רשימת הבלוגים שלי

יום שני, 12 ביוני 2017

יו"ר ארגון התתי"ם מתי בן דוד עצור על מעשים חמורים ואסורים בכפיה עם עובדות ותלמידות

בעל משרד פרסום בירושלים נעצר בחשד כי ביצע עבירות מין בעובדותיו - כך התיר לפרסום הבוקר (ב') בית משפט השלום בעיר, שהאריך את מעצרו בשבוע.

בחודשים האחרונים ניהלה המשטרה חקירה סמויה נגדו, בעקבות מידע שקיבלה מארגון "לא תשתוק", המטפל בנפגעי עבירות מין בחברה החרדית. בידי המשטרה עדויות של כמה נשים שעברו תחתיו, ומהן עולה כי לאורך זמן הוא אנס כמה מהן וביצע בהן מעשים מגונים. לפני כמה חודשים נסגר המשרד והחשוד עבר לעבוד במוסד חינוך לנערות דתיות בעיר אלעד.

במשטרה אמרו כי זיהו דפוס פעולה קבוע אצל החשוד: הוא בחר את עובדותיו בקפידה - צעירות ונשואות, וקידם אותן לתפקידי ניהול כדי שירגישו מחויבות אליו. לאחר כמה חודשים הוא החל לגעת בהן ובהמשך תקף אותן. המתלוננות סיפרו כי דרש מהן להתלוות אליו לשירותים, שם היה תוקף אותן. הוא אף נהג לשחרר עובדים מוקדם לבתיהם כדי להישאר עם העובדות לבד במשרד. העבירות לוו באיומים מצדו, לבל יספרו העובדות על מעשיו.

רחלי רושגולד, ממנהלי "לא תשתוק", ליוותה את המתלוננות וחשפה את הפרשה. לדבריה, אחת מהעובדות במשרד פנתה אליה וגוללה בפניה את שמתרחש שם. "היא הבינה שהבוס שלה פגע בנשים בצורה קשה, אנס אותן. הצלחנו להגיע לכמה נשים שבהן הוא פגע. הקושי היה לגרום להן להסכים לדבר קודם כל איתי. הן מאוד מאוד פחדו, הן היו במצב נפשי לא פשוט".

רושגולד פנתה לרב ולמשטרה במקביל, תוך ששכנעה את הנשים להתלונן במשטרה. "כולם הבינו שהוא אדם מאוד מסוכן שעלול להמשיך לפגוע כל יום. מפקד מרחב קדם בירושלים, חיים שמואלי, התנהג בצורה יוצאת דופן, בצורה רגישה. הוא שמר על סודיות, נתן לנו הרגשה שזה באמת מטופל ברמה הכי גבוהה, ובמשטרה באמת טיפלו בזה בצורה באמת יוצאת דופן". כך איפשרו למתלוננות הליך שבו חשו בטוחות יותר, לדבריה.
"זה לא רק הפחד הרגיל של אישה שנפגעת במקום העבודה שלה", הסבירה רושגולד. "זה מגזר חרדי, הוא הפעיל הרבה מניפולציות. הן מאוד מאוד פחדו - פחד מלאבד את מקור ההכנסה, פחד מהשם שיכול לצאת למשפחה. הסתרה נוראית. יש נשים שהבעלים שלהן לא ידעו. לכן הוא יכול היה בעצם לשלוט בהן ולהטיל עליהן אימה ופחד".
החשוד  באונס של עשרות נשים ובחורות חרדיות  הוא מתי בן דוד יו"ר ארגון התתי"ם  הוא  גר בגבעת שאול.  והניצול היה עם עובדות. רווקות.
לאחרונה מנהל סמינר  של אביו. וגם שם הוא אנס הרבה בחורות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.