דפים

יום חמישי, 9 באוגוסט 2012

הוסרה הבושה - בסאטמאר לא מסתירים עוד את הקשר של סאטמאר וויזניץ

איך שהזמנים משתנים. אני חי את סאטמאר וויזניץ לפחות ארבעים שנה מתוכם 35 כתבתי על הנעשה שם, אחד הסיוטים הגדולים ביותר של וויזניץ וסאטמאר היה כשהם היו צריכים להיפגש. בכל עת שהרבי מויזניץ הגיע לניו יורק הסאטמארים היו מחפשים כל דרך למנוע מפגש בין האדמו"ר זצ"ל לבין מחותנו האבא של חתנו ר' אהרן, וגם כשכבר לא היתה ברירה ונפגשו עשו הכל שלא יצלמו

לא רק בארצות הברית, בארץ ישראל המצב היה לא פחות חמור. קחו את האהרוני שהרבי מויזניץ היה חמיו, למרות שלכל מקום שהלך הוא דאג שילוו אותו סוללת צלמים, כשהגיע לבית חמיו הזהירו ואסרו על צלמים להכנס

גם בפעם האחרונה שר' אהרן היה בטרם נפטר חמיו הוא הגיע לבקר בלי צלמים ודאג שמה שפחות ידברו על כך

בעבר אף נכתבו עשרות פשקווילים בגנות וויזניץ. ה'דער איד' פרסם פשקוויל חמור נגד הוויזניצאי, השידוך הזה של הרבי מסיגט עם האדמו"ר מויזניץ סיבך את סאטמאר קשות. הדבר נעשה לפני שר' משה הפך לאדמו"ר מסאטמאר. השידוך הזה עלה לו ביוקר רב בעת כהונתו כרבי וחלק ממתנגדי ר' אהרן עוד שנים לפני המחלוקת היה מפני שהוא חתן אצל הציוני הגדול האגודאי המשתתף בבחירות ר' משה'לע מויזניץ

והנה, ר' ישראל הגיע לניו יורק והוא בא לבקר את גיסו שקיבלו בכבוד אבל שוב בלי צלמים, ובכל זאת יש תמונות לא איכותיות מפני שהם נעשו לא על ידי בעלי מקצוע ודרך טלפונים ידניים

בניגוד לביקורי אדמורי"ם ורבנים רואים את חסידי ר' אהרן מתגודדים מסביב רבם, במקרה הזה רק חסידי ויזניץ ראו שם סאטמארים העדיפו להתרחק

הם לא מתביישים עוד עם האדמו"ר מויזניץ, אבל נראה כי עדיין בלבם הרבה טינה ואיבה לויזניץ כוויזניץ, ואין ספק כי הם חייבים לשחק מרחוק מפני שהצד האחר של סאטמאר מחכה להם בסיבוב רוצה לראות את ההתחברות של ר' אהרן עם הציוני המשתתף בבחירות הטמאות ר' ישראל מויזניץ

14 תגובות:

  1. על הרב קרלנשטיין אתה טוען שקורא לעצמו 'מחבל'.
    האם שמעת גם על ר' אהרן שקורא לעצמו 'אהרוני'?
    'כל המבזה תלמיד חכם אין רפואה למכתו'

    השבמחק
    תשובות
    1. אהרוני וזאלוני אינם שמות בזיון. כאשתה כותב הרבי מסאטמאר אינך יודע במי מדובר, החלוקה הזו עושה סדר ואתה יודע למי הכוונה

      מחק
    2. מה יקרה עם תכתוב ר' אהרן ר' זלמן לייב?
      אני יודע שׁ׳ברחוב׳ קוראים להם ככה אבל מה עם ׳המכנה שם לחבירו וכו׳ יש מספיק מקום לכולם

      מחק
    3. אם יש בזה כינוי מעליב אין כל ענין לכתוב כך. המציאות היא שהשמות האלו חדרו בחרוב החרדי וכשאתה עוסק בסאטמאר השאלה הנשאלת אהרונים זאלונים כמו אצל הליטאים שאתה שואל מי, מחבלים או שונאים

      תסכים איתי שלא הבלוג כאן התחיל עם הכינויים האלה, מדובר בכינויים שכבר רצים ברחוב החרדי שנים

      מחק
  2. על כל בן אדם מבוגר מעליב לקרוא ככה
    אני לא משווה ביניהם אבל רק לדוגמה אם ברחוב ח"ו יקראו 'לייבי' שטיינמן או 'מנדי' שניירסון אתה תכתוב עליהם ככה?

    השבמחק
    תשובות
    1. יש הבדל מאוד גדול בין לייבי שטיינמן לאהרוני. לייבי זה שם פרטי, אהרוני זה כינוי, כמו שלא קוראים לבעלזער בעראלע אלא בעלזער כך קוראים לר' אהרן טייטלבוים אהרוני. כפי שכתבתי קודם אי אפשר לקרא סאטמארי מפני שאז אינך יודע במי מדובר

      אותו מצב עכשיו בויזניץ יצטרכו לתת כינוי לרבי'ס מפני כשאתה אומר ויזניץ אתה לא יודע במי מדובר

      מחק
  3. מה הבעיה עם 'ר' אהרן מסאטמר'?

    השבמחק
    תשובות
    1. אין בזה בעיה, יש כאן ענין של הרגל, אם זה מפריע לאהרונים לי לא איכפת לכתוב ר' אהרן מסאטמאר

      מחק
    2. אודה לך עם תשנה (אני אגב לא שייך לסאטמר כלל רק מוחה על כבוד התורה)

      מחק
    3. אם היית כותב שאתה מהאהרונים ומבקש שאני יתקן הייתי עכשיו מתקן. אבל אתה כותב שאינך מחסידיו אז אם זה לא מפריע להם מדוע זה צריך להפריע לך?

      מחק
  4. אני מסאטמר וזה אכן מפריע לי
    ואודה לך אם תשתדל לכתוב לפחות ר׳ אהרן

    השבמחק
    תשובות
    1. חבל שלא כתבת בהתחלה שאתה מסאטמאר והיית חוסך את כל הוויכוח

      אני מתקן בעוד כמה דקות

      מחק
    2. תיקנתי, אם תמצא מקום שדילגתי תכתוב לי ואתקן

      מחק
    3. תודה על התואר היותר מכובד
      אני מעריץ אותך בזה שאפשר לעורר ואתה מקבל את האמת ממי שאמרה
      המעורר

      מחק

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.