מודה שכנראה טעיתי
מאת: חֲרֵדִי
בְּעוֹלָמוֹ
כתבתי
כאן לא אחת על כך שמפלגות חרדיות הן נגד האינטרס של הציבור החרדי. בזמנו היה להן
ערך ומשמעות של 'הצבעה על מי אני' וזה זמן רב שהן יותר נזק מתועלת לציבור החרדי.
הדברים
פשוטים וידועים לכל מי שלמד את הסגיה (כולל כל גדולי הדור זצ"ל ושליט"א)
והבעיה היתה תמיד שלא אפשרי להוציא את
הציבור מהקיבעון שכאילו גדולי הדור ממנהיגים את הציבור וכאילו העסקנים
ממושמעים לגדולי הדור. לכן, לאורך כל הדרך פעולתם של גדולי ישראל היתה איך לנהל את
הציבור בהינתן העובדה שלא ניתן להפריד בין הציבור לרפלקס ההצבעה לאות הקדושה.
מזכיר לכולנו שבזמנו, כשר' חיים קנייסבקי – 'שר התורה' בכל זמן אחר - הורה להצביע
למפלגת 'תלם' בראשותו של הרב יוסף עזרן (כשבמקום השני הוצב הרב יחזקאל סחייק, נאמן
ביתו של הרב שך זצ"ל, והיא הונהגה ע"י הרב שמואל אויערבך זצ"ל), שמו
של שר התורה נעדר כליל מכל המדיה החרדית למשך ארבעה חודשים והמפלגה קבלה חצי מנדט
בערך.
לאחרונה
התחדש משהו בציבוריות החרדית. מה שקרה הוא שבדרך ניסית הומלך ר' דב לנדא - שכל
חייו היה אופוזיציונר והיה חסר משמעות ומשקל בציבוריות החרדית – ודווקא מתוך שאינו
חלק מהממסד החרדי (אפילו אינו חבר מועצגת) אינו מחוייב להבלים ושקרי הפוליטיקאים
החרדיים.
או אז
גילה שהעסקנים עושים מה שבא להם ותפקיד המועצת וגדול הדור הוא רק לאזן אותם לפעמים
ולהורות להצביע לעסקנים אחת לארבע שנים (ראה
כאן ראיון חושפני עם ח"כ מאגודת ישראל). אצל
הגר"ד לנדא זה התפוצץ, כאשר ניסה לכפות על הנשמעים-לו-לכאורה להפסיק את
חברותם בהסתדרות הציונית. מה יותר פשוט מלקרוא לעסקנים המדוברים ולהורות להם
לפרוש? אלא שהגר"ד ידע כבר שהם יסובבו אותו ויביאו לו מועצגתניקיעס שישבעו
בזקן הנביא שמסורת להם מר' חיים קנייסבקי ומהחזו"א, שלא עוזבים את המעוז
שנכבש.
התחכם
להם גדול הדור ואת הוראתו פרסם בריש גלי. לא רק בכתב, אלא נעמד כמו שחקן מול מצלמה
וענה לשאלות מוזמנות מראש. אפשר לשער כמה קבס עלה בו כשנאלץ לשמש שחקן כזה. אגב,
גם כך העסקנים נהגו כדרכם והפיצו שמועות שזו רק דעתו האישית של הגר"ד, אבל
הגרמ"ה חולק עליו בזה, עד שהגרמ"ה נאלץ להתראיין אף הוא ולהודיע בקולו
מול המצלמה שדעתו כדעת הגר"ד. מה יצא מזה? בתכלס כלום ושום דבר. אליהו גפני
וחבר מריעיו ממשיכים לקבל משכורת בהסתדרות הציונית ולייצג שם את הגר"ד...
לכן,
הפעם כשהורה הגר"ד על יציאה מהקואליציה ופרישה מכל התפקידים, פרסם
מיד ובמקביל את ההוראה בכל התקשורת ובלשון ההוראה כלל את המילה 'לאלתר', כך
שלא הותיר זמן לעסקנים לבנות את מערכי השקר שלהם. הועיל לו? חלקית. העובדה
שהיא משה גפני ממשיך לכהן כיו"ר וועדת הכספים של הכנסת.
על סמן
היווכחותו שאין דרך לשלוט בעסקנים, הנחתי
שמתקיים סיכוי שבבוא היום שהוא צריך לומר למצביעים להצביע לגפני שיאמר שחשוב מאוד
להצביע למפלגה שתעזור לציבור החרדי (ולא יאמר
שצריך להצביע לגפני ושות'). יכול להיות שזו תמונת מציאות שרציתי לראות ויכול להיות
שהנבואה נתנה לשכמותי. ימים ידברו.
עכשיו
אני רואה את אותה אפשרות מכיוון חדש: כת הטרור והנדל"ן. קשה למצוא משהו יותר
מנוגד ליהדות מהתנהלותה של כת הטרור. עכשיו גאו רגשות כלל הציבור נגד האגואיזם
והאגוצנטריות המאפיינים את החסידות (בהתבטאותו של נציג הכת שלא איכפת לו מכאבי
זולתם) ולאחר נזקים רבים שעוללו חסידי הכת עולה האפשרות שבבחירות הבאות אף אחד לא
ירצה בהם. זה יכול להתחיל בהחלטה של דגל שלא הולכים עם אגודה ובסוף התפשרות שכן הולכים, בתנאי שגור בחוץ. במצב כזה
מן הסתם גור ילכו ויעשו עסקה עם מפלגה כזאת או אחרת (בלי שום קשר ליהדות. ראו ערך
ניר ברקת ועוד רבים) ומכאן תפתח הדלת בפני
מי שרק ירצו 'למכור את אלפי הקולות שלהם' למפלגה שתסכים לתת להם מה שהם רוצים
(בגור, זה כסף ושליטה, אצל אחרים אולי גם עניינים של יידישקייט).
אז
ייתכן בהחלט שטעיתי. אולי לא מהגר"ד תבוא הישועה, אלא דווקא ממשנאי השם
הגדולים שבדור. ואל תתמהו על זה, כי נסתרות דרכי השם ופעמים רבות הגאולה הגיעה
דווקא ממקומות של טומאה וחטא.
חרדי בעולמו
- - - - - - - - --
לא מוגה
להערות והארות ללא צרופות
וללא לינקים:
haredibe@gmail.com
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.