רשימת הבלוגים שלי

יום שישי, 3 בינואר 2014

מי בישל את המהלך כי "שלוחי חב"ד יוכרו כמשרתים בשירות אזרחי כתחליף לשירות צבאי".

מאת חב"דניק

השבוע התבשרנו מעל כל במה שועדת שקד החליטה כי "שלוחי חב"ד יוכרו כמשרתים בשירות אזרחי כתחליף לשירות צבאי".
את המהלך יזם חבר הכנסת אלעזר שטרן, אבל אין ספק שבשביל להציג נתונים של יוצאי ישיבות חב"ד וחייבי גיוס מקרב החסידות, כמו גם להחליט על המכסה (100 בחורים בלבד מידי שנה) הוא היה חייב שיתוף פעולה של אנשי חב"ד, ועד רגע זה לא ברור מי זה שעבד עם אלעזר שטרן על החוק שהוביל.
מהרגע שהיוזמה של הזו עברה בועדה, אלעזר שטרן עבר ממקרופון למקרופון והתראיין לכל כלי תקשורת שאפשר להעלות על הדעת, בעברית ובאנגלית, ואכן מלבד האתרים החרדיים חגגו על האייטם הזה ישראל היום ידיעות אחרונות ערוץ 2 גלי צה"ל ועוד ועוד.

מה שהיה מפתיע שאנשי חב"ד (שאי אפשר להאשים אותם בכך ששונאים תקשורת) נמנעו מלהגיב ולהופיע, ולא פחות מכך בזמן שכל המדיה עסקה בכך דוקא האתרים של חב"ד נמנעו עד רגע זה מלהעלות ידיעה בעניין".
 הגדיל לעשות העיתונאי המפורסם בן כספית ששאל בתוכנית הרדיו הפופולרית שלו את ראש המנהלת של השירות האזרחי שר שלום ג'רבי, "תגיד לי אתה בטוח שחב"ד בכלל רוצה את המהלך הזה? ההפקה כאן מנסה כמה שעות לפני השידור להעלות את אנשי חב"ד והם לא מוכנים להגיב לא בכתב ולא בעל פה" וג'רבי עונה לו בצורה ישירה "חד וחלק, חב"ד הרישמית שותפים מלאים למהלך הזה, אין לי הסבר למה הם לא מגיבים".

אז היום זה סוד גלוי למה אף אחד מחב"ד לא העיז ועד היום לא מעיז לדבר בנושא, דובר חב"ד מנדי ברוד הוציא הודעה בהולה לכל שליחי חב"ד בעולם להימנע ולהתייחס לחוק ולהתראיין בנושא בטענה שביום שני הקרוב הוא חייב אישור מחדש ועיסוק בנושא יפגע ביוזמה של שטרן".
וכולם שואלים איך נוצר האבסורד שיוזם המהלך אלעזר שטרן,  ומי שבודאי רוצה שהוא יעבור סופית ביום שני לא רואה שום בעיה להתראיין בעניין. אבל דווקא ברוד כדובר ממלא פיו מים בטענה של חשש מפני יום שני ומונע מאתרי חב"ד, לפרסם כאילו אף אחד לא קורא את האתרים האחרים.
ובכן התשובה לזה הוא המהלך המבריק של יועץ התקשורת נחום בנדיקט, שעשה מהלך חכם מול דובר חב"ד ברוד והצליח לתת לו נוק אאוט אמיתי ולמנוע מאחד מאנשי אהרונוב לקחת קרדיט.
מסתבר כי מאחורי הקלעים יש מאבק מי הוביל את המהלך עם שטרן, אחד מאנשי אהרונוב בשם אריאל למברג שבשבועות האחרונים קיבל איתותים שהוא צריך לפנות את מקומו החליט ללכת על מהלך שיביא לו יוקרה ונדבק לאלעזר שטרן במטרה שאלעזר יראה בו ככתובת לחב"ד הרישמית.
מיד לאחר ההצבעה והעברת החוק ניגש למברג לשטרן חיבק והתנשק איתו דאג לצילום ושלח אחוז תזזית את הידיעה על המהלך "שלו" לכל אתרי חב"ד.
נחום בנדיקט שהוא היועץ החרדי של השירות האזרחי קלט בעיני הנץ שלו את המהלך, הרים טלפון לחברו שלומי פלס (יד ימינו של לב לביוב) וביקש ממנו תעצור את המהלך של למברג בטענה שאם ידברו ביום שני זה לא יעבור.
מנדי ברוד דובר חב"ד בלע את הפיתיון והוציא הודעת וטו על פרסום בעניין.
המהלך של בנדיקט הוכתר בהצלחה.
כעת רק נותר לשלומי פלס לגזור את התהילה...

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.