כינוסה של 'מועצת גדולי תורה' הליטאית היא לא רק היסטורית יש בה משהו עמוק בהרבה. המנהיגים הקודמים הרב שך והרב אלישיב לא אהבו את ה'מועצת' הם החליטו לבד. הרב שך למרות שהקים את ה'מועצת' אפילו כשהתכנסו לא הרוב החליט. הוא החליט, וכולם אמרו אמן. מי שרק העיז לומר משהו - כמו הרב שטיינמן שהביע דעה - זה היה סופו, הוא קרא עליו למלחמה וקבע כי אינו ראוי להנהגה. בכל השנים הוא החליט וזהו זה
גם הרב אלישיב כשהוא הנהיג, הוא מעולם לא כינס את 'מועצת גדולי התורה' שתכריע בנושאים חשובים, הוא החליט וזהו זה. נתי גרוסמן היה כותב מכתב והרב אלישיב היה קורא למחרת ב'יתד נאמן' את מה שהוא כתב בשמו. לא היה מושג כזה של שולחן מרכזי שמחליט
זו הסיבה מדוע ר' שמואל אויערבך החזיק חזק את הרב אלישיב, הוא החליט, אמר להרב אלישיב שזו ההחלטה, והיה יוצא בהודעה כי הדברים היו בפני הרב אלישיב וזהו זה לא צריך אף אחד אחר
הגיעו הדברים לידי כך שחברי הכנסת של הליטאים לא התייחסו כלל למועצת אפילו לא להרב שטיינמן שהעיד בשעתו כי הם כלל לא באים אליו. הרב אלישיב החליט וסוף פסוק
הרב שטיינמן יכל עכשיו לעשות את אותו דבר, הוא מחליט וזהו זה. אבל הוא שינה כיוון הוא ביקש להוכיח שכאשר על השולחן נושאים הרי גורל כמו עתיד בני הישיבות הוא מכנס את כולם ומבקש לשמוע מה דעת הרבנים, ולא מחליט בטרם שמע את האחרים
זה גם מבטיח את הרבנים לצידו של הרב שטיינמן, מפני שהם יודעים כי מתייעצים עימם. בעוד שבשיטה האחרת אחד החליט וזהו זה. אם חלילה ר' שמואל אויערבך היה מנהיג הוא היה מחליט לבד וזהו זה, היו חייבים לומר אמן
מה שטוב בשולחן כזה, מה שמחליטים מחייב את האחרים גם מי שלא אוהבים זאת, וכאן בעיית ר' שמואל אויערבך, מפני מה שיחליטו בשולחן הזה, הוא לא יכול לצאת עוד נגד גם אם אינו אוהב את ההחלטה
במיוחד עתה כשעוסקים בענין המאבק על עתיד בני הישיבות, אם הרב שטיינמן יחליט לבד שמואל אויערבך בעתיד יטען כי ההחלטה של הרב שטיינמן היתה שגויה. כשהמועצת מחליטה הוא בבעיה
ועל כולם מועצת חדשה בלי המחבלים, לא יהיו שם השמואלים דויטש ומרקוביץ וגם לא קרלנשטיין, אויערבך יהיה לבד בחזית מול כל האחרים
http://bektzara.blogspot.com/2012/08/blog-post_724.html
גם הרב אלישיב כשהוא הנהיג, הוא מעולם לא כינס את 'מועצת גדולי התורה' שתכריע בנושאים חשובים, הוא החליט וזהו זה. נתי גרוסמן היה כותב מכתב והרב אלישיב היה קורא למחרת ב'יתד נאמן' את מה שהוא כתב בשמו. לא היה מושג כזה של שולחן מרכזי שמחליט
זו הסיבה מדוע ר' שמואל אויערבך החזיק חזק את הרב אלישיב, הוא החליט, אמר להרב אלישיב שזו ההחלטה, והיה יוצא בהודעה כי הדברים היו בפני הרב אלישיב וזהו זה לא צריך אף אחד אחר
הגיעו הדברים לידי כך שחברי הכנסת של הליטאים לא התייחסו כלל למועצת אפילו לא להרב שטיינמן שהעיד בשעתו כי הם כלל לא באים אליו. הרב אלישיב החליט וסוף פסוק
הרב שטיינמן יכל עכשיו לעשות את אותו דבר, הוא מחליט וזהו זה. אבל הוא שינה כיוון הוא ביקש להוכיח שכאשר על השולחן נושאים הרי גורל כמו עתיד בני הישיבות הוא מכנס את כולם ומבקש לשמוע מה דעת הרבנים, ולא מחליט בטרם שמע את האחרים
זה גם מבטיח את הרבנים לצידו של הרב שטיינמן, מפני שהם יודעים כי מתייעצים עימם. בעוד שבשיטה האחרת אחד החליט וזהו זה. אם חלילה ר' שמואל אויערבך היה מנהיג הוא היה מחליט לבד וזהו זה, היו חייבים לומר אמן
מה שטוב בשולחן כזה, מה שמחליטים מחייב את האחרים גם מי שלא אוהבים זאת, וכאן בעיית ר' שמואל אויערבך, מפני מה שיחליטו בשולחן הזה, הוא לא יכול לצאת עוד נגד גם אם אינו אוהב את ההחלטה
במיוחד עתה כשעוסקים בענין המאבק על עתיד בני הישיבות, אם הרב שטיינמן יחליט לבד שמואל אויערבך בעתיד יטען כי ההחלטה של הרב שטיינמן היתה שגויה. כשהמועצת מחליטה הוא בבעיה
ועל כולם מועצת חדשה בלי המחבלים, לא יהיו שם השמואלים דויטש ומרקוביץ וגם לא קרלנשטיין, אויערבך יהיה לבד בחזית מול כל האחרים
http://bektzara.blogspot.com/2012/08/blog-post_724.html
תעדכן את הכותרת והכתבה!!!
השבמחקהכינוס בוטל!!
כנראה מצד איומי אנשי המחבלים
ממה שהם אמרו לי לפני כמה דקות זה עדיין לא סגור, ר' דן לוחץ שזה יהיה בכל מחיר
מחקאמתין עוד כשעתיים שלש כשיהיו הדברים יותר ברורים
פילוג לרשעים הנאה להם והנאה לעולם וכבר נאמר בקרא אין שלום לרשעים אמר השם
השבמחקגם הרבי מגור הנוכחי ביקש והצליח לצערי לבטל את המועצת של אגודה.
השבמחקבתחילה הוא ישב עם הרב אלישיב במקום המועצת של אגודה ששם לא היה לו רוב ואח"כ גם זה לא.
התחילו לעשות סבב הצבעות בשאלות מהותיות - רק בגלל שהוא לא מסוגל לשמוע דעות אחרות. (לרבי מסדיגורה הוא אמר בישיבת מועצת הראשונה - מיר זענען נישט קיין כהניסט'ן)
כך הצליח להערים אפילו בספירת האצבעות בענין הכניסה לממשלת שרון - גירוש והפקרת גוש קטיף והדרום (ואפילו אשדוד שבה יש לו חסידים סבלה בעקבות זה מטחי קסאמים)
הרב שטיינמאן זוכה בכל אתרי האינטרט "החרדיים" ליחסי ציבור מצויינים כולם אוהבים אותו הוא גדול הדור הוא עניו הוא צנום הוא חי בצימצום בקיצור הוא נזר הבריאה מצד שני האדמו"ר מגור מערים משקר הולך בכוח קבלו דעתי ואני גדול הדור כולם פה אוהבים לשנוא אותו חברה לא יעזור לכם כלום האדמו"ר מגור הוא איש האמת הבסולוטית היחידי וכל השאר הם זה מצג שווא בסוף כולכם תודו בזה
מחק