רשימת הבלוגים שלי

יום חמישי, 25 ביוני 2026

הגייסים היהודים שלפני מאה שנה ביניהם חסידים הכניסו את האדמו"ר הריי"ץ לבית הסוהר - אנו חוזרים היום על אותו סיפור

 


שנת המאה לגאולת הריי"צ: הג'ובים והתקציבים ישרפו, התורה תנצח את ה"ייבסקציה" החדשה

מאה שנה חלפו מאז אותו יום אפל בט"ו בסיוון ה'תרפ"ז (1927), היום שבו ננעלו דלתות המאסר על כ"ק אדמו"ר הריי"צ מליובאוויטש. מאה שנה מאז שעולם התורה עמד מול השמדה טוטאלית. חדרים נסגרו, ישיבות ננעלו, ועל פי כל תחזית רציונלית, בתוך עשור לא היה אמור להישאר זכר ליהדות השומרת מצוות.

והנה, אנחנו עומדים היום, מאה שנה אחרי, בארץ הקודש, ומגלים לתדהמתנו שאנחנו נמצאים בדיוק באותה סיטואציה. המראות אותם מראות, הגזירות אותן גזירות, והמלחמה היא מלחמה על כל הקופה.

הטרגדיה חוזרת: הבנים של החסידים מנהלים את השמד

ההיסטוריה אינה רק חוזרת, היא מטיחה את האמת המרה בפנינו. מי אסר את רבי יוסף יצחק? מי רדף את לומדי התורה ברוסיה? לא היו אלו הגויים משפאלרקה. היו אלו אנשי ה"ייבסקציה" – המחלקה היהודית של המפלגה הקומוניסטית. נחמנסון, לולב – בנים של חסידים, נכדים של יראי השם, שהחליטו למכור את נשמתם לשלטון כדי למצוא חן בעיני הפריץ הקומוניסטי. הם היו האכזריים ביותר, הם ידעו בדיוק איפה נמצאים החדרים החסויים, והם אלו שהלשינו והחריבו.

ומה קרה להם בסוף? אותה מערכת דורסנית שהם שירתו באדיקות, אותם קומוניסטים שהם ניסו להתרפס בפניהם, רצחו וחיסלו אותם בעצם ימי הטיהורים הגדולים. הם נזרקו לבורות שחפרו לאחרים. השלטון מעולם לא הטיב עם בוגדים.

הביטו סביב היום במדינת ישראל. מי מוביל את המלחמה נגד הישיבות? מי חותם על צווים, מי מקצץ בתקציבים, ומי מנסה להנדס מחדש את הציבור החרדי? הפקידים, הפוליטיקאים והעסקנים, שחלקם הגדול נושאים שמות משפחה מפוארים ומגיעים משורשים קדושים. "הייבסקציה" קמה לתחייה כאן בארץ ישראל, והיא מנסה לחסל את עולם התורה באותן שיטות בדיוק.

אזהרה חמורה לגייסים מבית: הורידו את ידיכם מהתמימים!

הכאב הגדול והבושה העמוקה ביותר מגיעים כאשר הגזירה חודרת אל תוך המחנה פנימה. אותם גייסים הפועלים בשירות המערכת, ובראשם אביגדור הנודע לשמצה חייבים לעצור מיד ולזכור היטב את לקחי העבר. ההיסטוריה מוכיחה באותות ובמופתים כי השלטון משתמש בבוגדים ולאחר מכן משליך אותם לכלבים. זכרו כל העת מה קרה לנחמנסון ולולב! סופם מוכיח כי מי שמוכר את נשמתו למערכת הדורסנית, סופו להיבלע על ידה.

אל תחטאו בילד! הורידו את ידיכם הטמאות מן ה"תמימים" – בחורי הישיבות הקדושות, בניו של הרבי! דעו לכם כי מי שנוגע בבניו של הנשיא, פוגע בציפור נפשו של עולם החסידות. כ"ק אדמו"ר הריי"צ והרבי מליובאוויטש לא ישתקו, הם יטפלו בכם. מי שיוצא למלחמה נגד הישיבות מבית, חותם במו ידיו על פסק הדין הרוחני וההיסטורי שלו.

מול כיתת יורים: בלי פחד ובלי פשרות

רבי יוסף יצחק לימד אותנו פרק במסכת מסירות נפש. כשהעמידו אותו מול כיתת יורים, כשהצמידו לו אקדח לראש, הוא לא הניד עפעף. הוא עמד שם, מול המרצחים הגדולים בתבל, ולא פחד. הוא לא חיפש "הסדרים", הוא לא חיפש "מתווים", והוא לא ניסה למצוא חן. הוא הקים מחתרת. במרתפים, בעליות גג ובחצרות, הוא המשיך להרביץ תורה ולפתוח חדרים.

שחרורו בי"ב-י"ג בתמוז אינו סתם תאריך בלוח השנה; הוא חג הגאולה של הרוח היהודית על פני הכוחניות השלטונית. הריי"צ הוכיח לעולם כולו שכאשר עומדים במסירות נפש – מנצחים את האימפריה החזקה ביותר בעולם.

מי זוכר את היועמ"שית? חוקי האנטישמיות ייזרקו לפח ההיסטוריה

לכל הפקידים והמשפטנים המנופחים מחשיבות עצמית, המנסים להכביד את ידם על לומדי התורה, כדאי לפתוח ספר היסטוריה. פרעה, הרומאים, היוונים, המתיוונים, והנאצים – אימפריות ענק חובקות עולם, עם צבאות אדירים ומנגנוני חוק ומשפט דורסניים, ניסו כולם לחסל את התורה הקדושה. היכן הם כיום? כולם ללא יוצא מן הכלל חוסלו, נמחקו ונותרו כגל עפר ואפר בדפי ההיסטוריה.

תאמינו לי, בתוך עשור מהיום איש כבר לא יזכור את היועמש"ית הנוכחית, את הצווים שלה ואת הפלפולים המשפטיים שמטרתם להרעיב משפחות של אברכים. שמה יישכח כלא היה, בדיוק כמו שמותיהם של חוקרי השפאלרקה. אבל התורה הקדושה? היא תישאר כאן לנצח נצחים. קול התורה ימשיך להדהד בישיבות ובבתי המדרש בגאון, ארוך ויציב הרבה מעבר לימיה של המערכת הזמנית הזו.

הביתה! לוותר על הג'ובים והכבוד

רבותי, הגיעה שעת האמת. מדינת ישראל הכריזה מלחמה טוטאלית על הדת ועל לומדי התורה. הם לא הולכים לוותר, והם לא יעצרו ברצון לשנות אותנו. התשובה שלנו לא יכולה להיות עוד עסקנות פוליטית זולה.

חובה עלינו ללמוד היום את מסכת מסירות הנפש של הריי"צ. הגיע הזמן לומר בקול רם וברור: הג'ובים שלכם לא מעניינים אותנו! הכבוד, השרים, התקציבים, הכיסאות בממשלה והתקנים – הכל יכול להישרף. התורה אינה עומדת למכירה ולא נתחלף תמורת נזיד עדשים של תקציבי ממשלה.

אם נצטרך, נרד למחתרת. אם נצטרך, נלמד במרתפים. בלי שקל מהמדינה, בלי הכרה מהממסד שלהם. רק במסירות נפש ובהרבצת תורה ברחובות ובבתי המדרש אנחנו נוושע.

אנחנו לא נשבר ולא נוותר, ואנחנו ננצח אותם בענק. התורה חזקה יותר מכל אומה, מכל אימפריה ומכל משטר שניסה להשמיד את עם ישראל לאורך ההיסטוריה – כולל הציונים. כפי שרוסיה הסובייטית התפרקה לרסיסים ועולם התורה של הריי"צ חי וקיים, כך גם כאן: הגזירות יתבטלו, הרודפים ייעלמו, והתורה הקדושה תישאר נצחית לעד.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.