חז"ל אומרים (מגילה יב ע"א) שהסיבה לגזירת
המן על עם ישראל באה כעונש על כך שהיהודים "נהנו מסעודתו של אותו רשע"
(מסעודת המלך אחשוורוש).
הדבר אינו מובן: הלוא במגילה נאמר שהסעודה הייתה
"כרצון איש ואיש", וחז"ל מפרשים, שהיא הייתה כרצונם של מרדכי והמן.
אם-כן, הביאו לשם אוכל כשר למהדרין, מנות סגורות של בד"צ העדה החרדית, ודאי
שהיהודים יכלו לאכול שם, ובמה אפוא חטאו?
אלא החטא לא היה כל-כך בעצם הסעודה, כמו בעובדה
ש'נהנו' ממנה. הם חשו אושר והנאה מכך שגם הם הוזמנו לסעודת המלך. הנאה זו הייתה
ביטוי לרגשי נחיתות ולאבדן הגאון היהודי.
על כך אמר הקב"ה: אם אתם מוותרים על הייחוד
היהודי ושמים את מבטחכם בחסדי המלך, תיווכחו מיד עד כמה זו משענת קנה רצוץ...
במה דברים אמורים. מידי שנה בהתקרב יום אידם ה'
באייר, מנסים מארגני חגיגות יום העצמאות להכניס גם את הציבור החרדי לתוך הטקסים
והמסיבות שלהם, כחלק מהמערך של קירוב חרדים למדינה ולמוסדותיה במטרה להפוך אותם
לציונים וע"י כך בסוף גם להוריד אותם מהדת כפי שעשו ועושים בהצלחה רבה אצל
הכיפות הסרוגות.
ישנם אנשים חרדים שלא יודעים עד כמה חמור
ההשתתפות באירועים אלה, וכתוצאה מהשתתפותם גורמים לחילול ה' ולנזק גדול לציבור
יראי ה'.
לכן ראיתי לנכון לכתוב לציבור את הדברים כדי
שיבינו את חומרת הדבר.
מי שיחפש בויקיפדיה בערך "טקס הדלקת
המשואות" שם מתארים את כל מהלך וטקס, ובתוך התיאור הם כותבים: "את הדלקת המשואות מלווה תזמורת
צה"ל ביחד עם להקות זמר בשיר "אנו
נושאים לפידים" .
נכנסתי לראות
בויקיפדיה מה זה השיר "אנו נושאים לפידים" ושם קבלתי את ההסבר הבא: "אנו
נושאים לפידים" הוא שיר חנוכה ציוני אשר נכתב בשנות
השלושים המוקדמות על ידי אהרן זאב והולחן
בידי מרדכי זעירא. השיר מושר
בטקסים ציוניים רשמיים שונים... מילות השיר נכתבו על ידי אהרן זאב, משורר ומחנך באחד מבתי החינוך של
זרם העובדים, ולימים קצין חינוך
ראשי בצה"ל, למצעד חנוכה שהונהג שם. ברבות הימים זכה הזמר להצלחה והפך לשיר חנוכה כללי ומקובל. השיר מושר מדי
שנה בעת הדלקת המשואות ביום העצמאות בהר הרצל. לעיתים המנגינה
מנוגנת במצעדים צבאיים בישראל בנוסף למארש צה"ל... מקובל לראות במילות השיר תכנים חילוניים מובהקים,
אשר כופרים במסורת
הדתית ובכללם:
- המילים "נס
לא קרה לנו, פך שמן לא מצאנו" חוזרות על
עצמן לאורך השיר מספר פעמים כדי
להדגיש את אי התערבות האל בנעשה.
- בסיום
השיר מופיעות המילים "בסלע
חצבנו עד דם, ויהי אור", כדי לקרוא
תיגר על סיפור הבריאה התנכ"י בו
האור לא נוצר בידי אדם אלא על ידי דבר האלוהים, כשאמר "יהי אור".
- בבית האמצעי
מופיע הקטע "לעמק
הלכנו ההרה עלינו, מעיינות האורות הגנוזים גילינו" כאמירת
נגד לצו האלוהי, המופיע בהקשר איסור העלייה להר סיני ”הישמרו
לכם עלות בהר ונגוע בקצהו”) פרשת יתרו, שמות פרק י"ט, פסוק
י"ב)..."
ואני שואל האם
אחרי שאנחנו רואים מה שהם כותבים במופרש על הטקס ושיר הפזמון בעת הדלקת המשאות,
יהודי המאמין בקב"ה יכול להשתתף בכזה אירוע שכלו כפירה בה'?!
כמובן שכל
סגנון האירוע הוא חילוני לחלוטין משירת נשים עד ישיבה מעורבת תלבושות פרוצות וגולת
הכותרת היא הכרזת "כוחי ועוצם ידי". = מרידה במלכות שמים.
הגיע הזמן סוף
כל סוף שכל החרדי מחמד שמלקקים למדינה ולמוסדותיה, במקום לקרב את עם ישראל לתורה
הם מקרבים את התורה אלהם, ולצערנו הרב בויתור על עניינים שהם בנפשנו ומביאים
אח"כ לחורבן גדול.
הגיע הזמן
שתעצרו כבר את ההנהגה הזאת מידי שנה, ותפסקו להנות מסעודת... ובזכות כך נבטל
מעלינו את כל הגזרות הקשות. ובעז"ה תקבלו שכר על הפרישה.

אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה
שים לב: רק חברים בבלוג הזה יכולים לפרסם תגובה.