ואתה יודע למי הכוונה
מחקמה יקרה עם תכתוב ר' אהרן ר' זלמן לייב?
מחקאני יודע שׁ׳ברחוב׳ קוראים להם ככה אבל מה עם ׳המכנה שם לחבירו וכו׳ יש מספיק מקום לכולם
אם יש בזה כינוי מעליב אין כל ענין לכתוב כך. המציאות היא שהשמות האלו חדרו בחרוב החרדי וכשאתה עוסק בסאטמאר השאלה הנשאלת אהרונים זאלונים כמו אצל הליטאים שאתה שואל מי, מחבלים או שונאים
מחקתסכים איתי שלא הבלוג כאן התחיל עם הכינויים האלה, מדובר בכינויים שכבר רצים ברחוב החרדי שנים
על כל בן אדם מבוגר מעליב לקרוא ככה
השבמחקאני לא משווה ביניהם אבל רק לדוגמה אם ברחוב ח"ו יקראו 'לייבי' שטיינמן או 'מנדי' שניירסון אתה תכתוב עליהם ככה?
יש הבדל מאוד גדול בין לייבי שטיינמן לאהרוני. לייבי זה שם פרטי, אהרוני זה כינוי, כמו שלא קוראים לבעלזער בעראלע אלא בעלזער כך קוראים לר' אהרן טייטלבוים אהרוני. כפי שכתבתי קודם אי אפשר לקרא סאטמארי מפני שאז אינך יודע במי מדובר
מחקאותו מצב עכשיו בויזניץ יצטרכו לתת כינוי לרבי'ס מפני כשאתה אומר ויזניץ אתה לא יודע במי מדובר
מה הבעיה עם 'ר' אהרן מסאטמר'?
השבמחקאין בזה בעיה, יש כאן ענין של הרגל, אם זה מפריע לאהרונים לי לא איכפת לכתוב ר' אהרן מסאטמאר
מחקאודה לך עם תשנה (אני אגב לא שייך לסאטמר כלל רק מוחה על כבוד התורה)
מחקאם היית כותב שאתה מהאהרונים ומבקש שאני יתקן הייתי עכשיו מתקן. אבל אתה כותב שאינך מחסידיו אז אם זה לא מפריע להם מדוע זה צריך להפריע לך?
מחקאני מסאטמר וזה אכן מפריע לי
השבמחקואודה לך אם תשתדל לכתוב לפחות ר׳ אהרן
חבל שלא כתבת בהתחלה שאתה מסאטמאר והיית חוסך את כל הוויכוח
מחקאני מתקן בעוד כמה דקות
תיקנתי, אם תמצא מקום שדילגתי תכתוב לי ואתקן
מחקתודה על התואר היותר מכובד
מחקאני מעריץ אותך בזה שאפשר לעורר ואתה מקבל את האמת ממי שאמרה
המעורר